Thailand, Åka Själv?

MikkE

Guest
En jag känner åkte ner själv i typ tre månader och träffade många människor. Han "jobbade" på någon dykbåt och hjälpte till, hans betalning var gratis tillgång till dykgrejerna =)
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Lätt att du ska åka själv! har alldrig hört någon som åkt själv säga att dom ångrar sig!

Jag hoppas på att åka dit ensam innan året är slut men har då siktet inställt på det anegnäma thailändska slagsmålet:)yoparty). hört att det är huvudstaden som "gäller" för det samt att den i övrigt ska vara helt fantastisk..

När vi ändå är inne på ämnet: några här inne som har koll på olika knep man kan ta till för att få stanna där mer än 3 månader på raken?!
En jag snackade med sa att han hade varit där i ett år på ett sk "meditations visum", eller vad han kalla det det, som han fick från templet där han gick o drog fötterna efter sig...
 

HeLLaS

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Ö-o
Hoj
zx9r

När vi ändå är inne på ämnet: några här inne som har koll på olika knep man kan ta till för att få stanna där mer än 3 månader på raken?!
...

stanna utan visum! när du ska lämna landet får du betala overstay. maxbeloppet är 20tusen baht...ja fick pynta det efter en dust med polis och ett beslagtaget pass. tog mig 7 månader att komma hem:rolleyes:
 

kadde

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
Sm 610 ie 4sale
Hej har varit i Thailand 2 ggr med mina barn har tagit flygstol båda gångerna och skulle lätt testa att åka själv någon gång. Jag rekomenderar Koh Tao om du ska dyka sedan vidare till Koh Samui och Koh Pangan för ute livet går smidigt att åka med http://www.lomprayah.com/ sedan kan man ju alltid fortsätta mot Krabi Phuket finns billiga bussar.
/ Mathias
 

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Skövde
Hoj
långsammast i ledet
nån som har varit med på nån sån thailandsegling, eller känner nån som har gjort det? låter ju riktigt soft men är risken stor att det bli lite väl mycket charterkänsla över det hela? vad tror ni?
 

HeLLaS

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Ö-o
Hoj
zx9r
hmmmm... :D

7 månader som du spenderade var då?

mestadels Koh Phangan. festligt ställe om man gillar ravekulturen.
helruttna hojvägar dock.
30min med båten så är du på koh samui. där kan du hyra sporthoj o sätta varvtider runt ön småfull iförd endast badskjorts.
dom höll på att modernisera sjukstugan när jag var där :rolleyes:

akta dig för:tuttar Trust me, I do this all the time. är vanligt förekommande:D
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Synd du har varit Tailand *idiot*
kunde du inte valt afrika istället då hade jag köpt in mig, lätt:)

men nä får nog köpa en egen resa, för tailand lockar mig inte alls.. tyvärr
men det blir nog innan december. måste bort NU..
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Synd du har varit Tailand *idiot*
kunde du inte valt afrika istället då hade jag köpt in mig, lätt:)

men nä får nog köpa en egen resa, för tailand lockar mig inte alls.. tyvärr
men det blir nog innan december. måste bort NU..

Jaha, du vill turista i Gambia. Jag förstår.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Jaha, du vill turista i Gambia. Jag förstår.

nja mer sydafrika:tungan

men hur kul e det och åka till tailand när det kryllar av svenskar??
hihi
jo någon gång åker man kanske dit men inte nu.. har mycket annat jag vill se innan det
 

MikkE

Guest
nja mer sydafrika:tungan

men hur kul e det och åka till tailand när det kryllar av svenskar??
hihi
jo någon gång åker man kanske dit men inte nu.. har mycket annat jag vill se innan det
Kryllar av svenskar där "inneställerna" är ja. Dra ut i djungeln eller så så kommer man nog slippa andra =)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
finns ju annat folk från stan som ska ner då..

men visst, dra själv, thailand va löjligt lätt att resa i redan när jag va där,, -95

Burma nästa :)
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Idag bokade jag om resan och passade på och förlängde den också :)
Bara flyg blev det, Så detta kommer bli bra jäkla intressant aldrig varit där inga kompisar och inget bokat hotell :p Man får väl hoppas man hittar några trevliga typer där nere.

Åker 1dec kommer hem 31dec, Någon mer som kommer åka ner då?
Mitt största mål med resan är att få många dyktimmar och kanske träffa några trevliga människor.
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu

Åker 1dec kommer hem 31dec, Någon mer som kommer åka ner då?
Mitt största mål med resan är att få många dyktimmar och kanske träffa några trevliga människor.

Åker ner 9:e dec till bankok å sen vidare runt. Stannar 1 månad, kanske kan mötas???
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Idag bokade jag om resan och passade på och förlängde den också :)
Bara flyg blev det, Så detta kommer bli bra jäkla intressant aldrig varit där inga kompisar och inget bokat hotell :p Man får väl hoppas man hittar några trevliga typer där nere.

Åker 1dec kommer hem 31dec, Någon mer som kommer åka ner då?
Mitt största mål med resan är att få många dyktimmar och kanske träffa några trevliga människor.

Jag och min sambo åker ner den 2dec-2jan :tummenupp :yoparty
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
¨Har inte gjort det själv, men känner flera som rest själva, både killar och tjejer i din +- några år i ålder.. Både nån månad och upp till ett år. De har haft askul även om det kanske stundvis varit en prövning. Men de har definitivt inte ångrat sig i efterhand och de flesta har åkt, eller ska åka flera vändor!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top