SV-Tråden!

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Äntligen är premiärturen avklarad! Sjukt vad man har väntat.

Efter två rundor var det dags att plocka ner gaffelbenen, nu ligger de i bilen i väntan på att lämnas in för Öhlinsöversyn.

Ruskigt kul att vara på två hjul igen!

/J

Alltid kul med första åket för året:) ja har bara hunnit med att åka en gång igår.. Var påtok för bakfull idag för att våga mig upp på hojjen tyvärr.. Får hoppas på bra väder i veckan..
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Om man är duktig på att pruta kaske man kan få en 02:a för ca 30k. En 05 för 40k. Vilka är skillnaderna förutom det kosmetiska. Betänk att jag är nybörjare, jag är ingen fatdåre. är det forfarande värt dom extra pengarna?

Ju nyare desto bättre...

Men se till att den du köper har uppgraderade framfjädrar till Öhlins eller nått liknande (gäller alla årsmodeller). Har du original så är det inte direkt kul att köra ..

Det är dock inte så farligt att byta dem, fjädrana kostar runt 1000-1500 :- och är förmodligen den bästa investeringen du kan göra till din SV.
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Idag sålde jag min älskade SV650S K4. Kommer att sakna den, så här i efterhand...

// Afterburner
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fick ett infall som jag faktiskt ångrar så här i efterhand... Funderar på en SV1000S, men försäkringarna är som vanligt helt fantastiska (lägst:11K helförsäkring).

// Afterburner

Ja där är den enda fördelen med att bli gammal. Försäkringspriserna sjunker! Jag betalar 6,5 k helår/helförsäkring sammanlagt för båda mina hojar.

Köparen är nöjd.

Ska försöka ta hand om den.:)

Grattis och hojen blir ju kvar i tråden i a f.:)
 
Last edited:

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
BJN: har du dina cyklar hos bilsport? jag har min där, ligger på ca 5200 halv/helår.
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Köparen är nöjd.

Ska försöka ta hand om den.:)

Tjena!

Det ska du vara! Ta väl hand om den :)

Ja där är den enda fördelen med att bli gammal. Försäkringspriserna sjunker! Jag betalar 6,5 k helår/helförsäkring sammanlagt för båda mina hojar.



Grattis och hojen blir ju kvar i tråden i a f.:)

Jäklar, viss skillnad där... Min personliga smärtgräns ligger på 1.000:- i månaden.
 
Last edited:

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Ja, jag har försäkring hos Bilsport. Betalar ca 4500 hel/helår för SV:n med SMC-rabatt.
Det lät nästan för bra för att va sant!
Jag betalar 5,3 helår i norrtälje för min 650!
hur mycke edet i extra rabatt för att du är med i smc?
Fattar ju att 350 cubik till e smaskens!?
Men det förståss min syrra e ju inte 49 det kanske spelar in?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det lät nästan för bra för att va sant!
Jag betalar 5,3 helår i norrtälje för min 650!
hur mycke edet i extra rabatt för att du är med i smc?
Fattar ju att 350 cubik till e smaskens!?
Men det förståss min syrra e ju inte 49 det kanske spelar in?

Jag tror att SMC-rabatten är 10 % men är inte helt säker. Det lönade sig i a f att gå med i SMC. Rabatten är större än årsavgiften till SMC som väl är 350 kr.
Sen ljög jag lite när jag tog 4,5 fritt ur minnet. Den har gått upp lite så 4830 kr är rätt belopp.

Nu är ju inte jag heller 49 år men jag har varit.:D

När det gäller kubiken så vet jag inte. Jag kom från större och starkare hoj och hade inte klarat att då ta steget till en 650. En SV1000 drar inte iväg som en XJR1300 som fått lite tuning. Inte på långa vägar men tillräckligt för att jag skulle bli nöjd. Sen kom jag in på twin och köpte en Thruxton 900. Den är hur kul som helst att köra och ungefär i nivå med en SV650 i effekt så nu kan jag gärna tänka mig en SV650. Vad jag vill ha sagt är att det behöver inte bli så mycket roligare med mer kubik.
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
ok nu kanske jag gör någon arg men.. bytet för mig från en er6a till min sv1000 ångrar jag inte en sekund! att köpa en tusen är så sjukt värt! vridet, effekten, accet, allt är så jäkla mycket bättre.. även om sv´n kanske inte har den bästa fjädringen så är det riktigt skönt att kunna ändra retur, kompression osv både fram och bak. Kör med huvuden, och skippa helförsäkring så kan alla ha råd med en 1k:tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
ok nu kanske jag gör någon arg men.. bytet för mig från en er6a till min sv1000 ångrar jag inte en sekund! att köpa en tusen är så sjukt värt! vridet, effekten, accet, allt är så jäkla mycket bättre.. även om sv´n kanske inte har den bästa fjädringen så är det riktigt skönt att kunna ändra retur, kompression osv både fram och bak. Kör med huvuden, och skippa helförsäkring så kan alla ha råd med en 1k:tummenupp

Det alternativet hade jag i åtanke, "Kör med huvuden, och skippa helförsäkring så kan alla ha råd med en 1k", men vågade inte. Har fått "bror duktig" stämpel på ett par inlägg utan att alls mena så så jag har blivit lite försiktig.

Du som har 650 kan göra en enkel jämförelse. Dra på trean från 3k till 9 k och gå sedan in på min hemsida och kolla Testbänken Exempelkörning där jag drar min 1000 från 3k till 9k. Så kanske du får en uppfattning om det är något att sukta efter en 1000. Jag har aldrig kört en 650 så jag vet absolut inte. Jag vet bara att även om jag tycker att SV1000 drar iväg rätt bra så är det en mild smekning jämfört med vad min XJR1300 gjorde. Ändå gillar jag SV.n bättre.
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hade tänkt ja skulle byta bakdäck nu för första gången på min sv. Vad rekommenderar ni för däck ? Vill inte ha nått "budgetdäck":p.. Kör ju inte direkt med knäna i backen i svängarna men lägger väl ner hyffsat iaf.. Tänkte köpa ett via nätet sen känner ja en som kränger mcdäck.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Hade tänkt ja skulle byta bakdäck nu för första gången på min sv. Vad rekommenderar ni för däck ? Vill inte ha nått "budgetdäck":p.. Kör ju inte direkt med knäna i backen i svängarna men lägger väl ner hyffsat iaf.. Tänkte köpa ett via nätet sen känner ja en som kränger mcdäck.

michelin pilot road 2 160/60 alla dagar i veckan.

Bra även för lättare banåka och fint våtvägsgrepp samt lång livslängd.
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Hade tänkt ja skulle byta bakdäck nu för första gången på min sv. Vad rekommenderar ni för däck ? Vill inte ha nått "budgetdäck":p.. Kör ju inte direkt med knäna i backen i svängarna men lägger väl ner hyffsat iaf.. Tänkte köpa ett via nätet sen känner ja en som kränger mcdäck.

Michelin Pilot Power 2CT :tummenupp ligger i garaget och väntar på att få komma ut
Continetal road attack åker ut med huvudet före... tar 100 år för dem att komma upp i arb-temp.... men visst de kanske håller något längre, beror på vad man har för körstil förstås... :yoparty
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Någon som har powercommander på sin sv 650 03-? Funderar på att skaffa det men tänkte höra om de blev någon direkt skillnad mot innan efter bänkning med slip-on och PC..
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top