SV-Tråden!

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Vänta här nu!?!

Är jag HELT bakom flötet eller någon annan????
Enligt annonsen när jag köpte den : "Milställning : 4133 mil"
men sedan när visar en tysk mc (eller någon annan) mätarställningen i mil?
(ursäkta bildens kvalitet, den var inte tänkt för detta ändamålet)
Står det inte "004132" på den och är inte det kilometrar???

Vågar knappt fråga detta, för såhär virrig får man inte vara.. om jag e det.. :confused:
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    129 KB · Visningar: 62

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Vänta här nu!?!

Är jag HELT bakom flötet eller någon annan????
Enligt annonsen när jag köpte den : "Milställning : 4133 mil"
men sedan när visar en tysk mc (eller någon annan) mätarställningen i mil?
(ursäkta bildens kvalitet, den var inte tänkt för detta ändamålet)
Står det inte "004132" på den och är inte det kilometrar???

Vågar knappt fråga detta, för såhär virrig får man inte vara.. om jag e det.. :confused:

Jo, de e kilometer. Så då har din hoj bara gått 400 mil. Lr?:va Tåls att fundera på....
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Eller en med sv1000s ;)
Man kan ju tänka sig båda men jag är ju mest motiverad för den tidigare efter som de e en sån jag har. Vi får väl se hur stort intresset e, så får man ta in lite priser. kan ju inte byta hoj bara för tröjans skull även fast det är frestande! Så jävla kul som det e 650! Törs man knapp tänka tanken på en 1000. ända nackdelen e premierna, va prösar du?
Hör på nåt sätt av mig när det är färdigsånderat!!
M
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Man kan ju tänka sig båda men jag är ju mest motiverad för den tidigare efter som de e en sån jag har. Vi får väl se hur stort intresset e, så får man ta in lite priser. kan ju inte byta hoj bara för tröjans skull även fast det är frestande! Så jävla kul som det e 650! Törs man knapp tänka tanken på en 1000. ända nackdelen e premierna, va prösar du?
Hör på nåt sätt av mig när det är färdigsånderat!!
M
:tummenupp

650 är säkert kul.. har åkt endel på sambon er6f-07 skitfin...nice hoj
men sv 650 har jag ej haft förmånen att besitta....
1000 är juh det man ska ha, inte dyrt... bilsport&mc försäkrat 5.800:- helförsäkat/helår...tror jag att premien är. matcha det mot R1 eller annat i det segmentet:tummenupp

bara att gå och beräkna på deras hemsida, urenkelt // Magnus :banana
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Storlek på kopparbricka, oljeplugg och filter

Någon som vet vilka storlekar det skall vara på respektive bricka?

Tacksam för svar

// Afterburner
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Någon som vet vilka storlekar det skall vara på respektive bricka?

Tacksam för svar

// Afterburner

Jag har ingen SV 650 utan en SV1000 men hade nog inte vetat exakt ändå. Har skaffat ett sortiment utav kopparbrickor och det var inte dyrt, Biltema tror jag. så jag har alltid en riktig att sätta dit. Kolla annars här om du kan få någon info

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...4/Model/SV650/GroupID/381314/Group/CRANKCASE_

Nån som vet hur man ställer in TRE mod på bästa sätt på sv 1000 03 (ny medlem på forumet) bra tråd förresten

Absolut billigaste TRE-moden får du här:

http://www.sporthoj.com/wiki/?id=31

Näst billigast har jag. Jag köpte en växellägesindikator GIPRO/wATRE. Tre modden följde med på köpet.

Mitt råd, inget du ska betala för. Du märker det inte eller i a f bara knappt. Ger inget bättre prestanda i a f. Bättre krypkörninga, ja. Bättre acc, nej.
 
