SV-Tråden!

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
2fast4hjo skrev:
2131490 Ja fy satan i gatan vilken skillnad det är :gnissla . Jag skulle få betala 24000hel/hel hos trygg hansa, ringde länsförsäkringar och tog deras tjejförsäkring hamnade på 4500 hel/hel istället :)

hehe..ja sen snackas det om lika för män och kvinnor...(my ass :fatta! )

hörde att det finns en tjejförsäkring där det är helt ok för tjejen att köra hojen trots att den står på morsan/farsan....

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Sususs skrev:
2131526 hehe..ja sen snackas det om lika för män och kvinnor...(my ass :fatta! )

:pannkyss *tröstar*

Edit...sambos får köra varandras hojar (länsförsäkringar har bl a en sådan försäkring) med andra ord får jag köra gixxern men killen får inte köra min hoj :blah(köra får han men försäkringen gäller inte) :D

Last edited:

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
alum skrev:
2129796 Jag tycker mig ha exakt detta "problem".
Om jag står stilla och håller in frambromsen och gungar fram och tillbaka så klickar det lite och känns som det glappar någon mm någonstans i gaffeln :)
Ska kika på bromsskivorna när jag kommer hem!

Hade precis samma på min. Passade på att kolla upp det för säkerhetsskull när jag lämnade in den på service. Det är skivorna som rör sig en aning och är fullt normalt.

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
2fast4hjo skrev:
2131532 :pannkyss *tröstar*

Edit...sambos får köra varandras hojar (länsförsäkringar har bl a en sådan försäkring) med andra ord får jag köra gixxern men killen får inte köra min hoj :blah(köra får han men försäkringen gäller inte) :D

visst...vissa påstår att männen tjänar mer..fast jag vet inte om det skiljer 7-8000 kr direkt
:va

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Tomass skrev:
2131366 Hehe, du gillar alltså ljudet rakt av?
Det gör jag också, men när man kör till jobbet tidigt på morgonen vid 6 tiden och rutten ligger mellan husen i centrala delen av stan så får man ta sig en funderare....

Hör gärna av dig om du testar den!

/Tomass
jag njuter av ljudet och skämms inte en sekund.. inte äns kl 6 på morgonen eller 12 på natten när man kommer hem, jag skiter i vad andra tycker... det är jag som vill ha det och inte alla andra på stan..!
risken finns nog att jag aldrig får på den där db killern, men är lite intreserad i att se om den verkligen hjälper.. vi får la se om den kommer på nån gång.. i så fall hör jag av mig..!!!

Bre_Stellan

Bre_Stellan
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Xr 650 R Big red pig
Sususs skrev:
2131484 Ringde runt lite idag och kollade vad det skulle kosta att försäkra min nyinvesterade sv 650 03a :)

Tyckte bilsport och mc verkade schyssta med 8261/hel och 3169/halv...medans trygg-hansa ville ha 25616/hel och 11840/halv...
Inga bra tips på andra billiga försäkringsbolag??

Jag betalar 3800 helår för min 01:a tänk på att gå med i smc då får du 10% på bilsport. Det kostar bara 250kr att vara medlem

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Har ett GPR-system på min som satt på när jag köpte den och har även suttit på sen den togs i bruk av förre ägaren... Jag är också lite nyfiken på om man ska byta munstycken... Tror iof inte det, den låter gött som och går gött :tungan

Någon annan som har ett GPR-helsystem??

Bre_Stellan

Bre_Stellan
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Xr 650 R Big red pig
Ankan_84 skrev:
2132137 Har ett GPR-system på min som satt på när jag köpte den och har även suttit på sen den togs i bruk av förre ägaren... Jag är också lite nyfiken på om man ska byta munstycken... Tror iof inte det, den låter gött som och går gött :tungan

Någon annan som har ett GPR-helsystem??

Jag har GPR slipon såg jag, vissa menar att stiften kan gå varma och det kan vara bra att gå upp ett steg i hårdhet för att inte knäcka dem.

Har du tagit bort strypningen på 2-3:ans växel?

Ska ordna det till veckan.

Kenny Brekk

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
SV 650 -99
passagerarsits -99

Har greid det utrolige kunststykket å MISTE baksetet!!!! :huvet

Er det noen som har et til salgs? Brukt/nytt spiller ingen rolle.

