Team ISR Sweden

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Inklädda bakdelar, bromsok klättrandes upp längs halva gaffelbenen, oljekyl uppe i siktlinjen och avfasade generatorkåpor - gôtt att se!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Väderprognosen ser bra ut inför Sviestad; 23 grader och inget regn! GÔTT!!!!! Som Grandell sa, att köra race utan regndäck är inte kul...
Så igår oljade jag skinnstället, pumpade däcken till 3,2 kilo, letade rätt på dunkarna med Aral 100-oktan, hällde i en skvätt olja i höger gaffelben för att kompensera för läckaget senast och dammade av visiter på hjälmen. Jag är redo!:hej:hej:hej
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fortsatt BRA prognos!!!!
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2021-08-10 kl. 12.36.28.png
    Skärmavbild 2021-08-10 kl. 12.36.28.png
    40.3 KB · Visningar: 13

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
DSC06314 (2).JPG
Sviten är fortfarande intakt men det kan inte sägas om varken Vasa eller kusken är det efter helgen.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Det gick ganska bra i på 57-årsracet för ISR. Peter Linden på en fullkittad TZ350 är en hård nöt att knäcka och jag var inte man nog att gör det på söndagen.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Det regnade inte alls visade det sig. Däckvärmarna kunde gå på tomgång för det var 30 grader. Blötast var nog chaufförens skinnställ från insidan liksom. Det var som internationell racing det härna i temperatur väg. Coolt...eller ja...eller vad man säger:hihi
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Det rök ganska mycket på avslag hörde jag det berättas om, inget jag såg från min plats längst fram. Fast jag är nöjd, hade tränat sammanlagt 35 minuter på ett år innan race och inte mycket mer än så sen 2019. Körde en sekund snabbare varje pass i stort sett.
Skulle inte ha kört på Vasa då hon har gått i pension men fick plockas fram ändå då den andra hojen inte behagade fungera som den ska. Tur det förövrigt då Acke var där så hann fick se en ISR vinna och att göra Acke glad gör mig glad. Även om han kom för att se en annan ISR vinna.
Fast detta var nog sista turen för mig med denna hoj. När den väl blev slagen i Norden var det en världsmästare med ett superteam bakom sig som vann bataljen. Föraren var den största bristen i ekvationen, Vasa går tillräckligt för att vinna var och när som helst.
 

Bifogat

  • DSC_0123.JPG
    DSC_0123.JPG
    1.6 MB · Visningar: 32

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Här kommer en liten film om Vasa under lucka 23.
Om du vill veta mer om cykeln har det skrivits en artikel om den som kommer i MC Veteranen inom sinom tid
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top