Tips på hoj för en jätte

Hampus0987

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2023
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen ännu
Hallå! Jag har en liten fråga jag är nästan 2m lång och undrar om det är någon annan lång jävel där ute som har några tips som första hoj. Jag har ett A2 kort som då gör att jag inte kan köra vad som helst. Kollade på en aprilia tuono 660 men anser nästan att 90 000 är lite dyrt som första hoj. Så undrar om ni har några förslag som första hoj för en jätte. Har bland annat testat de Kawasaki ninja och den är för liten. Letat då efter någon typ av sport hoj. Sen även om ni har några förslag på bra märken på hjälm, handskar osv.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Denna sida har en hel del hojar som du kan simulera sittställning på - hyfsat bra

även denna, men har inte använt den

Sporthoj är svårt med din storlek o dessutom A2. Själv kör jag R1200GS när jag skall åka långt, en R1200S med ner o bakflyttade pinnar på bana o just nu modifierar jag en Tuono Gen2 med ner o bakflyttade pinnar
(jag är 190 med långa ben)
 

Hampus0987

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2023
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen ännu
Denna sida har en hel del hojar som du kan simulera sittställning på - hyfsat bra

även denna, men har inte använt den

Sporthoj är svårt med din storlek o dessutom A2. Själv kör jag R1200GS när jag skall åka långt, en R1200S med ner o bakflyttade pinnar på bana o just nu modifierar jag en Tuono Gen2 med ner o bakflyttade pinnar
(jag är 190 med långa ben)
Tack så mycket
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju helt beroende på hur böjbar du är. Jag är 192, och har kört allt möjligt utan att jag tyckt det varit besvärligt. Det knepigaste är väl när hojen är så liten att man itne får in knäna i ingreppen på tanken. :hihi
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vi har en i min MC-grupp som är en bit över 2 meter. Han har haft ett elände hitta en hoj som lirar för honom. Han har nu hittat en som funkar men för dig med "bara" A2-kort kan det nog bli ännu lite svårare. Tipset är att dra på MC-mässan nästa år och prova där, snacka med utställarna och få mer kött på benen/vetskap om vad du ska ha till våren ?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Vi har en i min MC-grupp som är en bit över 2 meter. Han har haft ett elände hitta en hoj som lirar för honom. Han har nu hittat en som funkar men för dig med "bara" A2-kort kan det nog bli ännu lite svårare. Tipset är att dra på MC-mässan nästa år och prova där, snacka med utställarna och få mer kött på benen/vetskap om vad du ska ha till våren ?
Vilken hoj har han hittat då? Kan ju vara bra för TS att veta ändå?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Användaren @Thorped är 207 över havet.

Senast jag såg honom körde han KTM 1190 och det verkade funka.
Han tittar in här ibland.

Hoppas han kommer med lite input.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
690 SMC-R.
Finns som A2 och går utmärkt att typa om när du får åldern inne sen.
Bekväm? Verkligen inte. Men kul.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Nu har ju jag mest haft äldre cyklar men min slutsats är att BMW bygger hojjar för Längre nordbor
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Användaren @Thorped är 207 över havet.

Senast jag såg honom körde han KTM 1190 och det verkade funka.
Han tittar in här ibland.

Hoppas han kommer med lite input.
Med boots isf, utan är jag 204. Tre saker man kan göra, höja sadeln, höja styret och sänka fotpinnarna. Nog för att jag klarade riktigt långa dagsturer på 1190n (17h & 128mil som mest) men det beror mer på att hojen va rolig och jag sjuk i huvudet. Generellt sätt så är europeiska hojar högre än japanska men helt ärligt tycket jag det mesta är lågt, men inte lägre än glocalnet!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top