Tips på sport/idrott vintertid?

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Skulle vilja ha lite inspiration/idéer på vad jag kan företa på vintern för att hålla mig i form. Bor i Östergötland.

Cyklar MTB, men det lockar inte så värst om det är en blöt eller snörik vinter.
Ska försöka komma igång med gym igen.
Har hållt på med längdskidor tidigare men ledsnat på det, man behöver ligga på en sån enorm nivå för att det ska vara kul.
Är inte intresserad av bollsporter.

Har ni något annat förslag?

Enduro vore säkert kul, men känns lite för dyrt och lite för omständligt för att jag ska orka hålla på med det.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Enduro alla dar i veckan.. Prova får du se... Jävligt roligt å man tränar muskler som man inte tror finns.. Bonusen är att man blir inte sämre motorcykel förare av de..
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Skulle vilja ha lite inspiration/idéer på vad jag kan företa på vintern för att hålla mig i form. Bor i Östergötland.

Cyklar MTB, men det lockar inte så värst om det är en blöt eller snörik vinter.
Ska försöka komma igång med gym igen.
Har hållt på med längdskidor tidigare men ledsnat på det, man behöver ligga på en sån enorm nivå för att det ska vara kul.
Är inte intresserad av bollsporter.

Har ni något annat förslag?

Enduro vore säkert kul, men känns lite för dyrt och lite för omständligt för att jag ska orka hålla på med det.

Aikido eller annan pyjamassport. Faktiskt otroligt bra träning för kropp, knopp, balans och smidighet.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag bor i Sthlm och cyklar till jobbet de dagar jag inte skall till kund (är KJ) året runt. Men ja det kräver lite pannben ibland när det är blötsnö då man åker hemmifrån. Det har dock blivit klart mindre tröskel senaste åren när de började sopsalta cykelstråken.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Sån där Mowntajnbajk funkar ju på vintern också ?

Finns det inte någon skidbacke där nere?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag bor i Sthlm och cyklar till jobbet de dagar jag inte skall till kund (är KJ) året runt. Men ja det kräver lite pannben ibland när det är blötsnö då man åker hemmifrån. Det har dock blivit klart mindre tröskel senaste åren när de började sopsalta cykelstråken.

När jag ställde av bilen cyklade till jobbet till 100% så visst hade man kassa dagar, men man tog dom med en axelryckning.

Sen besiktade jag in bilen och då började jag köra bil dom kassa dagarna, och då blev snart allt utom +20 och solsken en kass dag då jag tog bilen.

Felet är att du kör bil ibland och vet att du har det alternativet
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag säger som dom andra enduro är extremt roligt och jobbigt.

Jag tränar även på gymmet och cyklar spinning. Kör kettlebell pass ibland också.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gillar du att simma?

Simmning ger bra motion och är snällt mot kroppen.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
När jag ställde av bilen cyklade till jobbet till 100% så visst hade man kassa dagar, men man tog dom med en axelryckning.

Sen besiktade jag in bilen och då började jag köra bil dom kassa dagarna, och då blev snart allt utom +20 och solsken en kass dag då jag tog bilen.

Felet är att du kör bil ibland och vet att du har det alternativet
I mitt fall är alternativet pest-pendeln och corona-tuben så det är fan inte bättre ändå :D

/R
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
I mitt fall är alternativet pest-pendeln och corona-tuben så det är fan inte bättre ändå :D

/R
Haha, jag kom just från ett av mina sällsynta besök där, och efter att ha åkt pest-pendel och Corona-tub så tror jag allvarligt på en elcykel som bästa färdmedel
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Tack för era tips. Närmast till hands av era tips är nog simning.
Fatbike har jag funderat på tidigare men inte blivit något med det.
Cykla till jobbet funkar inte i dagsläget, 7 mil enkel väg.
Aikido var annars ett bra tips, har dock alltid varit lite skeptisk till "pyjamas"-sporter.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack för era tips. Närmast till hands av era tips är nog simning.
Fatbike har jag funderat på tidigare men inte blivit något med det.
Cykla till jobbet funkar inte i dagsläget, 7 mil enkel väg.
Aikido var annars ett bra tips, har dock alltid varit lite skeptisk till "pyjamas"-sporter.
Pyjamassporter är skoj, sysslade med det i en massa år som ungdum. Träning med egenvikt, så inte hemskt elakt mot kroppen, mycket uthållighet och vighet så precis det som är sjuuukt tråkigt att träna på egen hand, men i ett ganska skoj format.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Segla isjakt borde alla hojåkare syssla med på vintern! Ganska likt mc, ska det gå fort måste man ligga nära krasch. Fast säkrare, skiter det sig hasar man på halkig is utan hårda föremål som plötsligt sätter stopp.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top