Tappad aluväska svart

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Inte denna gång. :)
Brukar själv ha med...och ändå komma hem i samma, då skitiga fillingar som när jag gav mig av... Tvätta? Njaaäennemen..

Bytt strategi. Tar med utslitna kallingar och strumpor för att kunna slänga efterhand. Packningen vill som regel ändå växa efter tid.

Har ändå det mesta med mig hem igen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Brukar själv ha med...och ändå komma hem i samma, då skitiga fillingar som när jag gav mig av... Tvätta? Njaaäennemen..

Bytt strategi. Tar med utslitna kallingar och strumpor för att kunna slänga efterhand. Packningen vill som regel ändå växa efter tid.

Har ändå det mesta med mig hem igen.

Samma här!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Brukar själv ha med...och ändå komma hem i samma, då skitiga fillingar som när jag gav mig av... Tvätta? Njaaäennemen..

Bytt strategi. Tar med utslitna kallingar och strumpor för att kunna slänga efterhand. Packningen vill som regel ändå växa efter tid.

Har ändå det mesta med mig hem igen.
Jag brukar göra på samma sätt, man tar med sig utslitna grejer, som man kan kasta allt eftersom. Men, eftersom dom funkade dit, så är det ju egentligen inget fel på dom, så allt åker alltid med hem igen.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Camping = tvättmaskin + torktumlare
Inte alla campingar som har det iofs.

Inte alltid torkväder när man handtvättat.

Biltemas mikrofiberhandduk hinner torka i tältet.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Camping = tvättmaskin + torktumlare
Inte alla campingar som har det iofs.

Inte alltid torkväder när man handtvättat.

Biltemas mikrofiberhandduk hinner torka i tältet.

Camping = endast när barn&blomma medföljer. (Och det är ju bara då man måste lukta gott)
 

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Ort
söderhamn
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero
Man ja, hen nej.

Min gissning är att den klarade hela vägen fram till diket eller ännu längre alldeles på egen hand. För annars hade det nog stått nått i tidningen om upprörd bilförare.
Att ingen efter reagerade på att den klev av tyder på att föraren låg sist av MC-åkarna (om dom redan var en MC-karavan)
Och det är ju inte bara att den kliver av som när jag kliver av tåget på stationen. Den har klivit av i kanske 70 km/h / ~20 m/s och bör ju klarat rätt många meter på egen hand innan den bromsats in. 50 meter ?
Därför tippar jag att den parkerat i diket eller kanske tom ute på en åker eller en bit in i en skog.
Det där med Hen förstod inte ja. Har tappa topp-boxen men märkte det på en gång.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Relationsförbättrande åtgärd. De har känsligare luktorgan än vad vi har, har jag hört.
Tacka vet jag en Dam som tyckte jag luktade Kullaberg i armhålorna. Och hon gillade det !
Baden Bouldern Bumsen som hon beskrev det.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det gäller nog inte bara mot motorcyklister. För några år sedan upptäckte jag en Volvo 850 med punka på höger bak när jag cyklade hem från jobbet i centralare delarna av Stockholm. Som den gentleman jag är så cyklade jag ikapp kvinnan som körde, knackade på rutan, och när hon vevade ner den upplös jag henne om att hon hade punktering. Men hon tittade bara på mig som om jag var dum i huvudet, ryckte på axlarna och körde vidare. Med lite tur blev hon stående i Söderledstunneln :dummer
Hon kom nog ända hem. Gissar jag.
Mötte i östra Turkiet 1977 en bil utan däck på ett av framhjulen. Föraren körde på fälgen.
Frågade senare en turk om det hela, varför inte stanna och byta hjul ?
"Det här är kurdiskt område. Han stannar inte för han rädd för att stanna."
och det är inte bättre i Sverige
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tacka vet jag en Dam som tyckte jag luktade Kullaberg i armhålorna. Och hon gillade det !
Baden Bouldern Bumsen som hon beskrev det.
Hm, det kan ju vara en bra sak.

Intressant det där, hur våra drifter går igång på dofter man kanske inte skulle kategorisera som direkt goda. Naturen kan uppenbart sin sak bättre än vi med våra kamouflagedofter...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Nu vet jag om man märker att man tappat en topbox.
Ja det hörs. Fast man kanske inte fattar att det är ens väska eller topbox.
Ni vet hur bilars däck och hjulupphängningar smäller i broskarvar. Typ så sedan ett skrapande lite oregelbundet. Kollar man i backspegeln så kan man se den rulla och sedan glida i doseringen och lägga sig i vägkanten.

IMG_0443.jpeg
Jag vet inte om jag gjorde fel i morse när jag skulle låsa. Ganska bra att jag satte dig det gula gummisnöret. Hängslen och livrem. Det var det som höll locket på plats. Annars hade innehållet spritts ut på vägen och förstörts.

Lite synd på 80-tals-topboxen men den var för liten. Får ta den andra i stället.

Bra att ha lite extra lina med sig. Man vill bara tappa den en gång.

IMG_0445.jpeg
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu vet jag om man märker att man tappat en topbox.
Ja det hörs. Fast man kanske inte fattar att det är ens väska eller topbox.
Ni vet hur bilars däck och hjulupphängningar smäller i broskarvar. Typ så sedan ett skrapande lite oregelbundet. Kollar man i backspegeln så kan man se den rulla och sedan glida i doseringen och lägga sig i vägkanten.

View attachment 486585
Jag vet inte om jag gjorde fel i morse när jag skulle låsa. Ganska bra att jag satte dig det gula gummisnöret. Hängslen och livrem. Det var det som höll locket på plats. Annars hade innehållet spritts ut på vägen och förstörts.

Lite synd på 80-tals-topboxen men den var för liten. Får ta den andra i stället.

Bra att ha lite extra lina med sig. Man vill bara tappa den en gång.

View attachment 486586
Kör man bakom när det händer upplever man det som om den kommer farande mot en, fast man kör ifatt den.

Har inte tappat själv men 18 kg toppbox var för mycket för fjäderstålet i pakethållaren som härdar och spricker. Lett till en del kreativt spännbandssurrande.
 

Myggdråparn

Medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Stjärnhov
Hoj
Suzuki GSX1400 -02
På hemfärd från stugan efter kristi himmelfärd, liggandes på motorvägen mellan Gävle/Stockholm med vuxen dotter och son i bilen. Ligger i omkörning och släpper in en bil före mig som fastnat efter en husvagn. Han gasar glatt på och jag tycker att det går väl fort med tanke på hans last på taket som ser lustigt stuvat ut. Efter ca 1 km så ser vi en madrass/säng lätta från bilen och får bromsande styra undan. Han stannar och går mot sin tappade last. Undrar om han ens hade takräcke, i så fall hade det också släppt för det fanns inget på bilen. Spännande upplevelse.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Högst oklart, har inte upprätthållit kontakten med vederbörande som saknar digitala kontaktkanaler. En av få som bara kör med knapptelefon och mejlen går till hans chef…

Dock har jag vidareförmedlat tipsen till hans chefs mejlbox så jag hoppas att han fått dem.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top