Tänker du rösta idag?

Röstar du?


  • Antal röstningar
    0

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Då har även jag röstat.
Var inte mycket till kö. Tror de flesta som röstar i detta/dessa valet/valen redan har gjort det tidigare under dagen eller förtidsröstat.


De som inte röstar har förbrukat sin rättighet att gnälla de 4 närmsta åren :fakta

Tror inte att mina röster fäller något avgörande. Men rätten att gnälla känns viktig. :)
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Självklart har jag röstat idag! Tycker valet var enklare denna gång än någon gång tidigare.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Kommer V att samarbeta med S och MP?

Jag har fått för mig att dom inte vill "sitta i S knä".

Isf kommer dom ju aldrig få genom sin budget. Och...då blir det omval!? :va
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Är det bara jag, eller påminner inte smaken på klistret på valkuverten lite om den polska vodkan zubrowka?
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Kommer V att samarbeta med S och MP?

Jag har fått för mig att dom inte vill "sitta i S knä".

Isf kommer dom ju aldrig få genom sin budget. Och...då blir det omval!? :va

Ja det kommer dom. Sjöstedt har bara ett egentligt krav, och det är att förbjuda vinster i välfärden.
Löfven har inga problem med den eftergiften för att få försöka få igenom annat.

Sjöstedt säger sig ha mkt goda chanser att sitta i regering om S, MP och V blir större än alliansen.
Vilket dom verkar bli.

Det blir en mörk fläck i Sveriges historia. Första gången vi röstar in kommunister i riksdagen, och det 2014.
Socialdemokraterna har ju historiskt, sedan splittringen hållit avstånd till vänster, men det verkar ju vara färdigt med det.

Fy fan. Jag har ont i magen. :(
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Klart att man röstar. Problemet är bara att jag som vet vad som är bra för folket och landet, borde ha en högre vikt på rösten, än de ___ till ____ som lägger på fel partier och saboterar i fyra år framåt, vilket gör att dessa saboterar för mig och i princip alla andra medborgare :fakta

Det har gått extremt bra för landet överlag under de senaste åren, trots nedgång ute i Europa, men den svenska mentaliteten ropar efter förändring och så fort aftontidningarnas svarta rubriker sätter griller i huvudet på folk, är det kört. Visste ni förresten att fler ungdomar sökte till Paradise Hotell, än till lärarhögskolan? Vad säger det om folks förmåga att göra rätt val här i livet? :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Visste ni förresten att fler ungdomar sökte till Paradise Hotell, än till lärarhögskolan? Vad säger det om folks förmåga att göra rätt val här i livet? :gnissla

Det säger mig att min yrkesverksamma framtid är säkrad. Stor del av mitt jobb består av att städa upp efter idioter.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Några snabba tankar live från soffan:

* en av de största bidragen för SDs framgång är ju Reinfeldt... Frågan är ju fortfarande varför han tog det medvetna beslutet, inget han gör är omedvetet...

* SD politik kan säkerligen vara rätt och behövas i många delar av landet. Det är inte konstigt att många små hålor stöder dem medan t.ex. Täby inte förstår deras politik (samtidigt som de är långt ifrån de bekymmer som sker i förorter och småhålor...)

* Samma sak fast tvärtom för MP. Deras politik fungerar förvånansvärt dåligt för folk på landet, medan den passar bättre för inskränkta storstads-människor, individer som tror att en storstad kan leva utan resten av landet...

Resterande partiers politik är svårare att bedöma såhär spontant på en iPad ifrån soffan ^_^
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Några snabba tankar live från soffan:

* en av de största bidragen för SDs framgång är ju Reinfeldt... Frågan är ju fortfarande varför han tog det medvetna beslutet, inget han gör är omedvetet...

* SD politik kan säkerligen vara rätt och behövas i många delar av landet. Det är inte konstigt att många små hålor stöder dem medan t.ex. Täby inte förstår deras politik (samtidigt som de är långt ifrån de bekymmer som sker i förorter och småhålor...)

* Samma sak fast tvärtom för MP. Deras politik fungerar förvånansvärt dåligt för folk på landet, medan den passar bättre för inskränkta storstads-människor, individer som tror att en storstad kan leva utan resten av landet...

Resterande partiers politik är svårare att bedöma såhär spontant på en iPad ifrån soffan ^_^

Han planerar väl att gå i säng med någon....
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top