TACK Sydskanes & co

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Jag var ute och kollade när ni körde, fy faan vad härligt det såg ut :tummenupp

Nästa år ska jag sitta uppe till 0:01 på nyårsafton/nyårsdagen, så att jag inte missar att bli medlem, som jag gjorde detta året.....
 

Hondafredde

Medlem
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Malmö/Bacong
Hoj
Hynda lowrider byggprojekt, Suzuki flash.
Instämmer helt med trådskaparen :banana
Tack Jane och Hans, vilket jätte jobb ni lägger ner :tummenupp
Idag var första gången för mig i vit grupp. Vilken upplevelse!!!!!!
Ursäkta till alla i denna grupp som jag kom ivägen för :pannkyss
 

Robz

Guest
Ja, livet lyfte idag :tummenupp
Börjar bli väldigt proffsigt med västar till "personalen" och instruktörer på varje körning.
...o "egen" ambulans :tummenupp :tummenupp

Lite olycklig start med så många vurpor dock - hoppas alla klarade sig någorlunda :gnissla
 

Busis

Bättre en drink i handen...
Gick med
28 May 2003
Ort
Billesholm
Hoj
Yamaha FZ1 -10 & XT660Z Teneré
Fetzen skrev:
2143223 Instämmer helt med trådskaparen :banana
Tack Jane och Hans, vilket jätte jobb ni lägger ner :tummenupp
Idag var första gången för mig i vit grupp. Vilken upplevelse!!!!!!
Ursäkta till alla i denna grupp som jag kom ivägen för :pannkyss

Ingen är i vägen!

Vill tacka alla även jag (depåchef, flaggvakter, ambulans, osv...)

/Busis
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Superbike Roger skrev:
2143350 Första gången för mig på Sturup, banan kändes lite liten att åka 1000cc på men rätt givande ändå.
He he he.... jag åkte 900 cc och den känns helt okej för mig (kan det bero på 79 hk och GUL grupp idag?) :D

Håller med alla tidigare talare, upplägget i år känns jättebra! Lite olyckligt med så pass många rödflaggor i premiären bara.

Edit: Det finns förresten en bildtråd redan med en hel del kända ansikten.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119161
 
Last edited:

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
...och vilket väder, blåste en del men annars fint!! :banana


MVH

blivande depånisse
 
Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Frågan är ju varför folk inte kan ta det lugnare när det ändå är första körningen för säsongen med Sydskanes?? Själv var jag klart förundrad över tempot i framför allt gul grupp. Ni kör ju som dårar och nä, i detta fallet är det inte direkt positivt. Jag gissar att det var en hel del "smygröda" i gruppen den här dagen. Men allvarligt talat, ta det lugnt! Vi har många körtillfälle i år, alla behöver inte klota första dan!!! :fatta!

Jag vill passa på att citera Sydskanes Emses förstasida: "Hoppas att vi ses såväl på banan som i trafiken och glöm inte att köra med: ANSVAR, HÄNSYN och OMDÖME som inspirationskälla."

Med tanke på antalet avåkningar så var det en del som missade det där sista. Jag vill se en skärpning till nästa gång faktiskt... :7peta

Stort tack till depåpersonal och ansvariga. Utan er blir det ingen körning och givetvis flöt allt som det skulle. Lika imponerande varje gång!! :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
CorbenDallas skrev:
2143803 Frågan är ju varför folk inte kan ta det lugnare när det ändå är första körningen för säsongen med Sydskanes?? Själv var jag klart förundrad över tempot i framför allt gul grupp. Ni kör ju som dårar och nä, i detta fallet är det inte direkt positivt. Jag gissar att det var en hel del "smygröda" i gruppen den här dagen. Men allvarligt talat, ta det lugnt! Vi har många körtillfälle i år, alla behöver inte klota första dan!!! :fatta!
Ja ibland undrar man vad folk tänker på. Sista passet i gul. 4 danska kamikazepiloter går ut först före mig och två andra. "Uppvärmning" av däck ut från depån sen en drastisk tempoökning, inte en tanke på att lufttemperaturen droppat en hel del och att vi hade ett långt stopp på grund av tidigare olyckor. Då har vi en, två, tre fyra vänsterkurvor innan högern i dammaböjen. Kan säga en sak... jag blev inte förvånad när det låg två hojar där... rödflagg innan ett varv var kört. :tomten
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Maverick_ou812 skrev:
2143908 Ja ibland undrar man vad folk tänker på. Sista passet i gul. 4 danska kamikazepiloter går ut först före mig och två andra. "Uppvärmning" av däck ut från depån sen en drastisk tempoökning, inte en tanke på att lufttemperaturen droppat en hel del och att vi hade ett långt stopp på grund av tidigare olyckor. Då har vi en, två, tre fyra vänsterkurvor innan högern i dammaböjen. Kan säga en sak... jag blev inte förvånad när det låg två hojar där... rödflagg innan ett varv var kört. :tomten

Att gå av på första varvet är jäkligt orutinerat. Jag kan tycka att vi som kör så pass mkt (o då tänker jag på alla grupper) borde veta bättre än så. Jag går själv ut halvhårt på kalla däck för att få dom varma, men jag hade tufft att hålla deras tempo...
Dags för obligatoriskt med däcksvärmare i gul grupp månne??

Med tanke på att vi dessutom hade besök av ambulans bara en timme innan kan man ju tycka att folk borde tänka ett steg längre, men tydligen inte...
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Från det ena till det andra - var Canoly verksam igår??
För övrigt instämmer jag i berömmet till SSEMSE, som vanlig väldigt väl organiserat :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sen händer det en hel del i det tysta också som bör uppmärksammas.
Rufflaren och Rufflartösen (var ni fler?) byggde ihop det skåp vi behöver i sjukstugan. :tummenupp
Ambulanspersonalen skötte både fika och utryckning perfekt. :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top