Synka förgasare

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Du har alltså 4st lösa och synkar med? Behövs något annat för att koppla in eller det e bara o köra igång när man har dem?

En sak som jag undrar och som jag inte riktigt kunde utläsa från min manual är hur man gör. Plockar man bort insugsrör och sätter fast klockorna på förgasaren eller sitter det nipplar någonstans som man bara ansluter till?
Om det är så då borde man ju i princip bara lossa lite tank och ev kåpor för att komma åt?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En sak som jag undrar och som jag inte riktigt kunde utläsa från min manual är hur man gör. Plockar man bort insugsrör och sätter fast klockorna på förgasaren eller sitter det nipplar någonstans som man bara ansluter till?
Om det är så då borde man ju i princip bara lossa lite tank och ev kåpor för att komma åt?

Ta bort tank och montera en temporär (typ petflaska) som tank, anslut klockorna och justera vid behov. Ej säker på om luftburken må bort på din hoj.

På din cykel sitter det nipplar med gummihattar som man tar bort, så är de bara att ansluta klockorna. För dig räcker det med 4 sådana klockor så är du redo to go dvs..

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Ta bort tank och montera en temporär (typ petflaska) som tank, anslut klockorna och justera vid behov. Ej säker på om luftburken må bort på din hoj.

På din cykel sitter det nipplar med gummihattar som man tar bort, så är de bara att ansluta klockorna. För dig räcker det med 4 sådana klockor så är du redo to go dvs..

Okej så jag behöver alltså bara komma åt dessa fyra nipplar ? sen hur mycket jag måste riva bort för att komma åt dom det är ointressant?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Okej så jag behöver alltså bara komma åt dessa fyra nipplar ? sen hur mycket jag måste riva bort för att komma åt dom det är ointressant?

Ja så lite som möjligt, men tanken måste garanterat bort. Luftburken ligger ju bakåt på din knarr.. såvitt jag minns är det endast tanken som måste bort

Pass på så inte gummihattarna går sönder när du tar bort dom..Lätt hänt. Du kommer behöva en lång näbbtång

*Freddi*

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2010
Hoj
Fzr600-94
Funderar på att testa detta på min FZR 600R -94, som inte går så bra upp till 3500-4000 varv, efter det så går den bra.
Jag har en Haynes manual men tycker inte bilden som visar var klockan skall anslutas är så förstålig.
Nån som kan förklara var man skall ansluta klockorna.

Maxpayne

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
1982, Honda CX 500 EU Sport

Tack för sist, har kollat och de har de, fast det koster 250:- st (jag behöver fyra)? då det är bättre att skaffa en vättig ordentligt verktyg för 700:- :huvet från uk istället, fast jag hittade på nätet hos WWW.IAG.se och har beställd fyra kopplingar för 40:- alltså totalt.
Jag får de på slutet av veckan, slangen och T rör är köpt redan från Biltema. Intressant om allting ska funga då blir hela under 100 spänn,
Jag åter kommer när jag får de samt jag kommer och lägga upp några bilder.
Hålla tummarna :yoparty

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Du har alltså 4st lösa och synkar med? Behövs något annat för att koppla in eller det e bara o köra igång när man har dem?

Vet inte hur det ser ut på din hoj men på mina förgasare har jag en gummituta på varje förgasare, dessa tar jag bort och klämmer på den medföljande slangen från klockorna istället.
Snoffsade till det och skruvade fast mätarna på en brädbit till o med :tuttar

Tyckte nog att det "joibbigaste" med det hela är att det blir varmt som synden där man står och försöker mecka in stjärnmejseln :gnissla Annars är det bara skruva på :)

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Har precis beställt en Carbtune Pro. Verkar ha landat på typ ~750 med frakt. Passar på att låna tråden. Har rengjort mina förgasare och ska plocka ihop allt igen. Insåg att jag inte har nån tätningspasta till gummitätningarna. Vart får man tag på sådan? Vilken ska man köpa?

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Hoj
Superdjuke
Lånar tråden lite!

Hej alla glada! Jag äger en Bandit 600 som jag skall sälja till en vän nu i veckan! och känner att en förgasarsynkning kan vara på sin plats! Finns det någon i mitt närområde som är villig och har kunskap att utföra detta i veckan för en slant så får ni jätte gärna skicka ett pm! Tyvärr har jag ingen kunskap i det själv! Mvh Kim ENKÖPING

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
Lånar tråden lite!

Hej alla glada! Jag äger en Bandit 600 som jag skall sälja till en vän nu i veckan! och känner att en förgasarsynkning kan vara på sin plats! Finns det någon i mitt närområde som är villig och har kunskap att utföra detta i veckan för en slant så får ni jätte gärna skicka ett pm! Tyvärr har jag ingen kunskap i det själv! Mvh Kim ENKÖPING

Ronny bor ju nära dig!

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Lyfter tråden på nytt!

Skulle behöva få lite hjälp med att synka förgasare (vakuum Mikuni 36) samt kompressionstesta cylindrarna. Jag har verktygen man saknar dessvärre kunskapen/erfarenheten. Har försökt få tag i en rephandbok men efter att ha mailat några e-butiker som säljer repböcker har jag fått till svar att det inte finns till min modell & årgång.

Har själv rengjort förgasare, rengjort tank, bytt bränsleslangar/filter, bytt stift, kontrollerat tändspole/kablar, blåst ur luftfilter utan att få ordning på hojen. Skulle uppskatta om jag kunde få hjälp med ovan. PM om ni vill hjälpa en lätt förtvivlad nybörjare..

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...