Synundersökning online

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
Jag ska om en vecka göra mitt syntest för lämp (kommer hem till sverige om en vecka).

Imorse blev jag nervös, tänk om man inte klarar syntestet?=) Vet att det är enkelt test och att jag kommer klara det men ändå hehe.

Sökte online och hittade detta http://synundersokning.nu/ .... enligt testet där så var text-momentet inte godkänt :S:S
Iof så gjorde jag det på en 10 tums skärm med skitkass upplösning på 1 meters avstånd (dom skriver att man ska ha skärmen på 1 meters avstånd men jag antar att rekomenderad skärmstorlek/upplösning är större än min hehe).

Klarar ni av testet? Jag kunde läsa raden näst längst ner med höger öga och rad nummer tre från botten med vänster öga.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Klarade testet sådär, men enligt senaste undersökning har jag perfekt syn så skulle nog ta det med en nypa salt :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Inte för att vara sån, men storleken på skärmen säger ingenting. Du kan ha en 10"-skärm med upplösning på 1920x1200, då blir texten mikroskopisk, eller så har du en 24"-skärm med 640x400 i upplösning, då kan du antagligen se bokstäverna på 100m... :rolleyes:

Och är du för blind för att ha körkort så får du antingen ta bussen, eller skaffa brillor :fakta
 

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
Inte för att vara sån, men storleken på skärmen säger ingenting. Du kan ha en 10"-skärm med upplösning på 1920x1200, då blir texten mikroskopisk, eller så har du en 24"-skärm med 640x400 i upplösning, då kan du antagligen se bokstäverna på 100m... :rolleyes:

Och är du för blind för att ha körkort så får du antingen ta bussen, eller skaffa brillor :fakta

Storleken säger väl visst mycket, nu har jag en 10tums skärm med 640x400 i upplösning, hade jag haft en 20tums skärm med samma upplösning så klart testet hade varit enklare.... även skärmens kvalitet spelar in.

Tycker dom borde ha tydligare riktlinjer på testet än bara "sitt en meter ifrån skärmen".

Dock tror jag knappast jag failar ett riktigt syntest då jag har fått lämp för både B-kort och lastbil tidigare utan problem.
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Storleken säger väl visst mycket, nu har jag en 10tums skärm med 640x400 i upplösning, hade jag haft en 20tums skärm med samma upplösning så klart testet hade varit enklare.... även skärmens kvalitet spelar in.

Tycker dom borde ha tydligare riktlinjer på testet än bara "sitt en meter ifrån skärmen".

Dock tror jag knappast jag failar ett riktigt syntest då jag har fått lämp för både B-kort och lastbil tidigare utan problem.

Det är väl bara för dem att säga hur stor text rutan skall vara. T ex 15x15 cm. Då får man ju skala om bilden så att textrutan blir den storleken. Då kvittar ju vilken storlek man har på skärmen och vilken upplösning det är.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Storleken säger väl visst mycket, nu har jag en 10tums skärm med 640x400 i upplösning, hade jag haft en 20tums skärm med samma upplösning så klart testet hade varit enklare.... även skärmens kvalitet spelar in.
Jo, det va ju just precis det jag skrev, att man inte ska följa El-gigantens/Sibas/OnOffs reklam och bara stirra sig blind på storleken! Det är som att säga att ett "fordon" har 147hk, och utifrån det säga hur fort det går... :rolleyes: Viss skillnad på hoj och bandvagn där ;)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ta det där testet med en skopa salt.

Jag har -0,5 i synfel och tog testet utan linser.
Enligt testet har jag perfekt syn.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top