Tips vid försäljning?

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Västerhaninge, Stockholm
Hoj
CBR900RR -97
Själv mår jag dåligt för att min Speed Four är på verkstad... Den cykeln är hur kul som helst, synd att du inte gillade det. Som plåster på såren skulle jag köra lite med farsans cykel, en Yamaha Virago 1100. Tjena. Som tjejen sa när jag hämtade henne på jobbet med den "det här är inte att åka båge, det här påminner mer om rulator".

Visst är det ok att glida och lukta på blommor men det är större skillnad mellan farsans mc och min än vad det är mellan min bil och hans mc.

Det kanske är en custom du ska ha Mingves?
 

Mingves

Guest
Mezzanine skrev:
Själv mår jag dåligt för att min Speed Four är på verkstad... Den cykeln är hur kul som helst, synd att du inte gillade det. Som plåster på såren skulle jag köra lite med farsans cykel, en Yamaha Virago 1100. Tjena. Som tjejen sa när jag hämtade henne på jobbet med den "det här är inte att åka båge, det här påminner mer om rulator".

Visst är det ok att glida och lukta på blommor men det är större skillnad mellan farsans mc och min än vad det är mellan min bil och hans mc.

Det kanske är en custom du ska ha Mingves?

Hahaha, nä nu blir det inge mer MC på ett bra tag. Det var jättekul att prova och det var som så många sa at det blir roligare med tiden.
Jag hade inte sålt hojen om jag hade varit miljonär och bara kunde ha den ståendes och kunde köra en sväng nån gång då och då. Men eftersom jag märker att jag bara hinner komma ut typ en gång i veckan tack vare jobb och annat så kändes inte det som att jag prioriterade det tillräckligt mycket för att det skulle vara värt pengarna. Men visst tycker jag att det är kul att åka motorcykel, men det finns annat som går före som min klätterträning mm.
Angående speedfouren så måste jag säga att den var jättebra, perfekt att börja på. Lättsvängd som attan, kanske för lättsvängd men helt rätt om man är ny och grön på sporthoj. Sedan verkade den funka toppen som att ha när man blivit mer erfaren men det kan jag inte uttala mig om då jag bara hade den 2 månader.

///Mats
 

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
xr 650
Postväxel gäller väl inte om den inte är underskriven? Och ingen är så dum att han skriver på växeln innan den överlämnas.. Så det där med att låna postväxeln verkar rätt meningslöst. Och om det inte är så skulle ju säljaren kunna sticka med postväxeln.. polisämnäla hojen som stulen och blåneka att man har fått någon postväxel då dom tar killen.

Och det där med att man kan se på människan om han är en skojare stämmer inte!
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Mingves skrev:
Men eftersom jag märker att jag bara hinner komma ut typ en gång i veckan tack vare jobb och annat så kändes inte det som att jag prioriterade det tillräckligt mycket för att det skulle vara värt pengarna.
///Mats

Om du hade gett f-n i att starta trådar på SH hela tiden så hade du hunnit åkt en väldans massa hoj kan jag lova!!!! :7peta :hihi :arsele
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
EDIT: oj, man kanske skulle läsa sida 2 också...


Här har du SMC:s kontrakt. Verkar täcka det mesta men det är ju när ni är klara med affären...

Har sålt min förra och köpt nyligen och det är fan lite nervöst att släppa iväg nån på hojen. Vi skrev inget men tog det muntligen - inte för att det lär hålla när olyckan/stölden är framme.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
electronaut skrev:
Och det där med att man kan se på människan om han är en skojare stämmer inte!

Håller med dig. Det krävs ganska stor erfarenhet av profilering för att ens ha en chans att bedömma en persons avsikter.
Fast det är ju klart att det finns undantag också..
 

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
electronaut skrev:
Postväxel gäller väl inte om den inte är underskriven? Och ingen är så dum att han skriver på växeln innan den överlämnas.. Så det där med att låna postväxeln verkar rätt meningslöst. Och om det inte är så skulle ju säljaren kunna sticka med postväxeln.. polisämnäla hojen som stulen och blåneka att man har fått någon postväxel då dom tar killen.

Och det där med att man kan se på människan om han är en skojare stämmer inte!

Vanligast är väl att postväxeln är utskriven på den som ska köpa, dvs inte säljaren. Anledningen till detta är att man är hyfsat rökt om man inte vill köpa skrotet man åkt och tittat på. Sedan kan man ändra den till In Blanco, vilket skulle innebära att vem som helst kan hämta ut pengarna.

Så tror jag det gick till när polaren köpte sin hoj.
 

Mingves

Guest
Ebbe skrev:
Om du hade gett f-n i att starta trådar på SH hela tiden så hade du hunnit åkt en väldans massa hoj kan jag lova!!!! :7peta :hihi :arsele
Kanske det kanske, men det får du aldrig veta....

///M
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tristan skrev:
Vanligast är väl att postväxeln är utskriven på den som ska köpa, dvs inte säljaren. Anledningen till detta är att man är hyfsat rökt om man inte vill köpa skrotet man åkt och tittat på. Sedan kan man ändra den till In Blanco, vilket skulle innebära att vem som helst kan hämta ut pengarna.

Så tror jag det gick till när polaren köpte sin hoj.

man överlåter postväxeln på säljaren helt enkelt.
Jag vet inte vad ni råkar ut för nåt folk, men det är nog rätt ovanligt att skojare dyker upp skulle jag tro.

Men det är ju struntsamma nu, hojen såld och allt gott.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top