Svärta däck till utställning

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det bär sig inte bättre än att kompressor Hondan ska på utställning i Oulo i Finland i maj tillsammans med det ofärdiga turbobygget.

Hade varit fint att få däcken svarta på kompressor hojen och till Cadillacen brukar jag ha nåt medel från Turtle som gör däcken svarta och de via sidorna vita. Dock är jag ju lite skeptisk till att smeta på vad som helst på hojdäck för på jilen kör man ju inte på sidan av däcken som på en hoj.

Nån som har nåt bra tips som inte riskerar att försämra greppet på däcken?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Du svärtar bara sidorna på däcken och det funkar bra med WD40 eller bromsvätska. Jag brukar använda WD40 öht för att göra allting i gummi svart och fint :)
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker
Däckglans finns det ngt som heter som bilhandlare har ”besudlat” sina bilar med.
Kanske kan vara något…?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Då får det bli däckkletet som jag använder på Cadillacen. Funderar på om man ska fylla i vitt i texten på Dunlop däcken men jag vet inte det vita lär väl bli sunkigt ganska fort. På bilderna är den vit men inte i verkligheten https://www.dexon.se/alla-kategorier/dunlop-k81-tt100410-19
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Duger inte diskmedel + vatten för att tvätta däcken rena från skit ?
Avslutat med sköljning med vatten .
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Duger inte diskmedel + vatten för att tvätta däcken rena från skit ?
Avslutat med sköljning med vatten .

Det kanske duger men det hade ju inte gjort nåt om man fått däcken lite svartare ungefär som nya däck. Vill ju få så bra puts på hojen som möjligt även om den saknar den riktiga utställningsfinishen för det är ju trots allt en hoj som körs och används.

Ska testa Turtle tyre shine på sidorna för att se hur det blir, fast frågan är om det ser ut konstigt med blanka sidor och matt slitbana?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det kanske duger men det hade ju inte gjort nåt om man fått däcken lite svartare ungefär som nya däck. Vill ju få så bra puts på hojen som möjligt även om den saknar den riktiga utställningsfinishen för det är ju trots allt en hoj som körs och används.

Ska testa Turtle tyre shine på sidorna för att se hur det blir, fast frågan är om det ser ut konstigt med blanka sidor och matt slitbana?
Det är väl vettigare att hojen har riktiga rena däck med bra grepp än svarta däck som för utseendets skull behandlats med olja / färg som på en bodybuildingtävling. Tycker jag !
För övrigt fantastiskt bygge ! :) :tummenupp
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det är väl vettigare att hojen har riktiga rena däck med bra grepp än svarta däck som för utseendets skull behandlats med olja / färg som på en bodybuildingtävling. Tycker jag !
För övrigt fantastiskt bygge ! :) :tummenupp

Precis det var väl lite därför jag startat tråden, jag vill inte chansa. Tänkte testa på nåt gammat däck för att se om det ser ut konstigt med att blanka sidor och vara tvättad slitbana.

Det är ju trots allt en åk hoj och jag kommer inte att chansa men kan man få till snygga däck är det ju ett plus.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Denna bruka jag använda till bilen.
Jag vill inte ha däcken blanka, bara riktigt svarta.
Håller sig svarta längre än andra produkter jag provat.
Intressant det låter ju ut som bättre än nåt dom blir glansigt då jag tror det kommer att se knäppt ut med blanka sidor mot den matta slitbanan.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top