Suzuki SV 650 supertwin eller iaf en banhoj

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Hej Allesammans! jag var på Gotland ring nu i helgen och smiskade runt med min RS250 Aprilia, och jag fick lite sköna funderingar på om det inte skulle vara möjligt att hänga i en SV650 motor i den ramen,, vore skoj o testa att bygga iaf :banana
har någon av er lite uppgifter på vad den 650 motorn väger o eventuella barnsjukdomar på den,
spontant så tror jag att det kan bli ett jäkligt skoj bygge att köra bana med :tummenupp

Växellådan gillar tydligen inte hård bankörning med växlingar utan koppling.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Härligt att se fler som gillar SVns lätthanterliga chassie och effekt! Billigt och sjukt roligt! Slänger upp en bild från förra årets körning på Gotland Ring. Tyvärr något begränsad av fotpinnar och annat junk som hela tiden ville ta i asfalten.

Tack Firefish (Eisbaer) för bilden

Säkert en rolig banhoj, men är det verkligen så billigt när man behöver bygga om så mycket? :confused:

EDIT: Just du kanske inte har byggt om så värst mycket men många verkar ju uppgradera sving, bromsar mm.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
grundtanken var väl bara att köpa en motor för 6-8K o hänga i med all el o så vidare,, sedan kitta framgaffeln så den håller måttet, bromsarna räcker nog som det är, ett så kallat budgetbygge med max utdelning :)
vet inte om en förgasar modell är o föredra framför en med sprut,, men jag inbillar mig att en med sprut kommer lira bättre bara en har fått fjong på´t :banana

jag tänkte ju stoppa sv motorn i ett RS 250 chassie som är bra som det är och med det utgångsläget slippa en massa förstärkningar hit o dit,, det chassiet klarar garanterat 80HK iaf :eek:)

någon som vet vad motorn väger förresten ?

Säkert en rolig banhoj, men är det verkligen så billigt när man behöver bygga om så mycket? :confused:

EDIT: Just du kanske inte har byggt om så värst mycket men många verkar ju uppgradera sving, bromsar mm.
 
Last edited:

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
grundtanken var väl bara att köpa en motor för 6-8K o hänga i med all el o så vidare,, sedan kitta framgaffeln så den håller måttet, bromsarna räcker nog som det är, ett så kallat budgetbygge med max utdelning :)
vet inte om en förgasar modell är o föredra framför en med sprut,, men jag inbillar mig att en med sprut kommer lira bättre bara en har fått fjong på´t :banana

jag tänkte ju stoppa sv motorn i ett RS 250 chassie som är bra som det är och med det utgångsläget slippa en massa förstärkningar hit o dit,, det chassiet klarar garanterat 80HK iaf :eek:)

någon som vet vad motorn väger förresten ?

Jag har en motor liggande i garaget, man lyfter den själv iaf :banana Men vet inte om jag har nån våg så jag kan väga.... borde väll gå att hitta uppgifter på vikten nånstans?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
ok .. jag uppskattar den till ca 60 kg men har troligen fel,, bye the way så lyfter jag min Laverda motor åxå själv med det lysande resultatet av ryggskott :eek:) (90kg)

Jag har en motor liggande i garaget, man lyfter den själv iaf :banana Men vet inte om jag har nån våg så jag kan väga.... borde väll gå att hitta uppgifter på vikten nånstans?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Hur går det med bygget?
Provade en Gladius på gotland för några år sedan och nu står jag här med en sv som ska moddas ��
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top