Tillängnad J:son & dom andra som var med i Påskas

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Jag har lovat J:son att lägga in bilder på hojen efter att den blev klar. Vi (jag & Nina) var juh nere hos er i Påskas och åkte bla. rallyt. Efter det så har det runnit mer vatten under broarna än vad det ska. Hojen var bokad för att gå in på lack, innan dess skulle "besten" besiktas. Okey, in på besiktningen med "roterande slipp-on". Ut på andra sidan med BLANKT papper! Vadå trisslott?? Hem o njuta. Ett par dagar senare så testar jag lite nya övningar. En hisider ner i diket. :notme Det var bara att börja om.....

Men nu e det klart!!! :tummenupp

Bara en sketen ljuddämpare saknas.........

Börjar med en bild som er mästerfotograf tog i Påskas.
 

Bifogat

  • statoil staffanstorp 2.jpg
    statoil staffanstorp 2.jpg
    72.9 KB · Visningar: 285

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Blinkers

Eftersom att jag verkar att ha flyt när jag besiktigar, så kan jag lika gärna placera blinkers så att de inte förstör aerodynamiken :D
 

Bifogat

  • hpim0154.jpg
    hpim0154.jpg
    59 KB · Visningar: 278

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Vänster i så fall?
 

Bifogat

  • hpim0177.jpg
    hpim0177.jpg
    87.1 KB · Visningar: 271

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Till slut så fick jag till bakpartiet ungefär som jag vill. Jag har inte monterat hugger'n på denna bild. Tanken var att skifta med Ketogan i Påskas, men Nina kunde inte skruva av hans i farten. :skrämd Kan bero på arbetsvinkeln blev mer eller mindre omöjlig när den mannen envisas med att ha hojen i en brant vinkel under körning.
 

Bifogat

  • hpim0180.jpg
    hpim0180.jpg
    63.7 KB · Visningar: 264

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Freddemannen!

Klarade du dig utan skador då ? highsider med den hojjen verkar inte svårt.. =)

Jag har kåpat om min hoj så huggern är till salu om du erbjuder rätt pengar.. ;)

/KetogaN
 

Json

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR 600
Tjena!

Tjusigt, du fick ihop den igen... Prova nu inte fler såna konstiga övningar!

Klarade du att låta bli att polera av fälgarna? Många timmars polering på resten...

Snygg och ovanlig färg.

Du skrev att du hade fixat ställbart laddtryck, hur då? Steglöst eller fasta läge?

Ha det bra och hälsa Nina.
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
KetogaN skrev:
Freddemannen!

Klarade du dig utan skador då ? highsider med den hojjen verkar inte svårt.. =)

Jag har kåpat om min hoj så huggern är till salu om du erbjuder rätt pengar.. ;)

/KetogaN

Tjena.

Skador? Nja, vad säger man? Jag bröt samma ben i foten som jag stelopererade i Januari, så det vara att gipsa igen.

Du skulle ha erbjudit mig den i Påskas, nu har jag lackat min och färgen som är kvar räcker inte. Och köpa 1 liter för 3800 + moms för att lacka en hugger, då kommer Nina att bryta den andra foten av mig :D , men tack ändå.

P.S. Spara den, det kommer nya diken o då köper jag den av dig.

//Fredde
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Json skrev:
Tjena!

Tjusigt, du fick ihop den igen... Prova nu inte fler såna konstiga övningar!

Klarade du att låta bli att polera av fälgarna? Många timmars polering på resten...

Snygg och ovanlig färg.

Du skrev att du hade fixat ställbart laddtryck, hur då? Steglöst eller fasta läge?

Ha det bra och hälsa Nina.


Klart att man får ihop prylarna när man går på kryckor, har juh inget annat att göra ;)

Jag polerade fälgarna på 12:a, men det känns som att alla har det. Nu tog jag svart metallic med inslag av blått. Så jag har polerat fälgkanten bara (5 mm), då fick jag en snygg kant mellan däck o fälg. Och sen underlättar det när man kränger däck, för denna maskin äter däck.

Angående timmar så la jag ner räkningen efter 300 timmar, speciellt när man kan kvadda den på 2,3 sekunder. :notme

Färgen är Standox Silver Liquid, den skiftar i 10-12 nyanser. Jag hade liknade på min S2:a, men tröttnade lite på den. Men nu när jag skulle lacka så skulle jag lacka den silver, så tyckte lackarn att jag skulle ta denna färg. Med viss tveksamhet så tog jag det då dom sponsrade lacken. Och det blev kanon tufft ihop med poleringen.

Det är 3 steg på trycket. Jag ska justera in så att det blir 190, 220 och 250 hk. det är Borggren i HBG på forumet som har hjälpt mig med ventilerna. Kanon hygglig kille :tummenupp :tummenupp

Jag hoppas nu att Nina och jag hinner över till Karlskoga, det vore jättekul. Vilka från RR kommer dit?

Ha de själv och Nina hälsar så mycket
.
//Fredde
 

Json

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR 600
J*vla Fredde!

Min hoj känns ju jätteslö nu efter att jag fick prova din!

Tack för provturen!
 

Bifogat

  • 36od0021.jpg
    36od0021.jpg
    87.2 KB · Visningar: 157

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Re: J*vla Fredde!

Json skrev:
Min hoj känns ju jätteslö nu efter att jag fick prova din!

Tack för provturen!

Kul att du gillade den!! :cool:
Nu har jag fått i hop det sista, tom. rostfri dämpare. Så nu ska besten in i vardagsrummet.

(Jag mailar över artikelnummer till dig, som Roger ska ha. Inom ett par dagar, vi håller på o flyttar så bredbandet har inte blivit kopplat än.)

Ha de

//Fredde
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top