Sviestad (trafikövning) 2011

Väglusen

+5 Kg
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Mantorp
Hoj
Fireblade 08:a
Nu på torsdag den 9:e juni är körningen tyvärr inställd p.g.a. asfaltarbete på banan.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Asfalten har flyttat sig i Torparn. Värmen och helgens långlopp blev lite för mycket :gnissla
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hade åkt ner om inte för regeln om originalsystem. Känns lite tramsigt när man kör helsystem med dB-dödare som går igenom samtliga andra arrangörers mätningar (åtminstone de jag kört med) men regler är regler.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Är det körning på torsdag? Vilken tid bör man vara på plats för att vara säker på att få en plats, för oss som åker lite längre?
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Är det körning på torsdag? Vilken tid bör man vara på plats för att vara säker på att få en plats, för oss som åker lite längre?
Med gällande väderprognos bör man nog ställa sig i kö vid halv fyra för att vara säker på en plats. I helgen hade vi lapp på luckan...
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Någon som sitter inne med bilder (eller vet vart de ligger) från Söndagens heldagskörning 26/6, såg allt några fotografer både här o där utmed banan.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Någon som sitter inne med bilder (eller vet vart de ligger) från Söndagens heldagskörning 26/6, såg allt några fotografer både här o där utmed banan.

Jag knäppte väl en drygt 300 bilder så något borde nog finnas. Mest på den snabba gruppen dock.
Blåste topppackningen på första passet och sedan blev jag fotograf resten av dagen...
Har även en del film från snabba gruppen.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag knäppte väl en drygt 300 bilder så något borde nog finnas. Mest på den snabba gruppen dock.
Blåste topppackningen på första passet och sedan blev jag fotograf resten av dagen...
Har även en del film från snabba gruppen.

Och vart är allt då? :confused:

Nu har jag kollat mailen 34 gånger sen du sa att du skulle maila mig ;)!
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Jag knäppte väl en drygt 300 bilder så något borde nog finnas. Mest på den snabba gruppen dock.
Blåste topppackningen på första passet och sedan blev jag fotograf resten av dagen...
Har även en del film från snabba gruppen.

Vart har du gömt de bilderna?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Och vart är allt då? :confused:

Nu har jag kollat mailen 34 gånger sen du sa att du skulle maila mig ;)!

Det kommer när jag får tid. Ska visst regna i helgen...
Har ingen stans att lägga upp bilderna i nuläget. Ska flytta och byta bredband.
 

JonteB

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
Tog skinnställ och hela faderullan till jobbet idag så nu sitter jag och hoppas på att både yr.no och smhi har fel angående eftermiddagsregnet :gnissla
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tog skinnställ och hela faderullan till jobbet idag så nu sitter jag och hoppas på att både yr.no och smhi har fel angående eftermiddagsregnet :gnissla

Äsch.,,, Tjör bara!

Jag åker ändå. Börjar det ösregna åker jag hem. Annars får man träna på att va mjuk och fin, och kanske på att sladda om man har otur!


Det är ju så varmt nu både i luften och marken att det måste bli rejält blött innan det blir rejält halt ändå.

Det kommer när jag får tid. Ska visst regna i helgen...
Har ingen stans att lägga upp bilderna i nuläget. Ska flytta och byta bredband.


Jag tycker om dig ändå :krama

När blire inflyttningsfest dp å ;)?
 
Last edited:

JonteB

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
Äsch.,,, Tjör bara!

Jag åker ändå. Börjar det ösregna åker jag hem. Annars får man träna på att va mjuk och fin, och kanske på att sladda om man har otur!


Det är ju så varmt nu både i luften och marken att det måste bli rejält blött innan det blir rejält halt ändå.
Ja okej då...säger en som kör i snabba gruppen att det går bra så får jag väl lita på det :p
Du körde i söndags också va? har för mig att jag såg några superdukes och tänkte "någon av dom där måste vara han som säger att han bor i "norpan /08a i exil".
Men med enbart det som bakgrund är det svårt att gå fram och starta en konversation :D

typ: "Tja! det är du som är aktiv på sporthoj.com och har angett att du är en 08a i exil och bor i norrköping va?" :banana
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag har tankat upp ett par minuter film ifrån i Söndags. Ligger i "Återkommande - Banåkning/tävlingsbilder"

Edit. Skrev fel dag.:gnissla
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja okej då...säger en som kör i snabba gruppen att det går bra så får jag väl lita på det :p
Du körde i söndags också va? har för mig att jag såg några superdukes och tänkte "någon av dom där måste vara han som säger att han bor i "norpan /08a i exil".
Men med enbart det som bakgrund är det svårt att gå fram och starta en konversation :D

typ: "Tja! det är du som är aktiv på sporthoj.com och har angett att du är en 08a i exil och bor i norrköping va?" :banana


Haha.. Är väl en fantastisk öppningsfras! :D

Hälsa ikväll!
------------------------------

Ang. blött så går det att åka på i rätt bra tempo på "vanliga" gatdäck. Däremot är det viktigt att köra mjukt oh fint..

Men jag är fel person att yttra mig, jag är livrädd på blött och leder hojen genom kurvorna så fort ett mörkt moln dyker upp. :D


Edit: Är f.ö inte jag som hade den ascoola SD-R:en, utan en alldeles vanlig Dukke, titanfärgad och oskuld. Vitt (världens fulaste) ställ och svart hjälm. Ser ut som en gay version av en startrooper ungefär.
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top