SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
När jag köpte SV1000 så hade jag haft en GSXR1000 innan. ...............

Bakdämparen får man helt sonika leva med, jag har iaf inte lyckats justera
den till det bättre:D

Tack för informationen!

Jag kanske provar några av dina åtgärder. I mitt fall tror jag även att byte till nya däck kan bidra lite till det bättre. Hojen verkar ha gått sina första 420 mil ganska mycket rakt fram och man kan tydligt se att bakdäcket blivit lite platt. När man då börjar köra lite mer kurvor så blir det inte så bra med den kant som bildats. Märkte också att lufttrycket är oerhört viktigt. Det var alldeles för lågt då jag köpte hojen. Sen tog det lite tid innan jag fick fyllt på luft. Jag testade sex olika mackar i Uddevalla under en eftermiddag men ingen hade en fungerande luftpåfyllare. Dags att skaffa en egen tror jag. När jag väl fick fyllt på luft så blev det mycket bättre.

Tillsammans kan nog allt ge en SV som jag kan leva med för jag gillar både utseendet, ljudet och draget som kommit efter lite modifieringar.

Någon som har förslag på bra däck som både går några mil och har bra grepp?
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
jag vet att det jag säger nu kan verka helt fel teoretiskt men jag höjde upp
gaffelbenen i kronan några mm och fick bort en del av problemen och sedan
vande jag mig vid det där vobblandet, det blir aldrig dramatiskt ändå.
Det som gjorde störst skillnad var ändå bytet till cross-styre vid
fighterkonverteringen, plötsligt så har man mer kraft att hålla emot flaxandet
, visst jag kommer dock aldrig undan det helt men jag känner mer vad som
händer i styret. Ytterligare ett tips är att byta ut oljan i styrdämparen till lite
tjockare det gör också sitt till.
Bakdämparen får man helt sonika leva med, jag har iaf inte lyckats justera
den till det bättre:D

Tack för tipsen :tummenupp , något jag också vill åstadkomma är lite mer "tryck" på framhjulet, lite svårt att ibland få någon känsla för "vad som händer där fram". Din modifiering att höja upp gaffelbenen några mm borde ju åstadkomma just detta.
Har själv väldigt lite erfarenhet av R-cyklar, men många gånger ser kurvtagningen ganska odramisk ut på dessa, medans en annan får jobba/hålla i desto mer.
Angående bakdämparen så kanske det är så att Suzuki monterade dit en cykelpump...:rolleyes:
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Någon som har förslag på bra däck som både går några mil och har bra grepp?

Mina däck:
Michelin Pilot Road originalmonterat fram & bak, räckte 700 mil bak, helt OK däck men den däckstypen har räckt längre på tidigare cyklar.
Avon ST46 bak, 1000 mil, mycket spännande egenskaper vid blött underlag ännu värre i kombination med låg temp, rekommenderas ej.
Conti Road Attack fram & bak, 900 mil bak, helt OK bak, lite diffus känsla fram (svårt att hitta rätt ord), jag kanske fick ett framdäck som var ett måndagsexemplar.
Michelin Pilot Power fram & bak, 650 mil bak, helt OK lite stummare känsla, är inne på mitt andra bakdäck.

Som du skriver är rätt däckstryck viktigt för både känslan och livslängden, brukar själv åka förbi macken och trycka i några hekto extra i bak om jag vet att jag skall "tröska" många mil rakt fram (tyvärr åker man ju inte alltid på dem kurviga favoritvägarna).
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Mina däck:
Michelin Pilot Road originalmonterat fram & bak, räckte 700 mil bak, helt OK däck men den däckstypen har räckt längre på tidigare cyklar.
Avon ST46 bak, 1000 mil, mycket spännande egenskaper vid blött underlag ännu värre i kombination med låg temp, rekommenderas ej.
Conti Road Attack fram & bak, 900 mil bak, helt OK bak, lite diffus känsla fram (svårt att hitta rätt ord), jag kanske fick ett framdäck som var ett måndagsexemplar.
Michelin Pilot Power fram & bak, 650 mil bak, helt OK lite stummare känsla, är inne på mitt andra bakdäck.

Som du skriver är rätt däckstryck viktigt för både känslan och livslängden, brukar själv åka förbi macken och trycka i några hekto extra i bak om jag vet att jag skall "tröska" många mil rakt fram (tyvärr åker man ju inte alltid på dem kurviga favoritvägarna).

