Suzuki Märkesförsäkring

Ronnie.o

Medlem
Gick med
16 Mar 2012
Ort
lerum
Hoj
ZZR1400
God afton gott folk.
Förra året när premien kom på försäkringen blev jag så :mad: :dummer att jag ringde och sa upp försäkringen med omedelbar verkan.Tydligen var det många som gjorde likadant .
Suzuki märkesförsäkring har ny chef så på mässan tecknade jag ny försäkring till gamla premien innan höjningen .
Det positiva verkar vara att vi kan påverka t.o.m försäkringen om vi är tillräckligt många :tummenupp
 

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Kör själv på Suzuki märkesförsäkring, min sänktes ca 1300kr/år. Ska betala 3412kr/Halv/År, för en SV650S -04. 22 år i Sthlm. Tycker jag känns riktigt billigt, får se om jag går upp till helförsäkring på 6931kr.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Fick min sänkt från 4900 hel till 3900 hel på min Bandit 1250-09 nu i januari, kan knappast klaga på det priset. 33 år boende i Vaxholms kommun.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Så det var alltså förra chefen som tyckte att höja försäkringarna till det dubbla för nästan alla var ett bra beslut? :död

Jag gick över till Folksams halvförsäkring så fort jag kunde, och Länsförsäkringar får fan ha ett riktigt bra erbjudande för att jag ska orka byta tillbaka. :mad:
 

Ronnie.o

Medlem
Gick med
16 Mar 2012
Ort
lerum
Hoj
ZZR1400
Storfot jag håller med men jag är tillbaka på 2400:- helår helförsäkring för TL-en det kunde jag inte motstå :tummenupp Ronnie
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Storfot jag håller med men jag är tillbaka på 2400:- helår helförsäkring för TL-en det kunde jag inte motstå :tummenupp Ronnie

Jag får ringa och se vad dom ger mig. Sist fick jag ge runt 6500 helförsäkrat, men ska nog inte köra på mer än halv.
Nu är man ju dessutom äldre än sist, så det borde ju bli billigare tycker man. :rolleyes:
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Fick också sänkt. Helförsäkring skulle visst bli mer än en tusing billigare. Fyller lillgubbe (30) i år så det kanske har nåt med saken att göra också. :gnissla
 

StiFf

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Gsxr 750 k2
Är det så??
Då kanske man ska kolla upp vad man får för pris nu, men det ska vara en bra sänkning från sist jag hade dom om jag ska byta, betalade 1000kr/månaden för hel förra året hos trygghansa med avställningsbar försäkring.

EDIT: Nej tammefan, dom verkar hata just mig.
För mig hade det blivit ännu dyrare nu, 15000/år för hel......
 
Last edited:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Märkesförsäkringar verkar strula mer än lovligt även för ett försäkringsbolag.. Trovärdigt att en dirre kan diktera så? Dom lär väl ha aktieägare och styrelse som andra bolag?:va Bytte iaf ifjol när dom höjde med 120% och är tillbaka hos Trygg Hansa som gav mig billigare än LF inkl. garageförsäkring. Nu orkar jag inte strula mer så detta får löpa.
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Ca 3500/år för halv på min gsx 750.

Det jag gillar är att de accepterar styrlåset som ett enskillt lås :)
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top