Tips på streetfighterhoj till nästa år..

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Jag har inte hört en superduke original men jag antar att den inte låter så gott med tanke på alla krav och regler som finns. Men jag vet ärligt talat inte. Jag tycker den är snygg som fan, egentligen bara byta regplåtshållaren så är den fulländad.
Hur låter en 990 original då?


Visst de låter lite tama men går fortfarande väldigt bra. Byter du till Akra etc blir det ett underbart ljud och lite mer effekt. lägg till öppetluftfilter på det och du gråter glädjetårar under varje tur.
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Hade aldrig vågat köra en hoj halvförsäkrad om det inte varit en billig rishög, jag går under namnet Tussilago här i byn :crash :näsblod
Ska man lägga över en tusing månaden bara på försäkringen så får det vara en jäkligt fet hoj...

Tja det skiljer 7000 kr, jag vet inte om jag är beredd och betala det. Annars får man hitta något svagare, men ska man uppåt i klasserna så är det ju runt 9-10000 premien hamnar för helförsäkring på mig. Och jag är inte sugen att byta till en båge som är klenare än den jag har nu fast denna premien är väldigt bra. Sen skiljer det inte nämnvärt mellan någon KTM, de ligger på runt samma oavsett om det är en duke, superduke SM osv. Eller z750 eller z1000 för den delen. Då är det väl bättre att ha så roligt som möjligt för de pengarna man ändå skulle lagt.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tja det skiljer 7000 kr, jag vet inte om jag är beredd och betala det. Annars får man hitta något svagare, men ska man uppåt i klasserna så är det ju runt 9-10000 premien hamnar för helförsäkring på mig. Och jag är inte sugen att byta till en båge som är klenare än den jag har nu fast denna premien är väldigt bra. Sen skiljer det inte nämnvärt mellan någon KTM, de ligger på runt samma oavsett om det är en duke, superduke SM osv. Eller z750 eller z1000 för den delen. Då är det väl bättre att ha så roligt som möjligt för de pengarna man ändå skulle lagt.

Precis, därför jag sneglar lite på suzuki TL också, twin på 1000cc och har förmånlig försäkring, jag betalade 6k hel/hel för min, då 20 år gammal :tummenupp
En sådan kan man få i schysst skick för 30-40 beroende på hur ny den ska va, tror det var 2003 som modellerna ersattes med SV1000 som inte alls är lika rå...
Finns ju aprilia tuono och honda VTR med, men superduken är ju så snygg! :banana
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tja vi får se va det landar någonstans. Just nu har jag inte så bråttom känner jag trots att de var rätt skoj att se så att den startar efter några månaders vila. Vi får vad som faller i smaken, men jag har mina alternativ att gå efter så jag tror nog att man blir nöjd i vilket fall.. Och eftersom jag inte kommer tappa en krona på denna affären utan snarare gå lite plus så är det ju inte hela världen att byta.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Kan bara rekommendera en KTM med LC8:an, du kommer inte bli besviken! Även om du köper en helt original! Och så kan du ju med tiden utrusta den precis som du själv vill!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har inte hört en superduke original men jag antar att den inte låter så gott med tanke på alla krav och regler som finns. Men jag vet ärligt talat inte. Jag tycker den är snygg som fan, egentligen bara byta regplåtshållaren så är den fulländad.
Hur låter en 990 original då?

Själva ljudet är väl ganska tamt på tomgång men drar man på lite så hör man att det är en riktig motorcykel. Och den rör på sig mer än tillräckligt om man går från en er6n :) Min poäng är iaf att du inte ska låta en originalburk avgöra själva köpet. Slipon kan man alltid köpa till senare men hojen är så brutalt rolig att köra helt original också!

Hehe, säger herrn som kittar sin 1290..duger inte 180hk ;)?
Det är lite svårt att höra dig genom väggarna i glashuset, vad säger du? :hördu




Jag har budget för lite krimskrams, det hade inte han :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Lyssna på ljudet i detta klipp med bra högtalare eller hörlurar, så får du en liten hint om originalljudet. Men som Fordon skrev så blir det ju ett annat ljud när man drar på vid körning såklart!

 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Sitter säkert någon tönt till naturvetare och njuter till fåglarnas kvitter, hur kan man göra på detta viset?:7peta
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Underbart klipp E.Bulén! Mivv Suono är grymma, hade det på min CB1000RA!
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Hade prövat och ringa Bo på Claessons och kolla med honom vad han ska ha för ett par slip-on om du handlar hojen utan inbyte, kanske så att han rent av har några bättre beg. som han kan slänga med i priset..? :crash
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
När börjar hojarna komma ut? Bevakar blocket 24/7 och inget kommer ut i närheten av mig som är något att hänga i granen. :mad::huvet:död:dummer:rodnar
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tja igen grabbar. Hade kul en vecka på gixxern, den är fantastiskt fin, går som ett skott men den passade inte mig, otroligt tung på kurviga vägar och jobbig att köra. Men jag hade den iallafall i 20 dagar.

Sen var inte radfyra så kul att lyssna på.

På lördag byter jag med en annan kille och jag får en Ktm 690 DUKE från 2008, svart/vit. STÅNKA

GILLA :tummenupp
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Tja igen grabbar. Hade kul en vecka på gixxern, den är fantastiskt fin, går som ett skott men den passade inte mig, otroligt tung på kurviga vägar och jobbig att köra. Men jag hade den iallafall i 20 dagar.

Sen var inte radfyra så kul att lyssna på.

På lördag byter jag med en annan kille och jag får en Ktm 690 DUKE från 2008, svart/vit. STÅNKA

GILLA :tummenupp

Tur att det inte passade för Duke:n går som en påse nötter.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top