Jag har i många år nu kört med Michelin och är väldigt nöjd med greppet men tycker att livslängden är lite väl kort. 600-700 mil på bakdäcket men det stämmer ju rätt bra med dina Michelin Senaste däcket jag köpte nu i våras till XJR 1300 var ett Pilot Power 2CT. Skulle vara hårdare i mitten och mjukare utåt kanterna. Däcket verkade bra och på de 300 mil jag körde innan jag bytte så såg man inte mycket slitage. Fast då var det nästan enbart kurviga vägar. Dessutom har jag en upplevelse att det slits fortare och fortare med milen. Kanske fel men?

Visst blir det många mil på raka vägar också. Jag tror aldrig att jag för något däck varit under halva miltalet på vägar där man mest kör på mittersta delen. Dock tycker jag mig ha märkt att däckets form blir annorlunda och sämre mot slutet om det gått mycket rakt i början. Underlaget jag har för bedömningen är dock något magert!
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Mina däck:
Michelin Pilot Road originalmonterat fram & bak, räckte 700 mil bak, helt OK däck men den däckstypen har räckt längre på tidigare cyklar.
Avon ST46 bak, 1000 mil, mycket spännande egenskaper vid blött underlag ännu värre i kombination med låg temp, rekommenderas ej.
Conti Road Attack fram & bak, 900 mil bak, helt OK bak, lite diffus känsla fram (svårt att hitta rätt ord), jag kanske fick ett framdäck som var ett måndagsexemplar.
Michelin Pilot Power fram & bak, 650 mil bak, helt OK lite stummare känsla, är inne på mitt andra bakdäck.

Som du skriver är rätt däckstryck viktigt för både känslan och livslängden, brukar själv åka förbi macken och trycka i några hekto extra i bak om jag vet att jag skall "tröska" många mil rakt fram (tyvärr åker man ju inte alltid på dem kurviga favoritvägarna).

ni får ut fantastskt många mil, jag vet inte vad jag gör för fel:va antar att jag har problem med gaskontrollen ;) men på sportdäck blir det inte mer än 300-350mil på bakdäcken, 500-600 mil fram, på nästan enbart små kurviga vägar
avon st46 ÄR livsfarliga i regn och kallt väder det håller jag med om
jag kan göra en liten rekommendation om att ni provar maxxis presa sport dom funkar faktiskt bra, inte riktigt lika bra som pilot power men billigare
annars är vanliga pilot road 2ct är nog ett vettigt alternativ för lite fler mil och greppet är faktiskt inget att klaga på heller
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
ni får ut fantastskt många mil, jag vet inte vad jag gör för fel:va antar att jag har problem med gaskontrollen ;) men på sportdäck blir det inte mer än 300-350mil på bakdäcken, 500-600 mil fram, på nästan enbart små kurviga vägar
avon st46 ÄR livsfarliga i regn och kallt väder det håller jag med om
jag kan göra en liten rekommendation om att ni provar maxxis presa sport dom funkar faktiskt bra, inte riktigt lika bra som pilot power men billigare
annars är vanliga pilot road 2ct är nog ett vettigt alternativ för lite fler mil och greppet är faktiskt inget att klaga på heller

300 mil bara? I bilkretsar brukar sånt kallas blyfot :).

Fast jag inser att jag kör en del rätt snälla mil när jag använder den som bruksfordon och till att skjutsa med.

Jag har i a f fått den info jag ville ha. Hade en liten strid med en kompis som hävdar att ett bakdäck varar uppåt 1500 mil. Nu ser jag att mitt slitage som gör att det räcker 600-700 mil inte alls är extremt. Då är det bara att acceptera. Min kompis med SP2 kör oxå 6-700 mil så det är väl snarare så att det är extremt att få det att räcka över 1000 mil.

Det blir nog ett Pilot Road 2 CT
 

pepperono

king of v-twin
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Bromma
Hoj
suzuki sv 1000s -04
för nån vecka sen var jag ute och körde och hade tydl glömt knäppa fast skjutssadeln som naturligtvis flög utav.
nån som har en över eller vet vart man köper en ny någonstans???
 

Clampster

Mer Vrid
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sollefteå
Hoj
XR600R -94
för nån vecka sen var jag ute och körde och hade tydl glömt knäppa fast skjutssadeln som naturligtvis flög utav.
nån som har en över eller vet vart man köper en ny någonstans???

