SVT 2012 Redux. SkåneVårenTuren.

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
Tack för en mycket bra dag o ett gott gazz me goa vägar :) Skönt att de inte var så många incidenter i år :D Nu blir de soffan för resterande del av kvällen :död

Lite offroadkörning skadar väl inte, när det är rätt hoj som gör det ;D

Tack för en sjukt najs dag! Väderdansen igår fungerade!
 

Bjurling

Medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
en 675:a
Hej fick inte ihop min hoj i tid så kunde inte medverka men hade behövt veta vem som skall ha pengar för maten jag beställt, sen vill jag ha ett tack från han som åt min burgare :)

När vi har kollat av listan med namnen så kommer personer som ska betala mat få ett pm av mr vbk :) men först låter vi han sova i cirka två dagar eller så:död
 

skuleberget

skule
Gick med
7 May 2008
Ort
Hörby
Hoj
2013 KTM 990 SMT , 2008 BMW G 650 X Country
Har haft en "Gasglad dag med Mcfolk som gillar kurvor",tackar för turen o hoppas det blir återkommande.
Ps. ´"Många gånger":banana
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Fy fan vad soffan e skön nu. Trött som bara den efter 35mil i sadeln. Mkt bra vägar. O jag saknade ju grusväg så mkt att jag var bara tvungen att ta en lite runda ut på en :gnissla Fast jag vände ganska snabbt. Hade på känn att det bara var jag som ville köra där :död
 

skuleberget

skule
Gick med
7 May 2008
Ort
Hörby
Hoj
2013 KTM 990 SMT , 2008 BMW G 650 X Country
Gillar själv att köra i naturen, men däcken delar inte denna "Last"?.:va
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Lite offroadkörning skadar väl inte, när det är rätt hoj som gör det ;D

Körde förbi flera inbjudande åkrar även efter lunch, men valde att hålla mig på vägen. Ville inte skita ner fler BM's skinnbrallor. :hihi

Ja, tack som fasen för en skön vårtur med härliga kurvor också, hade hur kul som helst idag!
 
Last edited:

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Holm
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Tack för en underbar dag på sköna vägar. Den där vägen som gick som en bergodalbana var ju helt galen, fan va skönt när man känner hela höjen lättar :). Samtidigt et stor tack till VBK för en väl avägd hastighet. Vill ju även tacka för den sista pålarmningen, då gick det undan som för en kalv på grönbete. Totalt blev det 58mil idag, vi plockade åsen på vägen hem till Halmstad. Självklart skickar vi ju även med ett tack till alla andra som ställde upp och gjorde denna dag möjlig.

/Göran
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
I morse 03:45 satt jag och skrev ett inlägg vilket var som följer.

SVTn Inställd pga dåligt väder!!

Nu så känns det som att det var tur att jag inte skickade det utan raderade det 04:00 och skrev "Ok då kör vi" i stället :)

Vilken dag det blev, lite dimmigt när vi körde ner men det blev ju snabbt riktigt bra, Gud gillar tydligen SVT och NDR så han har ju sett till att vädret alltid varit bra:tummenupp

Nu är det ju så att utan RL/BM och dom andra vid grillen och tex vår Listfyrer "Barris" så blir det inga körningar.
En stor jävla kram skall vi ha allihopa tillsammans med alla som kom fast det var lite kyligt i morse.

Till dom som valde att inte komma säger jag bara LOOOSERS:4skrika

Jag tror att rutten var den bästa vi åstadkommit än så länge:)

Nu laddar vi för NDR :yoparty
 
Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Tackar för en trevlig dag jag med. tyvärr blir det ingen NDR för mig ( såvidare inte nån har en can-am eller liknande att låta ut :p) Sjukt go rutt.

nu intar jag soffan å ska pilla ihop en liten film från dagen. å visst ja.. stort tack till alla som gjorde detta möjligt.:yoparty:krama

ps. Migesson... db-killer FÖRHELVETE!!:7peta:6surkart
 

Enox

1000 RRrrrr
Gick med
22 Jun 2010
Ort
helsingborg Ö
Hoj
05 Honda CBR1000 rr
Stort TACK till alla som va med och gjorde så jag ligger i soffan och bara njuter av hur tröt och sleten jag e. Tack för en ricktigt kul dag
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Tack till alla som gjorde detta möjligt. Välarrangerat som vanligt :)

Nu är man riktigt seg efter 49 mil i sadeln på en ilsken 125:a :tummenupp
 

un_swe

AQ4
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund/Skåne
Hoj
Yamaha BT1100,XTZ660,KS50,GP125
Du tänker på Gyllebo sträckan, man kan flyga duktigt långt om man vill o vågar ; )
Tack för en underbar dag på sköna vägar. Den där vägen som gick som en bergodalbana var ju helt galen, fan va skönt när man känner hela höjen lättar :). Samtidigt et stor tack till VBK för en väl avägd hastighet. Vill ju även tacka för den sista pålarmningen, då gick det undan som för en kalv på grönbete. Totalt blev det 58mil idag, vi plockade åsen på vägen hem till Halmstad. Självklart skickar vi ju även med ett tack till alla andra som ställde upp och gjorde denna dag möjlig.

/Göran
 

bal

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Laholm
Hoj
2010 Honda CBR1000RAA
Känner nu att jag lite ångrar mitt beslut igårkväll att inte köra idag...:huvet. Ni har nog haft bättre väder i Skåne än vad vi haft i Laholm:( (Men jag är väl också lite "klen".. fryser lätt..och kallt som f*n i morse ju..)
Men förstår att ni haft en härlig runda, välarrangerad som vanligt:tummenupp (VBK - jag har fullgjort min plikt och betalat min mat i varje fall! :krama
Nya tag till NDR, ses då!:hej
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Känner nu att jag lite ångrar mitt beslut igårkväll att inte köra idag...:huvet. Ni har nog haft bättre väder i Skåne än vad vi haft i Laholm:( (Men jag är väl också lite "klen".. fryser lätt..och kallt som f*n i morse ju..)
Men förstår att ni haft en härlig runda, välarrangerad som vanligt:tummenupp (VBK - jag har fullgjort min plikt och betalat min mat i varje fall! :krama
Nya tag till NDR, ses då!:hej


Ja du skall få en kram av mig, och vi ses på NDR:banana


Vi lägger kanske 75-100 mil per BM/RL i rekningar på Varje SVT och NDR körningar som inte kostar ett öre förutom just maten.

Maten köps in när tiden gått ut för matbeställningar/avbeställningar.

Detta året satt jag ett hysteriskt högt pris på maten bara för att täcka upp för dom som inte dyker upp och skiter i att maten är bindande.

Det kanske får bli så att maten skall betalas i förskott för att slippa problemet.

"Gnällmode off"

Fan va gött det var i dag.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Tack för en underbar dag på sköna vägar. Den där vägen som gick som en bergodalbana var ju helt galen, fan va skönt när man känner hela höjen lättar :). Samtidigt et stor tack till VBK för en väl avägd hastighet. Vill ju även tacka för den sista pålarmningen, då gick det undan som för en kalv på grönbete. Totalt blev det 58mil idag, vi plockade åsen på vägen hem till Halmstad. Självklart skickar vi ju även med ett tack till alla andra som ställde upp och gjorde denna dag möjlig.

/Göran

Hoppas ingen kände sig obekväm i tempot.

I mellangrupper är det svårt att hitta ett tempo som funkar för alla. men av någon underlig anledning:va så var gruppen väldigt bra fördelad redan från start:)

Tempomässigt är ju Snabb och Långsam så mycket enklare för dom är prexis vad dom heter.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top