Last edited:

sport o offroad

alldrig mera snö
Gick med
18 Mar 2010
Ort
Herrljunga
Hoj
sv 1000 2003 kawa 650
Ok jag skulle tagit med att jag köpt en sån som du beskriver, men i instruktionen på svår engelska fattade jag inte hur man ställer in den på rätt sätt, eller ställer den in sej själv?? Det stod som jag kunde förstå till SV skulle den stå på läge 6 är detta rätt?? har lite svårt för invecklad engelska
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ok jag skulle tagit med att jag köpt en sån som du beskriver, men i instruktionen på svår engelska fattade jag inte hur man ställer in den på rätt sätt, eller ställer den in sej själv?? Det stod som jag kunde förstå till SV skulle den stå på läge 6 är detta rätt?? har lite svårt för invecklad engelska

Tändning på och sidostöd uppe! GIPRO ska då visa ilagd växel. det finns en knapp att trycka på. Om du gör det så visas ett av de möjliga inställningarna. Tryck och släpp knappen till det står 6 i fönstret. Vänta tills det slutar blinka och det är klart.
 

sport o offroad

alldrig mera snö
Gick med
18 Mar 2010
Ort
Herrljunga
Hoj
sv 1000 2003 kawa 650
Tackar för svaret. verkar inte vara nån större ingenjörskonst att få det rätt nu när man har läst om det på svenska.

Om man tar ut batteriet T.ex måste denna inställning göras om igen då??
 
Last edited:

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Hej alla Sv ägare! ska köpa ny hoj till våren. Behöver en sv 650 till ett rimligt pris. Gärna inom en 20 mils radie omkring eskisltuna! Maila mig!
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Jag har ingen SV 650 utan en SV1000 men hade nog inte vetat exakt ändå. Har skaffat ett sortiment utav kopparbrickor och det var inte dyrt, Biltema tror jag. så jag har alltid en riktig att sätta dit. Kolla annars här om du kan få någon info

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...4/Model/SV650/GroupID/381314/Group/CRANKCASE_



Absolut billigaste TRE-moden får du här:

http://www.sporthoj.com/wiki/?id=31

Näst billigast har jag. Jag köpte en växellägesindikator GIPRO/wATRE. Tre modden följde med på köpet.

Mitt råd, inget du ska betala för. Du märker det inte eller i a f bara knappt. Ger inget bättre prestanda i a f. Bättre krypkörninga, ja. Bättre acc, nej.

Glömde tacka dig, tack för hjälpen.

// Afterburner
 

Wildcat

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Mölnlycke
Hoj
Suzuki SV650 S -00
Service i Göteborg

Jag har nyligen köpt min Suzuki... Någon som har några förslag om var man skall lämna in den för service? (och var man skall undvika) :confused:
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Glömde tacka dig, tack för hjälpen.

// Afterburner

Ja, det var ju inte mycket att tacka för.

Eftersom du frågade efter dimensioner så antog jag att du inte hade några brickor. Annars kan man göra en gammal kopparbricka mjuk och tätande igen genom att värma t.ex. med gasollåga tills den blir "körsbärsröd" och därefter snabbt ner i kallt vatten. Om man vill kan man med fint papper putsa bort lite glödskal och den fungerar som en ny igen.
 

Dr J

hej
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Svedala
Hoj
Inte japanskt
Verkstadshandbok

Hej alla glada SV-förare!

Har en kompis med en SV1000-04 som behöver en verkstadshandbok.
Var får jag tag i den enklast utan kostnad?

Jag inser att svaret nog finns i er tråd men jag orkar helt enkelt inte gå igenom alla sidor.

Tack på förhand!

MVH

Dr J
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Last edited:

André 1

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Ort
Tranås
Hoj
1997,Suzuki TL1000S
Hej alla glada SV-förare!

Har en kompis med en SV1000-04 som behöver en verkstadshandbok.
Var får jag tag i den enklast utan kostnad?

Jag inser att svaret nog finns i er tråd men jag orkar helt enkelt inte gå igenom alla sidor.

Tack på förhand!

MVH

Dr J

Här är en annan sida där du kan ladda ner boken själv, visst den är iofs över SV 650 men mycket bör vara lika i grunden?
http://www.gofastvideo.com/video/498/Suzuki-SV650-Service-Manuals
:tummenupp
/André
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Idag monterade jag mitt Delkevic Carbon 200 mm. Det låter helt sinnesjukt :tummenupp

[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XmqGTZd0wx0&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XmqGTZd0wx0&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

// Afterburner
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top