Jag har fan gjort precis exakt samma sak, något frustrerande och den enda man kan skylla på är sig själv :D Köpte en solo seat cowl från jesters trick bits då jag hade tänkt att inte skjutsa någon i framtiden...

Kan även meddela att det faktiskt känns skillnad, iaf på min 03:a, med TRE modden enligt denna princip, rätt simpelt också med ett motstånd seriellt på en kabel...42 kugg på bakdrevet funkar också bra ihop med en speedohealer så mätarn visar rätt.
 

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Hej Sv-ägare!

Har funderingar på en Sv1000s. Års 03-04. Kör in kawa zx6r -98 med 105 hkr men tröttnat rejält på denna hoj. Vill aha större tyngre snabbare, nyare osv.

Hur är en SV att köra? Känns den trög, varvvillig? Hur fungerar den vid bakhjuls? Gasa upp på 1,2,3? Berätta gärna!
Hur går den jämfört med en räjser, gsxr1000?

Är verkligen sugen, tycker de är dödsläckra, kikade i era garage ni har i trågen, me like! :D


Sett en Sv med dubbla samt highpipes? är detta vanligt? såg riktigt läckert, någon som har erfarenheter av detta?



Många frågor tyvärr :gnissla

Förhoppningsvis även jag ägare snart!
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Hej Sv-ägare!

Har funderingar på en Sv1000s. Års 03-04. Kör in kawa zx6r -98 med 105 hkr men tröttnat rejält på denna hoj. Vill aha större tyngre snabbare, nyare osv.

Hur är en SV att köra? Känns den trög, varvvillig? Hur fungerar den vid bakhjuls? Gasa upp på 1,2,3? Berätta gärna!
Hur går den jämfört med en räjser, gsxr1000?

Är verkligen sugen, tycker de är dödsläckra, kikade i era garage ni har i trågen, me like! :D


Sett en Sv med dubbla samt highpipes? är detta vanligt? såg riktigt läckert, någon som har erfarenheter av detta?



Många frågor tyvärr :gnissla

Förhoppningsvis även jag ägare snart!

Tja!

Körde sv1000 förut o tycker det är en jävligt pigg o trevlig hoj, kanske inget om du gillar tokig toppfart men grymt vrid långt ner o hyffsat med mos på topp o.
Uuiila går utan probs o fixa med gas på ettan o tvåan, lite gung bara. Trean ska nog inte va nå problem heller om du drevar ner den.

Jämföra med en gixxer 1000 är inte ens lönt, finns inte på samma planet. Svn är väll känd o ha en gunging bak om man pressar lite, inget riktigt allvarligt men ack så störande.

Ang highpipes så finns det en del fabrikat, Devil är dom enda jag kan komma på nu men ljudet i Svn är svårslaget, typ det enda jag saknar från bytet hehe.

he ä ba o köp! välkommen till suzuki! u will like it!
 

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Tja!

Körde sv1000 förut o tycker det är en jävligt pigg o trevlig hoj, kanske inget om du gillar tokig toppfart men grymt vrid långt ner o hyffsat med mos på topp o.
Uuiila går utan probs o fixa med gas på ettan o tvåan, lite gung bara. Trean ska nog inte va nå problem heller om du drevar ner den.

Jämföra med en gixxer 1000 är inte ens lönt, finns inte på samma planet. Svn är väll känd o ha en gunging bak om man pressar lite, inget riktigt allvarligt men ack så störande.

Ang highpipes så finns det en del fabrikat, Devil är dom enda jag kan komma på nu men ljudet i Svn är svårslaget, typ det enda jag saknar från bytet hehe.

he ä ba o köp! välkommen till suzuki! u will like it!

Det låter ju strålande. Körde suziki förr hehe, jag gillade de, kawa går lite skramligt anser jag :tungan Men om man jämför med min 600 då? Åker den också från en sv1000 så lätt? :rolleyes: Hade nog itne tänkt att pressa bana numbergring med den så lite kan man leva med, men knäskrapande på bulten vill jag kunna göra utan större problem.

Tack för fint svar iaf!
Riktigt sugen, bara några punkter som jag måste bli säker på. Ljudfet är underbart, nog kikat på alla sv videos på Utube :) hihi
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
nä asså så taskigt går den inte :p vad jag hört så ska den hänga på en Busa på strippen o bara va nån sekund efter, bara jag som har en k8 o jämföra med :) så din 600 är utan problem borta i starten då detta är en twin med vrid där man ska ha det! :yoparty
nerlägg är inga problem, men som sagt fjädringen bak är lite svampig. far o provkör en vetja, borde känna ganska fort om den är stadigare än din nuvarande, vilket jag tror för det är ju några år mellan dom. nån annan som har kört lite mer olika hojar o kan lägga in sina tycken?
 
