Tips på kabelhölje?

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Hej på er, Håller på med elen på hojjen men har problem med att få det snyggt eftersom jag har en "rörram" så syns ormboet mellan ramen, funderar nu om någon har några bra tips på hur man kan "gömma" dessa kontakter och dyligt. Jag tänkte på tjock slang som man toppar in allt i men det jag hittar är kylslangar men de är ju sjukt tjocka själva slangen.
Känns inte riktigt bra med sådan tjock, men det är det enda jag kommit på. Vill inte klippa bort kontakterna heller och löda ihop sladdarna, eftersom jag vill kunna återställa allt. har inte plats framme vid styrhuvudet heller...

Någon som har lite tips? :va
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Kolla på var du kan få tag i för Krympslag

Kolla om du kan hitta en Krympslang med stor diameter som du kan få in allt i. Dock krävs det ju att du kopplar ur allt först och trär igenom....
Vet inte om jag förstått din fråga rätt....
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Jo då fast tror inte det finns så stora krympslangar.. kontakterna är ju säkert 2,5*2,5 cm stora, finns väll bara 20mm krympslangar Biltema har bara 10mm, funkar inte alls det..
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Krympslang finns i stora dimentioner men krymper ju i % som alla andra.

Svarta kabelstrumpor som någon sa är nog bäst.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Det finns även tunn svart "plastslang" i olika dimensioner av samma typ som brukar finnas runt originalkablaget. Har hittat det på vissa välsorterade biltillbehörsaffärer, bl.a. http://www.laitis.se




"Dylikt", inte "dyligt" :mattias
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Sök på kabelstrumpa på www.elfa.se

Funkar kanonbra + att de är snygga

Jäklar vad bra! där har vi ju nått. Super tack! :tummenupp

Det finns även tunn svart "plastslang" i olika dimensioner av samma typ som brukar finnas runt originalkablaget. Har hittat det på vissa välsorterade biltillbehörsaffärer, bl.a. http://www.laitis.se


Hmm hittar inte riktigt men autoexperten kanske har, såg deras namn på den sidan också.
 
Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Kabelstrumpan e riktigt bra och snygg. Sen ere bara att avsluta den med en bit krympslang.
Jag brukar alltid smälta ändarna på "strumpan" för att undvika att den fransar sig.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Kabelstrumpan e riktigt bra och snygg. Sen ere bara att avsluta den med en bit krympslang.
Jag brukar alltid smälta ändarna på "strumpan" för att undvika att den fransar sig.


Problemet här är ju att kontakterna sitter kvar men vulktape är ju ett alternativ som avslutning.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
problemet med grov krympslang är att den blir helt styv när den krymper för materialet blir mycket tjockare, i stort sett oböjbart.
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Kabelstrumpa från elfa är ju bra men jäkla vad de fläskar på med frakt osv. men jaja det får man väll kosta på ialf. :)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top