Tiggeriet i Sverige

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Källa på det, tack..

Källan ser du själv om du bara öppnar ögonen. Jag har aldrig tidigare varit med om att någon som är så skadad att hon knappt kan gå en med hjälp av käppen hon stöder sig på väljer att sätta på sig ett bara skyhöga kilklacksskor på ca 20 cm höjd. Har man såna problem att man måste använda en käpp för att behöva gå så brukar man ha på sig ett par bekväma skor och inte något taget ur senaste modemagasinet.

Går hellre ner till parken och ger mat till de som sitter där nere och umgås med varandra utan att skrika otrevligheter när man går förbi. De är alltid trevliga och många av dom har en spännande livshistoria att berätta om man sätter sig ner en stund och visar sig jämlik.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Källan ser du själv om du bara öppnar ögonen. Jag har aldrig tidigare varit med om att någon som är så skadad att hon knappt kan gå en med hjälp av käppen hon stöder sig på väljer att sätta på sig ett bara skyhöga kilklacksskor på ca 20 cm höjd. Har man såna problem att man måste använda en käpp för att behöva gå så brukar man ha på sig ett par bekväma skor och inte något taget ur senaste modemagasinet.

Går hellre ner till parken och ger mat till de som sitter där nere och umgås med varandra utan att skrika otrevligheter när man går förbi. De är alltid trevliga och många av dom har en spännande livshistoria att berätta om man sätter sig ner en stund och visar sig jämlik.
"Det känns på något sätt viktigt att påpeka att det inte är svenskar som är gärningspersoner och som irriteras över tiggarna. Här handlar det om andra saker, säger Lasse Johansson"

:lol
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
"Det känns på något sätt viktigt att påpeka att det inte är svenskar som är gärningspersoner och som irriteras över tiggarna. Här handlar det om andra saker, säger Lasse Johansson"

:lol

Den man som jag och Blöjan jagade bort när han sparkade efter en tiggare var en välklädd svensk man, men jag tror inte att han ville ha tiggarens gathörn :)
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Det här har vi EU och våra idiotiska politiker att tacka för. Sverige skulle behöva en Nigel Farage. Då kanske vi skulle ta oss ut ur eländet nån gång.

– Jag frågade den ena om han inte kunde ta dit sina vänner som också var hemlösa, men då svarade han att de visste om eventet i Brunnsparken, men de vågade inte gå dit.

Varför vågade de inte komma till Brunnsparken?
– Han pekade på romerna och sa att ingen av dem vågar dit när är romerna är där.

http://nyheteridag.se/kaos-nar-hemlosa-skulle-fa-klader-tiggarna-tog-allt-som-fanns/
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Han kanske var hallick?
Var en notis i NerikesA att en "man" hade erbjudit en kvinnlig tiggare pengar mot "städning". Väl hemma visar sig
mannen vilja något annat än att få vasken rensad.."tiggarh-ran" polisanmälde osv. vEm f-n vill kn-a en tiggare? skitiga o jävliga..fast kanske ändå..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Var en notis i NerikesA att en "man" hade erbjudit en kvinnlig tiggare pengar mot "städning". Väl hemma visar sig
mannen vilja något annat än att få vasken rensad.."tiggarh-ran" polisanmälde osv. vEm f-n vill kn-a en tiggare? skitiga o jävliga..fast kanske ändå..

Ursäkta, jag tryckte gilla på detta inlägg av misstag.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top