Suzuki Bandit 1200-tråden

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
Huggers

Var kan man hitta huggers till banditen?Tycker S-racing´s ser lite stor ut
leffe
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Last edited:

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
hugg

Hej. Kollar med efter huggers samt Belly pan ( magspoiler), här e en sida från U.K http://www.banditmaniashop.co.uk/bandit-1200-96-05-hugger-in-shiny-black-finish-908-p.asp ...har kollat runt lite och S-racing har bra priser...beställer nog mina prylar där ifrån. kolla denna med, köpte kylargaller där ifrån. www.checkray.se

:tummenupp

...den från uk går på 104 pund, ca 1200kr och då är den svart och till sverige för de priset. Den från s-racing e väl obehandlad och för 1200:-?

:)Får nog bli från banditmania...Har du fått dit ngt avgas än...check-ray hade förut för billigt pris:tummenupp

hälsn leffe
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
:)Får nog bli från banditmania...Har du fått dit ngt avgas än...check-ray hade förut för billigt pris:tummenupp

hälsn leffe

fått dit något avgas än??....hehe.
köpte kanon billigt kylargaller som dem hade super rea på...300:- helt nytt...nice price :D
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Går knappt att hitta hög komps kolvar till banditen som inte är "overbore", är det lika att hona ur några millimeter om man sätter i såna kolvar eller vilken är anledningen?:va

Sugen på toppen, men då ska kolvar in på samma gång... och bestyckas såklart!
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Går knappt att hitta hög komps kolvar till banditen som inte är "overbore", är det lika att hona ur några millimeter om man sätter i såna kolvar eller vilken är anledningen?:va

Sugen på toppen, men då ska kolvar in på samma gång... och bestyckas såklart!

Hur mycket komp är du ute efter?
Beroende på modell av topp så har de olika storlekar på förbränningsrummen vilket kan ge stora skillnader i komp.
Det kanske blir alldeles utmärkt med originalkolvarna.

Det vore dessutom ännu mer synd att lägga pengar på nya kolvar bara för att finna att de ger för högt komp med den nya toppen... :D
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Hur mycket komp är du ute efter?
Beroende på modell av topp så har de olika storlekar på förbränningsrummen vilket kan ge stora skillnader i komp.
Det kanske blir alldeles utmärkt med originalkolvarna.

Det vore dessutom ännu mer synd att lägga pengar på nya kolvar bara för att finna att de ger för högt komp med den nya toppen... :D

Jo, har reviderat det, även fast jag har hittat hög komps kolvar till orginal bore. Det blir ett 1216cc med ~11.1 komp. och en portad GSXR 1100 topp inkl kammarna. Sedan ska dubbla ovala K&N på samt justeras in.
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Har precis skaffat en Bandit 1200 från 2000.
3900 mil, fint skick vad det verkar, nybes, nya skivor fram, nya Pirelli Diablo däck, dynojet, miniblinkers.
35900 :- från handlare. Ok pris eller?
Funderar dock på var man kan hitta andra backspeglar, jag har de där runda chrome originalspeglarna.
Passar t.ex Biltemas carbonlook-speglar eller var kan man hitta liknande?
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Har precis skaffat en Bandit 1200 från 2000.
3900 mil, fint skick vad det verkar, nybes, nya skivor fram, nya Pirelli Diablo däck, dynojet, miniblinkers.
35900 :- från handlare. Ok pris eller?
Funderar dock på var man kan hitta andra backspeglar, jag har de där runda chrome originalspeglarna.
Passar t.ex Biltemas carbonlook-speglar eller var kan man hitta liknande?

Grattis och välkommen till Bandit-träsket :)

Har inte längre koll på priserna, men är det i fint skick så är det nog bra.
Har du några planer förutom backspeglar? Speglar finns det massor av... Bara att välja och vraka. Biltemaspeglarna har jag ingen koll på.

Lycka till med allt!
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Hej och Grattis..kul. Jo, jag hade en Custom hoj innan och köpte Biltemas custom backspglar och dem va skit dåliga, dem vibrerade loss från sitt fäste och därmed halkade ner...skit! vet dock inte hur det är med dem du kollade på, men liknar dem custom speglarna så köp ej.
Tror att priset va helt ok, Köpte min nyss för 52k, med dyno, bänkad,slipon, nya däck -05.a 1700mil...
ses på vägarna :banana
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Är det någon som vill ha ett par Givi motorskyddsbågar mot avhämtning(huvudstaden). De passar 2001-2005 bandit 1200S/N. Annars åker de på skroten den 6/3. Skicka PM i så fall
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
Köpt

:)
Hej. Haru beställt än? :va

Jorå,jag hittade en på E´BAY för 49.90+frakt.Det var banditmania som sålde...man kunde även buda på dem.Annars är nog priset på 69 pund tror jag,o då blir nog priset som hemma.Monterat o klart.:tummenupp

hälsn leffe
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
:)

Jorå,jag hittade en på E´BAY för 49.90+frakt.Det var banditmania som sålde...man kunde även buda på dem.Annars är nog priset på 69 pund tror jag,o då blir nog priset som hemma.Monterat o klart.:tummenupp

hälsn leffe

ja, va nice...bild? Ska kolla om dem har de priset fortfarande...Tog du med färg eller ofärgat? Vill ju ha Belly pan samt hugger...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top