KalleKulspruta
Ung och Gammal
Hej! Jag har en Sv 650 S som jag fullkomligt älskar.
Jag har de vanliga åsikterna, för mjuk fjädring samt att det inte gjort något om den haft 10-15hk mer.
Så i denna tråd tänkte jag att vi kan luska fram den optimala sv'n som vi vill att Suzuki skall bygga.
Optimal i det avseende att den inte skall vara för olik 650'n och inte heller så mycket dyrare i inköp och framför allt inte i försäkring. En sv 1000 är löjligt dyr i jämförelse med en sv 650.
Mitt förslag (bygger på den sista sv 650S'n)
Mer kubik, eller åtminstonde mer effekt. 80-85 hk är lagom enligt mig. Utöver det går det lite för fort och blir säkert betydligt dyrare att försäkra.
Framgaffel från GSXR 600 eller 750 både fram och bak. Fullt justerbar. Detta inklussive bromsar och huvudcylindrar från dito hoj. Gärna en ny sving som liknar moderna sporthojjar istället för en som ser väldigt standard ut samt tankmätare! En förutsättning är ju att Suzuki återupptar tillverkningen av SV'n.
Håller ni med eller har jag helt fel?
Jag har de vanliga åsikterna, för mjuk fjädring samt att det inte gjort något om den haft 10-15hk mer.
Så i denna tråd tänkte jag att vi kan luska fram den optimala sv'n som vi vill att Suzuki skall bygga.
Optimal i det avseende att den inte skall vara för olik 650'n och inte heller så mycket dyrare i inköp och framför allt inte i försäkring. En sv 1000 är löjligt dyr i jämförelse med en sv 650.
Mitt förslag (bygger på den sista sv 650S'n)
Mer kubik, eller åtminstonde mer effekt. 80-85 hk är lagom enligt mig. Utöver det går det lite för fort och blir säkert betydligt dyrare att försäkra.
Framgaffel från GSXR 600 eller 750 både fram och bak. Fullt justerbar. Detta inklussive bromsar och huvudcylindrar från dito hoj. Gärna en ny sving som liknar moderna sporthojjar istället för en som ser väldigt standard ut samt tankmätare! En förutsättning är ju att Suzuki återupptar tillverkningen av SV'n.
Håller ni med eller har jag helt fel?