Tror jag ska ta en kugg ner fram när det är dax för nytt drivpaket. Blir det stor skillnad? Hur mkt. fel kommer hastighetsmätarn visa? Eller ska man tom ta en ner fram och två upp bak? Jag ointresserad av farter över typ 160 km/h.....
Tror jag ska ta en kugg ner fram när det är dax för nytt drivpaket. Blir det stor skillnad? Hur mkt. fel kommer hastighetsmätarn visa? Eller ska man tom ta en ner fram och två upp bak? Jag ointresserad av farter över typ 160 km/h.....
Nä, det var inte krångligt. Riktigt lätt!Var det krångligt att koppla in speedohealern? Kikade på tuben och det såg inte svårt ut, men det var ju inte på en SV1000...
Underbart! En som tänker åt samma håll! I Thruxtontråden där jag är mest aktiv nu så drevar man åt andra hållet. Större fram och mindre bak.
Jag har precis det du skriver, en kugg mindre fram och två mer bak, och jag tycker att hojen blev bra mycket roligare med den drevningen. Sen gör den gott och väl en bit över 200 även med den drevningen men det är rätt ointressant för mig.
Fast hastighetsmätaren får ju spatt. Det har jag åtgärdat med en speedohealer men jag fick ställa den minus 17,5 % för att hamna rätt. Då har jag även åtgärdat den normala felvisningen och lagt mig på att den ska visa 1% för mycket. Allt är mätt mot en GPS!
Hur har ni gjort när ni rensat bakdelen?
Precis så jaMed en tailguard eller vad det nu heter.
Med en tailguard eller vad det nu heter.
Tror ni besiktningen har nåt emot såna här blinkers? View attachment 379577
Det har diskuterats häri åtskilliga trådar om inte just den som du visar bild på. Vad som kom fram är att den nog inte är godkänd för att blinkersen sitter för tätt men att det mycket väl kan passera besiktningen. Sen kan ju farbror blå ha en helt annan syn på saken när han stoppar. Inte helt solklart! Hittade dock det här så du kan be honom mäta
"För bakre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan innerkanterna på de bakre körriktningsvisarnas lysande ytor inte vara mindre än 180 mm."
Jag har köpt min av s-racing och hade turen att det fanns en röd plast som jag kunde använda utan att behöva lackera. De som han säljer var i a f då olackerade men fanns i svart eller röd plast å kanske någon mer färg på plasten.
Här är annars en som var populär men där blinkersen också sitter tätt.
http://www.hotbodiesracing.com/se/prod_64_undertails_suzuki_2003-09_sv_6501000
Vad gör det där "auto tre"?
Går bra att ta isär gaffeln utan specialverktyg, man kan lossa skruven i botten medan allt sitter ihop så att den går lätt senare. Jag satte ihop min med orginalprylar + lite tjockare olja, är jättenöjd med gaffeln.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |