Sviestad trafikövningar 2010

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Citat från http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning
"Banan bokad fram till 17:00. Inskrivning och besiktning kan eventuellt ske utanför depån. Vi kör igång så fort vi kan"

Tråkigt att Kansliet inte tycker vi är lika viktiga som andra. Hoppas det rullar på lika fint som förra gången då våra instruktörer löste det suveränt :tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Nässjö är hemma igen efter ytterligare en lyckad åkning! Trots att man hetsade upp sig lite ibland ;)
 

Lazzekongo

Member of Team Rubank Racing
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Daytona 675 -08 R6 -00
Precis hemkommen från en kanondag, hade riktigt kul :yoparty

Tack till alla som va där och gjorde det till en skitbra körning :tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag är hemma nu oxå... Nyckelbenet av och några flisor vart det. Ska opereras ev nästa vecka. Tackar inblandade för hjälpen...
 

Tazmania

Medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 690 smc r 2020
Såg att det var några som låg och tog kort i gräsen + några andra oxå...
nån som har lite bilder att dela med sig???:Bugar
 

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Arboga
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Måste även jag säga att det var en helt fantastisk dag på Sviestad idag.

Mycket hojåka, nya trevliga bekantskaper, fantastiskt väder...ja det mesta var verkligen på topp. Men nu är man en sliten man...tydligt att man inte är 20 år längre :)

Tegheim: Skönt att höra att det gick ok för dig efter omständigheterna i alla fall. Krya på dig så hoppas jag du snart e tebax på Sviestad igen.
 

2B

...is just enough!
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Inte nu längre...
Mycket hojåka, nya trevliga bekantskaper, fantastiskt väder...ja det mesta var verkligen på topp. Men nu är man en sliten man...tydligt att man inte är 20 år längre :)

Sliten? Jag fortsatte ut till Mantorp och körde hela kvällen också... Jag är 20++++++ så jag borde vara halvdöd! Och om jag känner efter känns det faktiskt nästan så :-(

Tack alla deltagare för en bra dag - Ni var jätteduktiga och förbättrade er massor under dagen!

/BosseB
 

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Arboga
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Sliten? Jag fortsatte ut till Mantorp och körde hela kvällen också... Jag är 20++++++ så jag borde vara halvdöd! Och om jag känner efter känns det faktiskt nästan så :-(

Tack alla deltagare för en bra dag - Ni var jätteduktiga och förbättrade er massor under dagen!

/BosseB

Imponerande...Själv slocknade jag visst i soffan ett par timmer efter hemkomst. :) Mantorp hade jag tankar på innan men efter dagens körning så var det inte att tänka på.

Tack vare den feedback vi får från er instruktörer som vi kan bli bättre. Guld värt, så tack ska ni ha allihopa.
 

hase3d

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR 900RR Fireblade
Såg att det var några som låg och tog kort i gräsen + några andra oxå...
nån som har lite bilder att dela med sig???:Bugar

Ja det vore skoj att få tillgång till alla bilder som togs under gårdagen, första gången jag körde bana och är helnöjd med dagen igår. Det blev grym skillnad på körningen för en nybörjare som mig. Nu är man fast i träsket, och det blir deffenetivt mer besök på liknande dagar framöver. Instruktörerna var riktigt duktiga att ge bra tips vad man skulle tänka på.

Tegheim det var nästan så man grät en liten skvätt av att se bladen din stå där skrapad och dann. Skönt att höra att det gick hyffsat ok med dig iaf.

Länka gärna ifall nån lägger upp lite bilder. :banana
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Tack för ert stöd, just nu känns det kanske inte "hyffsat", äter massa smärtstillande och sover dåligt. Men man kanske är lite extra gnällig :) Har ju trots allt brutit andra sidan för 11månader sen på hojen oxå, med skruv o metall som följd. Är nog mest deppig nu, och besviken att jag inte vet vad som hände.

Tack som sagt, jag kommer tillbaka!
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Bilder finns HÄR. Blandad kvalitet. Det blev ett galleri för inbördes beundran då det till stor del består av bilder på mina två kompisar, men ni var några fler som fastnade. Ta bilderna och gör vad ni vill med dem.
:tummenupp
 

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Arboga
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Bilder finns HÄR. Blandad kvalitet. Det blev ett galleri för inbördes beundran då det till stor del består av bilder på mina två kompisar, men ni var några fler som fastnade. Ta bilderna och gör vad ni vill med dem.
:tummenupp

Va kul det var att se bilderna. Lyckades ju komma med på några stycken. :banana
Sen att man inser att man inte lutar kroppen för fem öre är ju mindre roligt :huvet ...men bara att öva öva öva
 

Lazzekongo

Member of Team Rubank Racing
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Daytona 675 -08 R6 -00
Bilder finns HÄR. Blandad kvalitet. Det blev ett galleri för inbördes beundran då det till stor del består av bilder på mina två kompisar, men ni var några fler som fastnade. Ta bilderna och gör vad ni vill med dem.
:tummenupp

Fina bilder :)
Lyckades t.o.m fastna på några..tackar :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top