Svensk roadracing, vad hände ?

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Tidningen Svensk Roadracing är den helt nerlagd nu ? Hemsidan finns fortfarande kvar men har inte blivit uppdaterad sen hedenhös.

http://www.svenskroadracing.se/

Finns det verkligen inget utrymme för en roadracingtidning i Sverige ? Ingen som vill annonsera ? Ingen som vill köpa ?

Hade hellre sett att en del av licens pengarna gick till en sådan tidning istället för det dasspapper som man får nu..
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Vet att det var en del tjafs men hade för mig att dom skulle försöka få ut nått nummer ändå.

Lite synd bara då det var den enda svenska mc tidning jag läst som faktiskt var bra.
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Hm, kanske dags att stänga sidan.:rolleyes:
Vi försökte få ut tidning nr 2, vi hade bra med material men tyvärr föll det på den ekonomiska biten. Vi hade också samtal om samarbete med olika befintliga tidningar men samma sak där, inga pengar. Projektet är nu nedlagt och om det inte dyker upp en rik investerare lär det nog tyvärr förbli nedlagt.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Blev väl interna stridigheter mellan dem som startade den.

I sådana här lägen är nog ensam stark:tummenupp
Nu vet jag inte vad som hände mellan de "stridande parterna". Men innan man börjar med sådana här projekt ska man ha allt klart på papper. Vem som bestämmer och hur fördelningen ser ut av ägandeskapet osv osv.

Tråkigt i vilket fall:(
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hm, kanske dags att stänga sidan.:rolleyes:
Vi försökte få ut tidning nr 2, vi hade bra med material men tyvärr föll det på den ekonomiska biten. Vi hade också samtal om samarbete med olika befintliga tidningar men samma sak där, inga pengar. Projektet är nu nedlagt och om det inte dyker upp en rik investerare lär det nog tyvärr förbli nedlagt.
Kan inte som en sjysst grej lägga ut nummer två på nätet? Iofs inaktuellt material men kul ändå för alla som törstar efter Roadracingläsning. :)
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Det vore kul om tidningen kunde återuppstå. :tummenupp
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Kan inte som en sjysst grej lägga ut nummer två på nätet? Iofs inaktuellt material men kul ändå för alla som törstar efter Roadracingläsning. :)


Det blir nog tyvärr svårt. Det består av en massa oredigerat och ej färdigskrivet material, både från mig och många andra som var med och tog fram artiklar inför nr 2. Vet inte ens om jag har kvar alla ej utskrivna intervjuer som fanns på band. Min lilla intervjubandare gick sönder för en tid sedan med några, nu slängda, söndertuggade band som resultat. Kanske att det finns någon rolig bild, men som sagt det är ju gammal skåpmat nu. :confused:

Det vore kul om tidningen kunde återuppstå. :tummenupp

Så fort jag köpt rätt trisslott så:)
 
Last edited:

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Det finns ju en massa skrivglada själar här på sporthoj och runt om i hojvärlden så någon typ av "klubbtidning" skulle ju kunna få att gå ihop utan så värst mycket tid och pengar.

Skulle vi inte kunna få Swedie att grundsponsa lite och så ger vi ut en liten enklare tidning med namnet "Sporthoj" till alla reggade här på sporthoj? En liten egen tidning för sajten och så skiter vi i aktuella reportage utan siktar in oss mer på tidlösa och lite bakom kulisserna reportage.

Nu är det ett tag sedan jag höll i någon klubbtidning men utan spons och frakt så kan man få ihop ett enklare nummer för nogon tia per ex. Med lite spons så finns risken att man bara behöver pynta frakten?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top