Forøvrig er dette en fantastisk tråd!

Ride the winds of change! :yoparty

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Bre_Stellan skrev:
2132318 Jag har GPR slipon såg jag, vissa menar att stiften kan gå varma och det kan vara bra att gå upp ett steg i hårdhet för att inte knäcka dem.

Har du tagit bort strypningen på 2-3:ans växel?

Ska ordna det till veckan.

Strypning?? Har jag nte tagit bort.... Hur göra
:D

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
skerfe skrev:
2126053 För helvete Cel!

Så du har hittat till det enda rätta forumet till slut! :banana

By the way, jag körde av vägen i förrgår för andra gången. Men den här gången var det ett stålräcke i vägen. :näsblod

Nu vet man iaf vad man ska lägga pengarna på den här månaden.... :huvet

Är det någon som vet vad man får ge för en uppsättning fälgar. Nya eller på skroten...?

/Skerfe
Yes i have buddy! :banana

Men fan min militärpojke! inte nu igen! hoppas du klarade dig bra. Jag jagar Sv's nu :) Stoffe's här var lite för dyr tyvärr annars var den ett bra alternativ :)

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Kenny Brekk skrev:
2132376 Har greid det utrolige kunststykket å MISTE baksetet!!!! :huvet

Er det noen som har et til salgs? Brukt/nytt spiller ingen rolle.

Forøvrig er dette en fantastisk tråd!

Ride the winds of change! :yoparty

www.ebay.com
Där finns det mesta till det mesta :tummenupp

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Någon som har ett skumt ljud när det bromsar med frambromsen?
Ett väldigt surrande ljud..typ "bzzzzzzzzzzzzzzzz"
Vad kan det vara?

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
79Andreas skrev:
2133794 Någon som har ett skumt ljud när det bromsar med frambromsen?
Ett väldigt surrande ljud..typ "bzzzzzzzzzzzzzzzz"
Vad kan det vara?
Antagligen samma som dom skriver ovan.

EKAN79

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Honda cbr 900 RR
problem med baktändning

har problem med att hojen bluddrar vid gas pådrag samt baktänder faan va irriterande
någon som har haft liknande problem ???? :huvet

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
Bre_Stellan skrev:
2131811 Jag betalar 3800 helår för min 01:a tänk på att gå med i smc då får du 10% på bilsport. Det kostar bara 250kr att vara medlem

Ringde runt idag och fick 8600(hel/hel) på Bilsport o Mc...Men det blev länsförsäkringar istället....KOmmer kosta mig ca 3000/mån under sommaren (3000 självrisk vagnskada :tummenupp )....men jag har lovat mig själv att vara flitig med att ställa av/på så fort man inte har möjlighet att köra...kanske man kan tjäna någon tusing......tyckte det va konstigt att jag inte fick några skadefria år trots att man har kört mc sen man va 18....dom räknade från den dagen jag fick obegrännsat kort :fatta!
bara att bita ihop å jobba hela sommarlovet :(...men det är det värt....

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Sususs skrev:
2135667 Ringde runt idag och fick 8600(hel/hel) på Bilsport o Mc...Men det blev länsförsäkringar istället....KOmmer kosta mig ca 3000/mån under sommaren (3000 självrisk vagnskada :tummenupp )....men jag har lovat mig själv att vara flitig med att ställa av/på så fort man inte har möjlighet att köra...kanske man kan tjäna någon tusing......tyckte det va konstigt att jag inte fick några skadefria år trots att man har kört mc sen man va 18....dom räknade från den dagen jag fick obegrännsat kort :fatta!
bara att bita ihop å jobba hela sommarlovet :(...men det är det värt....

Holy shit va dyrt :va Inte läge att göra en skenförsäkring!!?

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
EKAN79 skrev:
2135638 har problem med att hojen bluddrar vid gas pådrag samt baktänder faan va irriterande
någon som har haft liknande problem ???? :huvet

Jag hade problem med att den tvekade kraftigt på gaspådrag efter att jag hade kapat upp mitt K&N filter.
Tejpade jag igen hålet lite så gick den genast bättre.

Då var felet antagligen for mycket luft eller nån form av turbulens.

Men detta gäller nog bara om du har varit och fipplat med grejerna.

/Dan

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...