Last edited:

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
nä asså så taskigt går den inte :p vad jag hört så ska den hänga på en Busa på strippen o bara va nån sekund efter, bara jag som har en k8 o jämföra med :) så din 600 är utan problem borta i starten då detta är en twin med vrid där man ska ha det! :yoparty
nerlägg är inga problem, men som sagt fjädringen bak är lite svampig. far o provkör en vetja, borde känna ganska fort om den är stadigare än din nuvarande, vilket jag tror för det är ju några år mellan dom. nån annan som har kört lite mer olika hojar o kan lägga in sina tycken?


Okej... ja det låter ju lovande endå :) :tummenupp

Fler åsikter är ju alltid välkommna som sagt! Har begränsat kort, så inte så lätt o få dra ut en 1000sv ... tyvärr, begräsningen släpper till näst vår, men hade ju vart najs o köpa nu när priserna ligger fint :D


Någon som har koll på sidokåpor? Var hittar man dess? Letat i 40 minuter nu
:p

* Läst igenom alla inlägg sen sidan 26 ikväll :D, blir garanterat SV för mig, vill ha bjn^ s cykel! :D *
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Okej... ja det låter ju lovande endå :) :tummenupp

Fler åsikter är ju alltid välkommna som sagt! Har begränsat kort, så inte så lätt o få dra ut en 1000sv ... tyvärr, begräsningen släpper till näst vår, men hade ju vart najs o köpa nu när priserna ligger fint :D


Någon som har koll på sidokåpor? Var hittar man dess? Letat i 40 minuter nu
:p

* Läst igenom alla inlägg sen sidan 26 ikväll :D, blir garanterat SV för mig, vill ha bjn^ s cykel! :D *

Den är tyvärr inte till salu för även om den svajar lite vid kurvtagning ( det känns aldrig farligt) så gillar jag den skarpt. Utseendet, körställningen, ljudet och draget från en twin kan inte bli mer rätt för mig.

Sidokåporna som sitter på säljs som Suzuki originaldel och jag såg någonstans att priset var 5900. Mina satt på när jag köpte den.
 

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Den är tyvärr inte till salu för även om den svajar lite vid kurvtagning ( det känns aldrig farligt) så gillar jag den skarpt. Utseendet, körställningen, ljudet och draget från en twin kan inte bli mer rätt för mig.

Sidokåporna som sitter på säljs som Suzuki originaldel och jag såg någonstans att priset var 5900. Mina satt på när jag köpte den.

Ahh helt underbart med lite svar. Nää av att ha läst dina inlägg sedan du köpte hojen så visste jag att du itne ville sälja den, läste och av att dömma de du beskriver låter de som en riktigt trevlig cykel, + att du gjort en massa saftiga modifieringar! Sen är den ju oerhört snygg o skulle massa fint till mitt rödvita ställ :D :D

Sidokåprna är scyssta faktiskt, tycker genast att de blir en av de snyggare sporthojarna på marknaden när man sätter på dessa. tycker de nya r1,cbr,gsxr,nijorna fan har börjat spåra ur lite. Visst deär coola, men fan itne snygga på samma sätt, lite för extrema faktiskt.

Har själv en äldre 600 ninja så tror att en sv med mera vrid och bottendrag kommer passa perfekt! :yoparty Sen är ljudet något som är viktigt o sven låter ju bättre än allt nästan (ducati, o en v4 slår de väl inte, men allt annat) :p

Trevlig tråd dehär förresten, här skulle man trivas perfekt!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har själv en äldre 600 ninja så tror att en sv med mera vrid och bottendrag kommer passa perfekt! :yoparty Sen är ljudet något som är viktigt o sven låter ju bättre än allt nästan (ducati, o en v4 slår de väl inte, men allt annat) :p

Trevlig tråd dehär förresten, här skulle man trivas perfekt!

Antar att det är din Ninja i garaget. Den är allt riktigt snygg men det kan ju vara kul att byta ändå.

