tändning zzr 1100

kallfors

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
örnsköldsvik
Hoj
92 kawasaki zzr 1100
hej. har en zzr 1100 92. den tänder inte när jag kör start motoren . men när jag vrider av nyckelen eller stop knapen ger den den gnist puff.:huvet
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ditt tändningslås är antagligen helt slut, och det blir kontakt som det ska precis när du vrider av tändningen. Antingen så kan du spruta i kontaktspray och ruckla med nyckeln, eller så byter du lås, vilket nog är bäst i slutändan.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
den ger ingen gnista. men när man vrider av tändningen ger den en gnist inpuls på stiften

Har nog inget med tändningslåset att göra.

Troligen är det så att det går åt för mycket mos att dra runt startmotorn så det finns inte ström att ge gnista när du vrider av nyckeln så precis i glappet så kan den poffa till när strömmen bryts till startmotorn.

1. Se till att batteriet är i kalasskick
2. Kolla att det är riktigt jordat mot chassit på hojen, alt sätt en startkabel mellan svart på batteriet och en bult på hojen när du felsöker.
3. Drenera soppan
4. Byt stiften

Ovan förutsätter att den gick bra i höstas när du ställde av den :)

/Fredde
 

kallfors

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
örnsköldsvik
Hoj
92 kawasaki zzr 1100
Har nog inget med tändningslåset att göra.

Troligen är det så att det går åt för mycket mos att dra runt startmotorn så det finns inte ström att ge gnista när du vrider av nyckeln så precis i glappet så kan den poffa till när strömmen bryts till startmotorn.

1. Se till att batteriet är i kalasskick
2. Kolla att det är riktigt jordat mot chassit på hojen, alt sätt en startkabel mellan svart på batteriet och en bult på hojen när du felsöker.
3. Drenera soppan
4. Byt stiften

Ovan förutsätter att den gick bra i höstas när du ställde av den :)

/Fredde

spelar ingen roll även fast jag inte kört start motorn så ger den en liten gniste till tändstifften när tändningen slås av eller stop knappen:va
 
Last edited:

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
spelar ingen roll även fast jag inte kört start motorn så ger den en liten gniste till tändstifften när tändningen slås av eller stop knappen:va

Jag skulle skitit i det och felsökt varför den inte får gnirra i normalläge istället.

Funkade den fin-fint i höstas?

/Fredde
 

Bullen099

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
ZZR1100, Dr650, Cr500, K50
kan det va cdi boxen:va . har ren gjort varje kontaktstycke. nån som vet hur man mäter upp cdiboxen
Sluta vara envis, kolla nu upp batteriet! har du provat att skjuta igång den? jag har själv en ZZR1100-90 och den startar inte om batteriet är dåligt! man kan tycka att batteriet är bra och att startmotorn går fort men minsta lilla spänningsfall gör att du inte får någon gnista! :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top