SV 1000-tråden

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Tror jag ska ta en kugg ner fram när det är dax för nytt drivpaket. Blir det stor skillnad? Hur mkt. fel kommer hastighetsmätarn visa? Eller ska man tom ta en ner fram och två upp bak? Jag ointresserad av farter över typ 160 km/h.....
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tror jag ska ta en kugg ner fram när det är dax för nytt drivpaket. Blir det stor skillnad? Hur mkt. fel kommer hastighetsmätarn visa? Eller ska man tom ta en ner fram och två upp bak? Jag ointresserad av farter över typ 160 km/h.....

Underbart! En som tänker åt samma håll! :) I Thruxtontråden där jag är mest aktiv nu så drevar man åt andra hållet. Större fram och mindre bak.

Jag har precis det du skriver, en kugg mindre fram och två mer bak, och jag tycker att hojen blev bra mycket roligare med den drevningen. Sen gör den gott och väl en bit över 200 även med den drevningen men det är rätt ointressant för mig.

Fast hastighetsmätaren får ju spatt. Det har jag åtgärdat med en speedohealer men jag fick ställa den minus 17,5 % för att hamna rätt. Då har jag även åtgärdat den normala felvisningen och lagt mig på att den ska visa 1% för mycket. Allt är mätt mot en GPS!
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Var det krångligt att koppla in speedohealern? Kikade på tuben och det såg inte svårt ut, men det var ju inte på en SV1000...
 

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Ankarsrum
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
Underbart! En som tänker åt samma håll! :) I Thruxtontråden där jag är mest aktiv nu så drevar man åt andra hållet. Större fram och mindre bak.

Jag har precis det du skriver, en kugg mindre fram och två mer bak, och jag tycker att hojen blev bra mycket roligare med den drevningen. Sen gör den gott och väl en bit över 200 även med den drevningen men det är rätt ointressant för mig.

Fast hastighetsmätaren får ju spatt. Det har jag åtgärdat med en speedohealer men jag fick ställa den minus 17,5 % för att hamna rätt. Då har jag även åtgärdat den normala felvisningen och lagt mig på att den ska visa 1% för mycket. Allt är mätt mot en GPS!

Den har ju hög utväxling och framför allt på de lägsta växlarna, har själv haft både Cagiva Raptor 1000 och en SV 1000 N och måste säga att Cagivan var bra mycket ettrigare pga annan utväxling i lådan (skilde ca 35kmh på ettan).Men en neddrevning gör susen för svn och en speedohealer är kanon så man inte behöver störa sig på att varv och fart ej synkar med verkligheten.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tror ni besiktningen har nåt emot såna här blinkers? View attachment 379577

Det har diskuterats häri åtskilliga trådar om inte just den som du visar bild på. Vad som kom fram är att den nog inte är godkänd för att blinkersen sitter för tätt men att det mycket väl kan passera besiktningen. Sen kan ju farbror blå ha en helt annan syn på saken när han stoppar. Inte helt solklart! Hittade dock det här så du kan be honom mäta
"För bakre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan innerkanterna på de bakre körriktningsvisarnas lysande ytor inte vara mindre än 180 mm."

Jag har köpt min av s-racing och hade turen att det fanns en röd plast som jag kunde använda utan att behöva lackera. De som han säljer var i a f då olackerade men fanns i svart eller röd plast å kanske någon mer färg på plasten.

Här är annars en som var populär men där blinkersen också sitter tätt.

http://www.hotbodiesracing.com/se/prod_64_undertails_suzuki_2003-09_sv_6501000
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Det har diskuterats häri åtskilliga trådar om inte just den som du visar bild på. Vad som kom fram är att den nog inte är godkänd för att blinkersen sitter för tätt men att det mycket väl kan passera besiktningen. Sen kan ju farbror blå ha en helt annan syn på saken när han stoppar. Inte helt solklart! Hittade dock det här så du kan be honom mäta
"För bakre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan innerkanterna på de bakre körriktningsvisarnas lysande ytor inte vara mindre än 180 mm."

Jag har köpt min av s-racing och hade turen att det fanns en röd plast som jag kunde använda utan att behöva lackera. De som han säljer var i a f då olackerade men fanns i svart eller röd plast å kanske någon mer färg på plasten.

Här är annars en som var populär men där blinkersen också sitter tätt.

http://www.hotbodiesracing.com/se/prod_64_undertails_suzuki_2003-09_sv_6501000

Tack! Du är en klippa :krama
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Det snyggaste är ju blinkers integrerade i bakljuset... =) Får dock hänga på orginalblink inför besiktning men det kan jag leva med.

Någon som vill sälja sina clip-ons till mig? martin.miami(a)hotmail.com
 

Chrizby

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki SV1000S
Hej på er SV ägare. Börjar bli rejält sugen på vår och torra vägar nu.
Monterade en Gipro med inbyggd auto TRE som jag sett att många av er har. Hittade inget optimalt ställe att montera den utan att bygga ngt, har ni som monterat den några tips?
gipro.jpg

Sen såg jag för några veckor sedan att det var en fläck med olja nedanför framgaffeln och insåg att jag måste byta packboxar. Jag gjorde detta på min Honda VTR för ett år sedan och det var hyfsat enkelt. Kollade i verkstadshandboken till SV'en och där stod det att man behöver ett specialverktyg för att lossa dämparen från benet. Behövs verkligen detta? Ngn som bytt boxarna? På Hondan gick det fint att skruva loss dämparen i underkant innan man lossade gaffelbenen från kronan.

Sen funderar jag på vilken olja man ska köra, läst mycket om folk som ökat luftspalten (alltså mindre olja), ngn som testat? Sen funderar jag även på om man skulle byta ut fjädrarna, kollat på Öhlins, ngn som gjort detta och som rekommenderar denna uppgradering? Ska man köra linjära fjädrar eller progressiva? Om jag byter så kommer jag inte att ge mig på att byta ventiler och shims (vilket man bör vad jag hört för att uppnå optimalt resultat).

Ha det!
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Går bra att ta isär gaffeln utan specialverktyg, man kan lossa skruven i botten medan allt sitter ihop så att den går lätt senare. Jag satte ihop min med orginalprylar + lite tjockare olja, är jättenöjd med gaffeln.
 

Chrizby

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki SV1000S
Vad gör det där "auto tre"?

På Bikersneed's site där jag köpte min växelindikator skriver de så här: "På Suzuki ger TRE-mod en bättre gasrespons på låga växlar, låga varvtal och upp till halvgas. Ger bla en jämnare motorgång vid tex stadskörning, dämpar eller tar bort ryck vid start samt en mjukare motorbroms. På bla GSXR1000 och Hayabusa tar den även bort det sänkta varvstoppet på 6ans växel, även kallat toppfartsspärren."

Själv var jag mest ute efter en växelindikator och fick auto tre på köpet. :)
 

Chrizby

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki SV1000S
Går bra att ta isär gaffeln utan specialverktyg, man kan lossa skruven i botten medan allt sitter ihop så att den går lätt senare. Jag satte ihop min med orginalprylar + lite tjockare olja, är jättenöjd med gaffeln.

Ah vad bra, skönt att slippa köpa specialverktyg, :)

Vilken viskositet körde du? är väl 5w orginal?
 
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

Top