Jag körde olika radfyror i många år men kollade lite då och då på twinnar. Alla pratade om vilket gott vrid de hade. Jag var och provkörde men tyckte inte att det hände något när man vred på gasen. Är man van vid klippet från en radfyra så kan en twin upplevas som rätt trög. Dock inte den Honda VTR som jag provkörde för en del år sedan. Inte heller SV:n nu, den har bra klipp som givievis förbättrats med Slipon, drevning och PC. Min kompis som har en Honda SP2 med på papperet betydligt högre effekt än SV upplevde min som lite väl effektstark och med lite för snabbt svar på gasen då han provkörde.
Ville bara säga att om du inte provat twin tidigare så är det RÄTT annorlunda jämfört med I4 men gillar man det så vill man inget annat ha sen.

Gjorde som du, började med att läsa en massa en massa gamla inlägg och tyckte att det verkade vara en trevlig tråd med härlig ton och många kunniga som gärna hjälper till. Kanske inte lika hög aktivitet nu som det verkar ha varit tidvis men det går ju att ändra på. :)
 

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Svn går inte så jävla dåligt, jag rejsade lite med polaren som hare en cbr 954rr vi körde upp till en bra bit över 200 och jag var typ 2 hojlängder efter, hans var iof original förutom avgas, och min var avgas, pc3 och g-pack den är till salu btw :D
 
Last edited:

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Ville bara säga att om du inte provat twin tidigare så är det RÄTT annorlunda jämfört med I4 men gillar man det så vill man inget annat ha sen.

Gjorde som du, började med att läsa en massa en massa gamla inlägg och tyckte att det verkade vara en trevlig tråd med härlig ton och många kunniga som gärna hjälper till. Kanske inte lika hög aktivitet nu som det verkar ha varit tidvis men det går ju att ändra på. :)[/QUOTE]


Javisst är de min kawa =) kul att du gillade den hehe.

Nä aldrig kört en twin, men får ta o prova, har begränsat krot än så får vänta tills nästa säson om man ska lyckas göra e hos en handlare bara. Nää ni här i sv tråden känns helt rätt och att få hjälp med mod verkar ju inte vara någon omöjlighet heller. Sugen på att modifiera en del jag med, få ut lite mera hästar. Åker med många vänner som har sporthojar så att alltid känna att man bli ifrån åkt vore trist. Men en 125 hästars med lite godis borde man inte åka från hel lätt iaf. Allt från vfr, bmw1200 sport, cbr900, ninjor 600, nån fireblade, någon r1... så fart mässigt är jag inte så himmla orolig längre efter allt ni nämnt. :tummenupp

Tack för alla svar, mer o mer man tänker på SV ju naturligare känns de! :)

Slog försäkring på mig, med bilsport mc, jag 21 år, bor sthlm -> nacka, garage, tog kortet 07. Fick 18294kr i halv/helår.
På farsan blev de 18k fast hel/hel :p

Hyfsat dyr ändå! :gnissla
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ville bara säga att om du inte provat twin tidigare så är det RÄTT annorlunda jämfört med I4 men gillar man det så vill man inget annat ha sen.

Gjorde som du, började med att läsa en massa en massa gamla inlägg och tyckte att det verkade vara en trevlig tråd med härlig ton och många kunniga som gärna hjälper till. Kanske inte lika hög aktivitet nu som det verkar ha varit tidvis men det går ju att ändra på. :)


Javisst är de min kawa =) kul att du gillade den hehe.

Nä aldrig kört en twin, men får ta o prova, har begränsat krot än så får vänta tills nästa säson om man ska lyckas göra e hos en handlare bara. Nää ni här i sv tråden känns helt rätt och att få hjälp med mod verkar ju inte vara någon omöjlighet heller. Sugen på att modifiera en del jag med, få ut lite mera hästar. Åker med många vänner som har sporthojar så att alltid känna att man bli ifrån åkt vore trist. Men en 125 hästars med lite godis borde man inte åka från hel lätt iaf. Allt från vfr, bmw1200 sport, cbr900, ninjor 600, nån fireblade, någon r1... så fart mässigt är jag inte så himmla orolig längre efter allt ni nämnt. :tummenupp

Tack för alla svar, mer o mer man tänker på SV ju naturligare känns de! :)

Slog försäkring på mig, med bilsport mc, jag 21 år, bor sthlm -> nacka, garage, tog kortet 07. Fick 18294kr i halv/helår.
På farsan blev de 18k fast hel/hel :p

Hyfsat dyr ändå! :gnissla[/QUOTE]

