Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har svarat innan på det. Ha lite is i magen och köp en LG Optimus 2X, release 21 Feb. Enligt bilder idag filmar och fotar den bättre än Nokia N8 och uppepå det är den grymt snabb :fakta

:)

Jag skall vänta till april då jag lägger om vår Tele2-växel till en Telia-växel istället. I samband med det behöver alla mobilabonnemang läggas om. Guldläge att byta lur...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:)

Jag skall vänta till april då jag lägger om vår Tele2-växel till en Telia-växel istället. I samband med det behöver alla mobilabonnemang läggas om. Guldläge att byta lur...

Då har nog HTC släppt sina dual core och förmodligen pumpat ut 2.4 med. Du kan ju inte fråga 3 månader i förväg, händer ju asmycket på den tiden ;)

Lycka till!
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Kanske har avhandlats redan, men vilket navigationsprogram ska man skaffa? Tittat lite på copilot, och det verkar ju helt okej. Vad kör ni, och är ni nöjda?
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Använder den webläsare som följer med telefonen, Desire.
Börjar tröttna på att man råkar komma åt något nummer, som webläsaren tror är ett telefonnummer, när man surfar.
Ännu bättre när man råkar klicka en gång till så man ringer upp folk mitt i natten när man ligger i sängen och surfar. :gnissla
Kan man göra något åt det?
Eller ska jag skaffa en annan webläsare?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Finns det en app liknande den till ajfånen där man kan spela in ljud under den tid man sover och sen klipper den ihop det till en slinga?
Tjejen vill ha den så hon kan höra hon låter då jag bara har förklarat hennes konstiga ljud för henne...
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
:)

Jag skall vänta till april då jag lägger om vår Tele2-växel till en Telia-växel istället. I samband med det behöver alla mobilabonnemang läggas om. Guldläge att byta lur...

Hur funkar tele2-växeln? Lätt att administrera? 25 lurar med folk som är ute och springer mest hela tiden, funkar det? Jag skall ha bokat upp nån säljare i evigheter men de där kunderna man har sätter ju käppar i hjulet...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kanske har avhandlats redan, men vilket navigationsprogram ska man skaffa? Tittat lite på copilot, och det verkar ju helt okej. Vad kör ni, och är ni nöjda?

Jag har provat lite olika, sedan vann jag Ndrive i Swedroids tävling, den funkar bra, men kartorna kräver en del utrymme.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tasker. Hittade inte det vid sökning i tråden så jag tipsar. Installerade igår och just nu gör luren lite egna aktivitetet:

- Slår av ljudet nattetid
- Slår bara på Autosynk och synkar var 3:e timme istf hela tiden
- Slår auotmatiskt på GPS när jag använder Maps eller liknande. Slår av igen när jag lämnar programmet.
- Öppnar SMS-programmet när jag låser upp skärmen, om jag fått meddelande medan skärmen varit låst alltså.
- Frågar vilket mediaprogram jag vill köra när jag stoppar i headset

Kul! siktar på att kunna rosta bröd om ett par dagar ;-)
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Kul! siktar på att kunna rosta bröd om ett par dagar ;-)

Enkelt..
Skaffa en Tellstick, en nexa kontakt..
skicka in Tellsticken i datorn, brödrosten i nexakontakten
Installera Telldus i datorn och Remotestick eller Unified remote i luren.
Ställ in Tasker att slå på nexa kontakten ett visst klockslag via Remotestick.
klart..
Vill du att det ska funka som så att du slår på kaffebryggaren 15 min innan du kommer hem?
Samma som ovan men då behöver du även ett dyndns konto..
Det är gratis..
Använd tasker för att känna av när du är inom en radie av x kilometer från hemmet och då slå på kaffebryggaren...
Nybryggt kaffe när man kommer hem...

:megajättenerd
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Köpte just Co Pilot. Blev från deras hemsida eftersom jag inte hittade "Nordic" maps någon annanstans än där. Återkommer med recension.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag laddade hem Navigon gratis till tjejens x10 mini och det funkade perfekt, testade den upp till Sälen och den agerade precis som den vanliga Garmin-gps:en.
Köpa :va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag laddade hem Navigon gratis till tjejens x10 mini och det funkade perfekt, testade den upp till Sälen och den agerade precis som den vanliga Garmin-gps:en.
Köpa :va

samma med Ndrive, skiljer sig inte nämnvärt mot en bilgps, men köp en bra billaddare oavsett vilket program du har tänkt köra, då det går massor med ström när skärmen är på hela tiden.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur funkar tele2-växeln? Lätt att administrera? 25 lurar med folk som är ute och springer mest hela tiden, funkar det? Jag skall ha bokat upp nån säljare i evigheter men de där kunderna man har sätter ju käppar i hjulet...

Nja, vi byter till Telia för att vi inte är nöjda med Tele2. Ibland fungerar det inte att koppla i/ur sig. Ibland skickas inkommande samtal till telefonsvararen trots att telefonen är inkopplad i svarsgruppen osv. Tror dock vi använder Tele2's "gamla" växellösning. De har en nyare som förmodligen är bättre.

Skiljer det inte mycket i pris så gå på Telia är mitt tips.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
samma med Ndrive, skiljer sig inte nämnvärt mot en bilgps, men köp en bra billaddare oavsett vilket program du har tänkt köra, då det går massor med ström när skärmen är på hela tiden.

Köpte billaddare samt hållare på Mediamarkt i samma veva, det är riktigt skönt med en liten och smidig gps istället för de andra stora klumparna. Man behöver inte enorm skärm på en gps, det skulle ju räcka med en skitliten sakt i infodisplayen på bilfan egentligen. Man hör ju rösten.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Köpte billaddare samt hållare på Mediamarkt i samma veva, det är riktigt skönt med en liten och smidig gps istället för de andra stora klumparna. Man behöver inte enorm skärm på en gps, det skulle ju räcka med en skitliten sakt i infodisplayen på bilfan egentligen. Man hör ju rösten.

Jag prövade flera olika ciggtändare till USB pluggar, men ingen av dom laddade med mer än 0.5A så till slut blev det HTC orginal som laddar 1A.

Bilhållare blev Biltema 39:- för att det var det enda som var öppet just då, den funkar men är inte helt100% då det är universal i dess sämsta mening.

Men jag sätter aldrig telefonen i hållaren om jag inte använder GPS eller Speedwiew (en GPS hastighetsmätare) så jag har inte skaffat något bättre.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Till er som vill ha navigator i mobilen tipsar jag om Google navigate.

Det man behöver installera är Nav Launcher och Maps Brut.

Sen är det ba å åk...
google-maps-navigation-layers.png


Just det, det är gratis till 100% förutom datamängden.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag prövade flera olika ciggtändare till USB pluggar, men ingen av dom laddade med mer än 0.5A så till slut blev det HTC orginal som laddar 1A.

Bilhållare blev Biltema 39:- för att det var det enda som var öppet just då, den funkar men är inte helt100% då det är universal i dess sämsta mening.

Men jag sätter aldrig telefonen i hållaren om jag inte använder GPS eller Speedwiew (en GPS hastighetsmätare) så jag har inte skaffat något bättre.

Det har med telefonen och inte laddaren att göra..
Telefonen tror den blir ansluten till en dator med piratladdarna för datakablarna/kontakterna inte är kortslutna..
När telefonen tror att den är ansluten till en dator drar den ner strömförbrukningen till 500mA för att inte bränna datorn..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top