Tips på helställ-skinn-brud!

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Sökes:Tips på märken av ett stycke helställ i materialet skinn som är gjord för kvinna!

Spektrum: Helsvart, svart/vitt eller svart/grått

Övrigt:
Inga "kruseduller" och "lull-lull", det ska köras hoj, inte tapeseras fondvägg.

Klausul:
Seriösa inlägg, tack!

Förslag:
Alpinestars Stella Julie Suit
 
Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Dainese har ett som heter Yuyu eller nåt. http://www.dainese.com

Tack för tipset, men "YU Lady racing suite" är just det jag inte vill ha. Jag förstår inte varför det ska vara "sockersöt fondtapet" på kvinnlig personlig hoj utrustning. Jag är väldigt kvinnlig av mig, men när jag kör hoj, då vill jag se sportig ut, inte söt!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag har tidigare haft problem med att hitta ställ som är formade rätt. Ställen som är gjorda för kvinnor är för små och korta för mig. Och herrställen är för stora över axlar och midja.

Jag måttbeställde ett ställ från www.psi-sweden.com och nu sitter det som ett smäck. Eftersom jag rejsar så är det färgmatchat med hojen.

Ett tips iallafall.
 

Bifogat

  • ställ.jpg
    ställ.jpg
    209.2 KB · Visningar: 356

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Spidi har ett damställ som heter Lizard Pro (finns i vit/svart och orangeörd/svart). Det vita är grymt snyggt och det är bra form på det, men som alla damställ är det ganska litet upptill. Stora fast formbara skydd i som tar mycket plats i stället.

http://www.spidi.it/spidi-jsp/index.jsp?lang=en (välj produkt i rullgardinsmenyerna)

Lindstrands (Jofama) herraceställ funkar hyfsat till tjejer också, man får bara inte vara för välutrustad framtill. *L* Prisvärda också. Inte så himla snygga dock om jag får tycka till...

/ Veronica
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Jag har tidigare haft problem med att hitta ställ som är formade rätt. Ställen som är gjorda för kvinnor är för små och korta för mig. Och herrställen är för stora över axlar och midja.

Jag måttbeställde ett ställ från www.psi-sweden.com och nu sitter det som ett smäck. Eftersom jag rejsar så är det färgmatchat med hojen.

Ett tips iallafall.

Har funderat på att special beställa, tycker det är värt att investera i. Har framtidsplaner för bankörning också, så kan va att det bli fler än ett helställ. Tack för tipset!
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Spidi har ett damställ som heter Lizard Pro (finns i vit/svart och orangeörd/svart). Det vita är grymt snyggt och det är bra form på det, men som alla damställ är det ganska litet upptill. Stora fast formbara skydd i som tar mycket plats i stället.

http://www.spidi.it/spidi-jsp/index.jsp?lang=en (välj produkt i rullgardinsmenyerna)

Lindstrands (Jofama) herraceställ funkar hyfsat till tjejer också, man får bara inte vara för välutrustad framtill. *L* Prisvärda också. Inte så himla snygga dock om jag får tycka till...

/ Veronica

Yes nu börjar det likna något här i tråden :tummenupp Lizard Pro var snyggt, bara de inte hade haft "lizarden" på den.
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
Jag har tidigare haft problem med att hitta ställ som är formade rätt. Ställen som är gjorda för kvinnor är för små och korta för mig. Och herrställen är för stora över axlar och midja.

Jag måttbeställde ett ställ från www.psi-sweden.com och nu sitter det som ett smäck. Eftersom jag rejsar så är det färgmatchat med hojen.

Ett tips iallafall.

kan rekommendera detta, har själv lite av orangutang styrsel på lemmar o dyl så PSI-stället sitter som klister! Sen får man ju bestämma färger själv (gheyvarning)

(jag är en ghey-orangutang, häpp:D )
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
kan rekommendera detta, har själv lite av orangutang styrsel på lemmar o dyl så PSI-stället sitter som klister! Sen får man ju bestämma färger själv (gheyvarning)

(jag är en ghey-orangutang, häpp:D )

Lite sugen är jag på ett eget ställ, jag älskar nämligen färg/design/form så hade varit rätt coolt att få göra sitt eget och nej, jag tycker inte det är "gheyvarning" för grabbar! Är väl inte fel att matcha sin personliga utrustning efter hojen, det tycker jag bara är snyggt. Jag kollar på helheten hos en hojkörare, oavsett om det är en grabb eller en brud.
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
Lite sugen är jag på ett eget ställ, jag älskar nämligen färg/design/form så hade varit rätt coolt att få göra sitt eget och nej, jag tycker inte det är "gheyvarning" för grabbar! Är väl inte fel att matcha sin personliga utrustning efter hojen, det tycker jag bara är snyggt. Jag kollar på helheten hos en hojkörare, oavsett om det är en grabb eller en brud.

Jag sket i DEN debatten o gick helt ut o photoshoppade ihop najs färg på stället så det passade min gammel FZR, tog mina mått o skickade iväg.. några veckor och nio lakan senare dök stället upp, svart med röda "grejer" och vitt, vitt vitt:tummenupp ..har bilden här nånstansj.. *rotar runt*

http://stormis.multiply.com/photos/...IfY1?xurl=http://stormis.multiply.com/journal

Ska du beställa där, ta alternativet tajt fit alt toktajt fit INTE loose fit eftersom stället töjer sig.. Kan även strunta i deras egna ryggplatta eftersom den är ganska kort.. köp en separat istället..
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
kan rekommendera detta, har själv lite av orangutang styrsel på lemmar o dyl så PSI-stället sitter som klister! Sen får man ju bestämma färger själv (gheyvarning)

(jag är en ghey-orangutang, häpp:D )

Jag är posör och det står jag för :D
 

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Мир
Hoj
ISR och en 996R
Lite sugen är jag på ett eget ställ, jag älskar nämligen färg/design/form så hade varit rätt coolt att få göra sitt eget och nej, jag tycker inte det är "gheyvarning" för grabbar! Är väl inte fel att matcha sin personliga utrustning efter hojen, det tycker jag bara är snyggt. Jag kollar på helheten hos en hojkörare, oavsett om det är en grabb eller en brud.

Om du ska designa ditt eget ställ så kan det ju vara läge att kolla in www.jernbergs.se/ så har du möjlighet att få det med dina mått och färger.
 

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
Alphinestars Stella är det jag har fastnat för, men PSI är helt klart ett vettigt
alternativ eftersom det är måttsytt! Inte är det dyrt heller! Ska själv leta ställ nästa sommar, när jag gått ner i vikt så jag håller utkik efter alla bra förslag här! :D
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
jernbergs.se

Om du ska designa ditt eget ställ så kan det ju vara läge att kolla in www.jernbergs.se/ så har du möjlighet att få det med dina mått och färger.

Schysst! Tack för hjälpen, tror det är fler än jag som kommer ha användning av den sidan och denna tråden :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top