SV 1000 och gärna med lite mod för att höja effekten har klart pulver men är ändå ingen värsting. Det måste man ha klart för sig annars blir man besviken. Jag är Väldigt mycket äldre än du och betalar bara lite över tretusen för en halvförsäkring helår. Dock har jag som mattelärare på en gymnasieskola och tränande på ett gym kontakt med många i din ålder. Jag vill påstå att alla fallit för SV 1000. De gillar looken och de älskar ljudet. Man får väga in lite sånt när man jämför med hojar med 180+ hk. SV 1000 går bra men inte värst på något sätt men den är sig själv nog. Den är fräck! Sen är den redan i original lätt att lyfta framhjulet med. Jag säger inte köra på bakhjulet med för det kräver en del av föraren. Med lite mod så lyfter den framhjulet bara genom ett mjukt gaspådrag och det impar ju på många.
Jag ställde en filmkamera på bakgatan och körde ca 10 vändor med mjukt gaspådrag. Det var nog bara en där inte framhjulet lyfte.

Plastraket säger något i stil med " Jag är för snål för något vassare" fast det säger inte jag. Jag är nöjd med SV 1000 så därför planerar jag inte att köpa något annat. Skulle jag ändå köpa något annat så blir det ändå ingen värsting utan en Triumph Daytona (en gul) som jag skulle renovera till nyskick.

För övrigt kolla Plastrakets Wiki, där hittar du det mesta som behövs för att fixa med en SV.

Är du annars ute efter en riktigt brutal hoj om än inte sporthoj för en billig penning så kan jag rekommendera min förra. En XJR 1300 med tuningkit. Kolla effekt och vridmomentkurva på en sådan. Den är dessutom både billig i inköp och försäkring. Den går att svänga med oxå. Jag lovar!
 

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
*SV 1000 och gärna med lite mod för att höja effekten har klart pulver men är ändå ingen värsting. Det måste man ha klart för sig annars blir man besviken. Jag är Väldigt mycket äldre än du och betalar bara lite över tretusen för en halvförsäkring helår. Dock har jag som mattelärare på en gymnasieskola och tränande på ett gym kontakt med många i din ålder. Jag vill påstå att alla fallit för SV 1000. De gillar looken och de älskar ljudet. Man får väga in lite sånt när man jämför med hojar med 180+ hk. SV 1000 går bra men inte värst på något sätt men den är sig själv nog. Den är fräck! Sen är den redan i original lätt att lyfta framhjulet med. Jag säger inte köra på bakhjulet med för det kräver en del av föraren. Med lite mod så lyfter den framhjulet bara genom ett mjukt gaspådrag och det impar ju på många.
Jag ställde en filmkamera på bakgatan och körde ca 10 vändor med mjukt gaspådrag. Det var nog bara en där inte framhjulet lyfte.

Plastraket säger något i stil med " Jag är för snål för något vassare" fast det säger inte jag. Jag är nöjd med SV 1000 så därför planerar jag inte att köpa något annat. Skulle jag ändå köpa något annat så blir det ändå ingen värsting utan en Triumph Daytona (en gul) som jag skulle renovera till nyskick.

För övrigt kolla Plastrakets Wiki, där hittar du det mesta som behövs för att fixa med en SV.

Är du annars ute efter en riktigt brutal hoj om än inte sporthoj för en billig penning så kan jag rekommendera min förra. En XJR 1300 med tuningkit. Kolla effekt och vridmomentkurva på en sådan. Den är dessutom både billig i inköp och försäkring. Den går att svänga med oxå. Jag lovar!*
-----------------------------------------------------------------------


Åhå, sånnahär svar älskar jag där man beskriver o tömmer ut något!
Tack!
Jo utseendet älskar jag de är inte de... tror att de räcker bra till prestandamässigt också, kör ju ett varvdjur just nu, kan vara skönt o slippa behöva ligga över 10000 rpm när man drar bulten för att ha lite effekt. Sen en sv1000 måste man ju ha lite roligare med när man kör någon bakpå eftersom det är ett dubbelt vrid ju.

Tyvärr så tror jag att de ekonomiska hos mig gör att jag tvingas vänta med att köpa, hade hoppats på att kunna slå till på nån fin rackare nu på hösten. Men behöver pegnarna, sticket utomlands 6 månader från o med januari så får tjacka min SV i sommar istället :gnissla

Tusen tack för alla härliga svar! Lär väl hålla koll på er här fram tills januari :) :tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top