Suzuki gsxr 1000 k7 startar inte

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Hej,

Min Suzuki gsxr 1000 k7 startar inte..

Har fungerat problemfritt så länge jag haft den till nu då jag kopplade in skyltbelysning dvs satte tillbaka original inför besiktningen. Vet dock inte om det kan ha påverkat men det var efter det den inte ville starta. Kopplar jag bort belysningen startar den inte ändå.

-Batteriet är laddad och OK

-Inga felkoder syns

-All el fungerar

-Bränslepumpen går igång fint

- Inget klickljud när man startar utan den e bara död o strålkastaren släcks vid intryckt tändning

-Säkringarna är hela

Är det startspärr vid kopplingshandtaget / stödet som är paj?

Var sitter den? Eftersom man måste hålla koppling intryckt vid start och ha stödet uppfält om man har växel i vid start.


Tacksam för hjälp/tips
 

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Beteendet är samma som när man försöker starta med stödet nere å växel i, då dippar oxå halvljuset å inga klick lr dylikt, brytaren för stödet är iaf på min k6 en vanligt mekanisk tryckknapp som sitter vid stödet, kolla den:)
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Men om det inte funkar ens om du har friläget i, borde det ju inte vara någon av de andra säkerhetsbrytarna?
Tror mer på att det är den höga strömmen vid startmotorkörning som är kruxet - dåliga anslutningar, trasigt batteri, fel på startmotorn?
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Men om det inte funkar ens om du har friläget i, borde det ju inte vara någon av de andra säkerhetsbrytarna?
Tror mer på att det är den höga strömmen vid startmotorkörning som är kruxet - dåliga anslutningar, trasigt batteri, fel på startmotorn?

Du måste ändå sluta kretsen vid kopplingshandtaget för att kunna starta, även om du har friläge i.
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Beteendet är samma som när man försöker starta med stödet nere å växel i, då dippar oxå halvljuset å inga klick lr dylikt, brytaren för stödet är iaf på min k6 en vanligt mekanisk tryckknapp som sitter vid stödet, kolla den:)

Har kollat gjort rent o smörjt mekanskika tryckknappen. Blir ingen skillnad
Håller även in den med kopplingshandtaget intryckt o försöker starta men ingen skillnad.
Har även kollat brytaren vid opplingen oxå. Men den ser bra ut o smörjt me 556 kontakterna.

Har fungerat som en klocka tidigare.
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Fick springa igång den. Då startade den fint. Körde den varm men sedan var det samma fel. Kan de va batteriet ändå? Om den gick o springa igång borde inte kopplingsgivaren o stödet vara ok då?
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Låter som batteriet. Tappar för mycket ström när du kör på startmotorn. Och när du springer igång den belastar du inte batteriet.Prova med ett nytt batteri så ska du se att det löser sig..
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Fick springa igång den. Då startade den fint. Körde den varm men sedan var det samma fel. Kan de va batteriet ändå? Om den gick o springa igång borde inte kopplingsgivaren o stödet vara ok då?
Stödkontakten är ju hel isof men koplingskontakten kan vara kass ändå.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Ta loss de två kablarna från kopplingskontakten och sätt ihop dom och prova.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Känner igen problemet. Du vet ju att batteriet är schysst. Du har precis varit och fipplat med elen i bak.
Jag skulle kolla startreläet som också är huvudrelä. Det finns många andra orsaker som kan göra att motorn inte startar, men att inte ens startmotorn går gör att jag tycker du ska kolla det. Pröva känn efter glapp och testa igen, annars ta isär kablarna och sätt ihop igen. Har du voltmeter kan du ju mäta också.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top