SVT och deras agenda! tänkvärt.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Haha det är som napalm för själen.

Man kan kolla någon sekund bara, observera då hans kroppspråk och röst när han går fram till henne. Som att han ska tala en kattunge till rätta.

Glasögonen säger allt också. Kulturkvällar på Södermalm med Monica Saarinen liksom.
Ojojoj! Jag klarade tills han frågade om hon var miljardär. Där kom skämskunnde fram och satte stopp för ytterligare självplågeri.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja, alltså ingen klarar hela inslaget i ett svep, det vore helt omänskligt. Man får kolla lite då och då.
Alltså, nu går det för man är härdad men när jag såg det i sändning... Inga varningstexter, ingenting. Jag bara råkade se det och blev så perplex att jag inte kom mig för att sluta titta. Rådjuret som stirrar in i helljuset, kaninen som springer in i ljuskäglan framför bilen, motorcyklisten som fastnar med blicken i diket och hamnar där. De bara slängde inslaget rakt i nyllet på mig, utan chans att undkomma. Jag, som inte kollat på slikt på år och dag. Trauma.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Alltså, nu går det för man är härdad men när jag såg det i sändning... Inga varningstexter, ingenting. Jag bara råkade se det och blev så perplex att jag inte kom mig för att sluta titta. Rådjuret som stirrar in i helljuset, kaninen som springer in i ljuskäglan framför bilen, motorcyklisten som fastnar med blicken i diket och hamnar där. De bara slängde inslaget rakt i nyllet på mig, utan chans att undkomma. Jag, som inte kollat på slikt på år och dag. Trauma.
Jag minns den dagen med stor förtjusning och glädje.
Stämningen i SVT -soffan
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
TS reggade sig 2003 men har bara postat 5 inlägg. Typiskt för ett vilande troll-konto.
Diskussionen verkar ändå, som så ofta, leva sitt eget liv oberoende av ursprungsinlägget.
Eftersom jag, möjligen p g a sur mage, väckte den avsomnade tråden får jag tillstå att jag borde letat längre efter en lämpligare. Kanske denna?

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Typisk SVT-artikel:
Man känner i hela kroppen hur författaren verkligen inte vill att detta skall bli verklighet. Avslöjas genom detaljen ""...och Öresundspendlare"

Så klart kan SVT hitta lite pendlare som tycker något, och blanda ihop med myndigheter och riktiga remissinstanser.
b5e5db0d84707ccdf72d90c6c9278b6b.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tycker att SVT skött sig rätt hyfsat med avseende på Ukrainakriget.

Har inte sett någon annan som gjort det mer balanserat iaf.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tycker att SVT skött sig rätt hyfsat med avseende på Ukrainakriget.

Har inte sett någon annan som gjort det mer balanserat iaf.
Dom hade ju för fan gett upp hoppet för Ukraina innan den första Ryska stöveln hade trampat Ukrainsk jord.

Kyiv skulle falla redan dag två, Odessa lika så, det skulle bara välla in vätränade ryska spetsnassar i landstigningsfartyg.
Och mördarkolonnen närmade sig för varje minut.

Det senaste var ju att ge Putler rätt i att Ukrainarna nog är Nazister allihopa, speciellt Volodomyr som är Jude...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Var har du tittat?

Nog för att Hirdman har fått yttra sig men absolut inte oemotsagt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har aldrig haft TV hemma (annat än för ungarnas Wii när de var små) så det är play som gäller även här. Men vad är det du har sett och är upprörd över?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har aldrig haft TV hemma (annat än för ungarnas Wii när de var små) så det är play som gäller även här. Men vad är det du har sett och är upprörd över?
Som jag skrev, den generellt defaitistiska inställningen, rapporteringen har hela tiden utgått ifrån att Ukraina kommer att falla, och att det vore bäst för Ukraina att ge upp och skriva fredsavtal med hedersknyffeln Putler som är känd för att hålla avtal.

Nu senast körde dom väl att Putler hade rätt i att Ukrainarna var Nazister på grund av Azov-bataljonen, som är ett gäng förvirrade unga män med oklar ideologisk hemvist som tycker att det är tufft med runor och grejor.
Visst, det finns Nassar bland dom 500-1000 man i Azov, många på ledande ställning, men dom flesta har gått med för att slåss för Ukraina och dess Judiske president, och Azov var dom som fanns lokalt.

Ukraina har 44 miljoner innevånare, låt oss säga 4 gånger så många som Sverige.
Sverige skulle inte ha några problem att i Krig låta 100-200 personer med tveksam ideologi
(varav kanske 10-20 är nassar) försvara landets gräns så länge dom sköter sig någorlunda, dom har ju ändå ingen påverkan på landets politik.

Men SVT valde att slå upp det som att Putler har rätt, Ukraina är nazistiskt.
(Hirdman uttalade sig väl om det också)

Dessutom när dom skulle fråga "mannen på gatan" om Ukraina-kriget så bara råkade han var chef på Aeroflot, vilken jävla slump alltså...

(det finns en hel sida om den otroliga slumpen SVT har med "mannen på gatan", rätt festligt att alla ens fördomar om SVT infrias på ett par rader)


(Ukraina-kriget har inte hunnit in där så mycket)
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jo det där såg jag, men i övrigt så har ju studion fyllts av kunniga personer som Bydén, Kragh, Elving, Nerietneks, Oscar Jonsson mfl. Det har ju snarast framstått som att de gamla vänsterspökena fått brallorna neddragna på bästa sändningstid.

Nästan som en medveten plan för att återställa SVT-s oberoende. Trots enskilda reportrars mycket märkliga ”mannen på gatan”-reportage…
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jo det där såg jag, men i övrigt så har ju studion fyllts av kunniga personer som Bydén, Kragh, Elving, Nerietneks, Oscar Jonsson mfl. Det har ju snarast framstått som att de gamla vänsterspökena fått brallorna neddragna på bästa sändningstid.

Nästan som en medveten plan för att återställa SVT-s oberoende. Trots enskilda reportrars mycket märkliga ”mannen på gatan”-reportage…

Ahh, jag glömde reportern på P4 som intervjuade Lena Wilderäng, och när hon kallade Putler för en "Galen diktator" så skyndade hon sig att säga "Ja nu är ju inte Putin här och kan försvara sig..."

Ahh, vilken stjärna, Hitler var bara en folkvald ledare för tyskland också, eftersom han inte är här och kan försvara sig? Eller var han liiite galen, lite cray-cray sådär, och kanske lite dikt... sträng ibland?

Ghadaffi? En hedersknyffel, så länge han inte är med i studion...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
SVT erkänner öppet att dom viker sig för Putler och redovisar hans narrativ rakt av:

 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
SVT erkänner öppet att dom viker sig för Putler och redovisar hans narrativ rakt av:

Näe, de har justerat sitt uttalande.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top