Suzuki märkesförsäkring, prishöjning på gång!

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Uppdatering....tydligen så har man nu bestämt att man kommer att beräkna försäkringen efter originaleffekten som är 99 kw, inte på den registrerade effekten 72 kw, vilket innebär att man nu vill ha 7602:- hel/hel istället. Så det blir till att behålla nuvarande bolag istället.
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Gött för er med TLR men rimmar illa med min SV1000 -04, hel/hel 4300kr... 36 år på bonnvischan, kort i 6 år. =(

Tycker jämförelsen haltar rejält.
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Gött för er med TLR men rimmar illa med min SV1000 -04, hel/hel 4300kr... 36 år på bonnvischan, kort i 6 år. =(

Tycker jämförelsen haltar rejält.
När jag köpte min sv1000s för ett par år sen betalade jag ca 2700 hel/hel. Nu är jag uppe på närmre 4000:- hel/hel 40+ i småstad. Men man ska väl inte gnälla kanske? Det är ju ändå en skapligt vass hoj, men visst har det dragit iväg skapligt på ett par år!
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Byter till halv hos Bilsport o MC (2500:) på ren princip... Kör ju inte mer än 100 mil/år längre, alltid massa jobb under sommaren. =/
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hade strax under 3000 på suzukis märkes tidigare, men förra året höjde de till över 5000, så då blev det byte, tror jag betalar 3600 nu (hel/hel)
38, kort i 16 år, bor på landet.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Suzuki "märkesförsäkring" är ett sånt jävla skämt. Hur kan man påstå att man erbjuder "märkesförsäkring" med följande finstilt:

** För Hayabusa (yngre än fyra år utan abs) och GSXR (600, 750 och 1000 yngre än tio år) är självrisken 25 000 kronor.

:dummer
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Suzuki "märkesförsäkring" är ett sånt jävla skämt. Hur kan man påstå att man erbjuder "märkesförsäkring" med följande finstilt:

** För Hayabusa (yngre än fyra år utan abs) och GSXR (600, 750 och 1000 yngre än tio år) är självrisken 25 000 kronor.

:dummer

Jag håller med, men släng på nånting som heter "datatag": https://datatagcesar.wordpress.com/
Då försvinner självrisken helt för alla Suzuki och Triumph-modeller bortsett från Daytona 675.
Snackade med dom på MC-mässan, och det verkar vara sjukt smidigt. Kostar ~1500kr att får monterat.


*edit*

Glöm vad jag sa:

Fråga: Kan man reducera eller eliminera självrisken vid stöld?
Svar: Datatag tar bort din självrisk vid stöld, från 2015-01-01
Om din Suzuki motorcykel är märkt med DATATAG systemet och försäkrad genom Suzuki Märkesförsäkring MC, och om den blir stulen, slipper du stöldsjälvrisken helt.
För modellerna Hayabusa (utan abs och yngre än fyra år) och GSXR (600, 750 och 1000 yngre än tio år) gäller halverad stöldsjälvrisk.
Datatag som är godkänt av Suzuki Märkesförsäkring MC skall vara fackmannamässigt monterat genom Crimestoppers Sweden/datatag utbildad installatörer, och systemet skall vara aktiverat innan skadetillfälle för att självrisken ska elimineras helt eller delvis. Läs gärna mer via länken till höger.

http://suzukimcforsakring.se/om-forsakringen/fragor-och-svar/
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top