Testade nya 636:an idag.

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Var tvungen att provköra den och det känns som om det var ett misstag. Det hade nog varit bäst att ha låtit bli.

Eftersom att jag är van vid min panzar Kawa så hade jag jämt göra att inte vicka omkull med den i svängarna. Man behöver inte bryta så mycket på den... Det jag inte gillade var att man satt mer PÅ hojen än vad man gör på min och det kändes rätt konstigt.

Kom ut på en lite raka och vred på för fullt och hörde då ett härligt morrande insugningsljud och kicken kom någonstans vid 10- 11k. Därefter var det bara att hålla i sig och sikta. Grymt skönt. Bromsarna var det bästa jag känt på, kändes som någon stod framför en och skulle slita en över styret, ungefär.


Ska bara ringa försäkringsbolaget imorgon och kolla premien så att man får det svart på vitt att jag inte kan köpa den... :gråta
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Det låter ungefär som om du skulle ha provkört min Blade, förutom att kicken kommer tidigare då....... ;)
 

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Henke skrev:
Aja baja Mackan, inte sälja :fatta!

Det blir nog inget köp, ska kolla försäkringen imorgon och tror inte att det är vad jag vill höra.

Det jag allra helst vill göra är att spara min 7´a för alltid och succesivt förbättra den och samtidigt ha en nyare 636...

Finns det någon som kännar att han har pengar som bränns så skicka ett pm.
 

Treo

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
uppsala/åland
Hoj
Ingen just nu
Reagerade lite liknande när jag provsatt (hade inte möjlighet att köra) en cbr954.. Fan, den väger ju ingenting! Den kommer ju att blåsa av vägen som ett löv juh.. !? eller så är det min vagn som är en blysläde..
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top