Tips på saker i Florida?

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Ort
S.Sandby, Skåne
Hoj
TRX 850
Ska iväg en sväng till Florida med jobbet i maj, troligtvis till Fort Lauderdale och Key West. Är det något speciellt som man absolut inte får missa när man väl är där och vilka av turistfällorna bör man helst undvika? Funkar det att hyra hoj och själv köra en sväng?
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Hörde av en bekant som har varit över några nånger att Fort Lauderdale i princip är en enda stor turistfälla som man inte behöver lägga ned någon möda på att åka till. Har ingen aning om huruvida det stämmer eller inte, endast hörsägen.
 

Marve

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2003
Ort
Lerum
Hoj
Blade -07
Om Du gillar båtar, så är både Fort Lauderdale och Miami intressanta. Fort Lauderdale har även en trevlig strand att kolla in div däggdjur på :tuttar , sådan strand finns även i Miami. Om Ni åker till Miami, så är kanske South beach (eller SoBe, som det kallas) något att rekommendera. Fina bilar, hojar och brudar, för arkitekten så kan man även se på Art Deco hus i det området. Tyvärr är det en hel del knarkare som tigger pengar till en tripp, det bästa är säkert att inte skänka något. Det finns också en del uteliggare, men Du kommer se skillnad på vem som är knarkare och uteliggare. Om Du sett True Lies med Arnold Schwartznegger(felstavat?) så kommer Du att åka bredvid samma bro som de sprängde med stridsplanen på väg till Key West.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Bada i havet! Har aldrig varit med om varmare vatten i mitt liv! (badvatten, förutom bubbelpool). Det var 28 grader i vattnet när jag var där! Gawd dang!
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
LasseB skrev:
Ska iväg en sväng till Florida med jobbet i maj, troligtvis till Fort Lauderdale och Key West. Är det något speciellt som man absolut inte får missa när man väl är där och vilka av turistfällorna bör man helst undvika? Funkar det att hyra hoj och själv köra en sväng?

Du kan få ta med mej som hovnarr :D :D
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Everglades mäste besökas.
Åka airboat och kolla på alligatorer tyckte jag va ball.
Key West e väl rätt trevligt. Solnedgången är speciell, kanske inget som är av intresse när man e där med jobb.

Är man intresserad av sport så rekomenderar jag och trip ut till National Car Rental Center. NHL hockey e tufft, jävla tryck.
Såg 2 matcher sist jag var där.
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
När jag vare nere i Key West, passade jag på att simma med delfiner. Klart en minnesvärd upplevelse!!!! :tummenupp
 

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vasastan
Hoj
R1
Hej..
Har varit i Florida c:a 20ggr.. min käre far bor nämligen i Fort pierce,
men han har även bott i Fort Lauderdale och Pompano beach.

Du kan ju alltid hyra en båge, eller bil och åka upp till Orlando på Disney world!!

Där har dom två avdelningar, Epcot Center och Magic Kingdom tror jag de heter. Epcot Center har riktigt coola saker medans Magic kingdom mest är för småungarna med åk attraktioner m.m

Sen kan du ju hyra vattenskoter, åka på fisketur med nån fet flybridge båt eller bara hänga på stranden och kolla in alla tjockisar!! hehe, finns iof riktigt fina puddingar också :D

Ha det så kul iaf!


btw, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=3462

:D
 
Last edited:

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Ort
S.Sandby, Skåne
Hoj
TRX 850
Bad i havet och Everglades ska det bli, besök på dragracing eller liknande hade ju varit trevligt faktiskt, ska se vad man kan lobba fram :D Tack för tipsen :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top