Ta av kåpglas gixxer k6??

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Hej, det är så att jag ska ta av mitt kåpglas på gixxern k6, har lossat backspeglarna men hänger i blinkers kabeln och skruvarna som sitter runt kåpglas men det går inte av fortfarande, har inte riktigt orkat försöka lista ut och har inte lust att riva mycket i onödan för det är inget värme garage... vad behöver man ta av för att kunna få av det?

Mvh
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
är det samma som på K7;an så sitter det väldigt snävt, man får lirka o lirka, jag brukar lossa instrumenteringen (en skruv) för att komma åt o lirka bort kablage samt släppa lite på frontkåpan (2 skruv) o dra fram kåpan lite, sen är det en baggis men onödigt mycket extrajobb, Suzuki har inte tänkt till här.
 

Larre

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Vellinge
Hoj
Kawasaki Z1000SX-11
Jag filade försiktigt en skåra i kåpglaset då kablarna gick rakt igenom det. Det eller plocka bort blinkersen. Lycka till.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Följ blinkerskablarna in bakom kåpan så hittar du isärtagbara kabelskor som gör att du kan ta bort speglarna!

Sen får du bända upp kåpan lite för att få ut kåpglaset och var försiktig så du inte tappar ner gummigängorna bakom instrumenten då detta förlänger det hela en del...
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tack för svaren, i'll give it a try tomorrow.. smart konstruktion att man ska behöva klydda med blinkers kablaget för att få av kåpan haha... får modifiera det så man slipper göra det nästa gång.
 

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Nu i Bästa Svängen!
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Jag borrade rakt igenom gummifästena till backspeglarna å trädde kabeln den vägen, sen hänger kabelkopplingen bara på insidan av kåpan, tvärenkelt att ta av speglarna när man behöver.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top