Tips på sevärdheter i Wien

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Ska till Wien på en weekendtripp helgen innan jul med bruden.
Den stora julmarknaden på rådhusplatsen är given.
Vad kan man mer göra? Spanska Ridskolan låter ju inte så jävla spännande.
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
(tejpa inte fast henne på en lyktstolpe med silvertejp efteråt bara :hihi)

:rofl Något du provat som inte gick hem?

Idén i övrigt lät annars najs :tummenupp

Spanska ridskolan kanske inte alls är trist men får den feelingen. Var ihop med en hästbrutta tidigare och då var på några hästtävlingar i Strömsholm och tittade på dressyrtävlingar. Var riktigt jävla skittråkigt :zpy
Någon som varit på Spanska Ridskolan som kan ge en annan bild av det hela?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:rofl Något du provat som inte gick hem?

Idén i övrigt lät annars najs :tummenupp

Spanska ridskolan kanske inte alls är trist men får den feelingen. Var ihop med en hästbrutta tidigare och då var på några hästtävlingar i Strömsholm och tittade på dressyrtävlingar. Var riktigt jävla skittråkigt :zpy
Någon som varit på Spanska Ridskolan som kan ge en annan bild av det hela?

Nja riktigt så elak är jag inte mot tjejer :hihi (du måste ha missat tråden "överaska tjejen lite romantiskt").

Dressyrtävlingen är tråkigt :fakta men mysa under filten under en stjärnhimmel runt stan till ljudet av klapprade hovar (med kanske ett glas champange)är inte så dumt ;)

Hade planerat att besöka spanska ridskolan för x antal år sedan men tyvärr var alla hästarna på sommarbete då så tyvärr kan jag inte säga varken bu, bä eller gnägg om det.
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tja. Nu är det ju ganska sent på året du ska dit så det är väl kanske lite kallt ute. Men sommarpalatset är faktiskt ganska trevligt. Ligger ca 1 timme promenad från centrum. Vad taxi kostar vet jag inte. Jag gick hellre vilse när jag var där. Det finns för övrigt några slott där som man borde kunna gå på rundvandring i. Det riktiga palatset ligger mitt i stan och är på 1200 rum och har ca 120 borggårdar om jag inte minns fel. Där lär man kunna vandra ett tag gissar jag.
Stefanskatedralen som ligger mitt i centrum kan vara intressant om man gillar arkitekturen i kyrkor. Kostar gratis.
Pratern som är ett grönområde/nöjesfält en bit från centrum kan vara trevligt men det är kanske lite kallt för det. Dom har i alla fall en djävla massa gocartbanor där.
Sigmund Freud muséet kan kanske vara intressant men jag har aldrig varit där så jag kan inte uttala mig om det.

Gillar hon pubar så kan man gå på pubrunda i den delen som kallas för Bermudatriangeln. Det är ett trekantigt område som är mellan Stefansplats och Schwedenplats och går en bit norrut i en triangel. Området kallas så för att det finns många pubar där och det är lätt att gå vilse. Jag och en kompis testade. Vi hittade en djävla massa små pubar och tog en öl på varje. Och se på fan, vi gick vilse. Å andra sidan var vi på den nivån att när vi trots karta efter tre försök bara hittade tillbaka till Stefansplats så valde vi att ta taxi tillbaka då lokalsinnet var bortsupet.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
:rofl Något du provat som inte gick hem?

Idén i övrigt lät annars najs :tummenupp

Spanska ridskolan kanske inte alls är trist men får den feelingen. Var ihop med en hästbrutta tidigare och då var på några hästtävlingar i Strömsholm och tittade på dressyrtävlingar. Var riktigt jävla skittråkigt :zpy
Någon som varit på Spanska Ridskolan som kan ge en annan bild av det hela?

Har varit på spanska ridskolan men tyckte du att det var skittråkigt på strömsholm ska ni kanske akta er för det. De är jäkligt duktiga och jag tyckte det var kul att se men den kostar typ 225:- /pers och du bör nog ha ridit för att uppskatta det. Annars är ju slottet Schönbrunn ett måste. Runt Stephans domen finns en hel del trevliga restauranger speciellt på små gatorna bakom. Ett annat besök som är värd är Mozarts hem kul och intressant även om man inte gillar klassisk musik. Skit i Pratern en stor park som är tillhåll för alkisar.
Ett annat coolt ställe som är värt en besök är Hunterwasserhaus gammalt bohem boende googla så får du fram info.
Sist men inte minst en bryggeri som ni måste besöka ta er till Schwarzenberg platz gå förbi fontänen och ner för Rennweg en spårvagns hållplats. Står bryggeri gasthaus utanför ska kolla om jag kan få fram namnet.

//Dafe
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Har varit på spanska ridskolan men tyckte du att det var skittråkigt på strömsholm ska ni kanske akta er för det. De är jäkligt duktiga och jag tyckte det var kul att se men den kostar typ 225:- /pers och du bör nog ha ridit för att uppskatta det. Annars är ju slottet Schönbrunn ett måste. Runt Stephans domen finns en hel del trevliga restauranger speciellt på små gatorna bakom. Ett annat besök som är värd är Mozarts hem kul och intressant även om man inte gillar klassisk musik. Skit i Pratern en stor park som är tillhåll för alkisar.
Ett annat coolt ställe som är värt en besök är Hunterwasserhaus gammalt bohem boende googla så får du fram info.
Sist men inte minst en bryggeri som ni måste besöka ta er till Schwarzenberg platz gå förbi fontänen och ner för Rennweg en spårvagns hållplats. Står bryggeri gasthaus utanför ska kolla om jag kan få fram namnet.

//Dafe

Ok tackar för infon. Då går ridhuset bort :)

Bryggeriet lät intressant :tummenupp du får gärna se efter om du hittar namnet.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top