Tips på bra läktarplats på curcuit of Valenzia o MotoGP?

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Nån som har några tips på bra läktarplatser på Curcuit of Valenzia?

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
RD
Läktarn vid kurva 2 är nog där man hamnar närmast banan och är den plats vi gillat bäst. Jag tycker inte det är ngn höjdarbana ur åskådarsynpunkt trots att det är en "stadionbana" Man ser inte inte riktigt bra någonstans och det gäller att man ser en storbildsskärm för att kunna ha lite koll. Men det varit ett jäkla drag runt banan de ggr vi varit där
och är inte klasserna avgjorda redan så är det helt galet vilket liv det är.

Hoppas du får en toppenhelg och glöm inte öronpropparna !

Mvh Peter

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag håller med föregående talare - Valencia är ingen höjdare ur åskådarsynpunkt. Känns lite grann som att stå vid sidan av stormarknadens parkering för att titta på ett race som pågår mitt på parkeringen. Man ser nästan allt, men man är ändå aldrig riktigt nära för att få den rätta känslan...

Om du ändå åker så är det läktaren ovanför depåboxarna, kurva 2 eller kurva 6-7 som gäller. Och banan har en (en enda...!) infartsväg från motorvägen mellan Valencia och Madrid, så på söndag morgon stiger du upp klockan fem...

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
det går bussar till banan från industriområden på vägen där man parkerar om man inte är snortidig på söndagmorgonen. Annars kan man åka lokaltåg från Valencia eller Cheste. Man bör inte ha bråttom när man ska därifrån hur man än åker.

Kurva 7 är en hårnål så ser man hojarna bra där, men man ser alltid bättre på TV så man åker dit för känsla, dånet och happeningen. MotoGP är stor fest i Valencia.:yoparty

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Instämmer med föregående om att kurva 6 och 7 är lämplig placering. Man ser visserligen knappt start-och-mål-rakan, men bortsett från det har man ganska bra uppsikt över banan. Jag var där 2008, bidrar med några bilder.

Vy från min läktarplats.
DSC06167.jpg DSC06371.jpg

Simoncelli och Kallio i tät fight i utgången av kurva 6 (tyvärr åkte Kallio av i kurva åtta på näst sista varvet).
DSC06213.jpg

Okänd Pramac-förare
DSC06060.jpg

Ingen kommentar...
rossi.jpg

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...