Supermoto läger i Rättvik 17-19 april

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Träna med SM Eliten

Den 17 till 19 april bär det av med försäsongsträning med SM förarna Ola Eifrém och Peter Mackhé från Team Stiff-Bike och Biffen på en Honda. Vi har bokat Rättviks Go-Kart bana som är norra Europas största Go-Kart bana. Det kommer antagligen att anordnas en nationell supermoto tävling på banan senare under säsongen, så nu har ni tillfälle att köra in er på banan.

Ni kommer att få välja mellan fri körning från 09:00 till 17:00 varje dag eller en instruerad träning, upplägg kommer att anpassas efter deltagarnas önskemål. Vi kommer att ha ett rullande schema varje timme med 20 minuters pass, så det blir mycket träning under helgen. Alla SM förarna får tillfälle för att komma igång och ställa in hojarna inför SM premiären i Eksjö 2-3 maj, och alla nytillskott till SM serien får hjälp med körteknik samt inställningar av hoj, och alla motionärer får tillfälle att träna på sin körteknik under ordnade former.

Instruktörerna för helgen:
Ola Eifrém, 3 SM Guld i Supermoto, och 5 SM Guld i MX talar för sig själv
Peter Mackhé, Tekniskt duktig förare 14:e i 2008 års SM klass S2
Fredrik ”Biffen” Eriksson, Sveriges brutalaste Supermoto förare 2:a 08 och 3:a 07

Pris för träning:
1 dag 700 SEK
2 dagar 1 200 SEK
3 dagar 1 500 SEK
Träningsupplägg anpassas efter deltagare och önskemål

Anmälning till Peter Mackhé
peter.mackhe@hotmail.com
Vid frågor ring 070-735 18 15
Ange namn telefonnummer och träningsdag/dagar.
OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Daniel Johansson (produktchef) från Bridgestone kommer finnas på plats för att ge support och hjälpa deras förare med däckstester.

Länkar:
Min hemsida www.mackhe.se
Rättviks Go-Kart www.rattvikracing.se
Boende http://www.campingguiden.se/stsidlanen/dalarna/rattvik.htm

Se artikel i www.fastbikes.se
http://www.fastbikes.se/index.php?o...i-raettvik&catid=51:oevriga-nyheter&Itemid=82
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
När solen skiner utanför så känns det ändå inte så avlägset att köra 2*50 mil för en helgs träning. Får dubbelkolla så att det inte krockar med annat (eller snöar).
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Har redan bokat in mej :tummenupp
Hoppas nu bara att Aprilia killarna har fixat sol+ snöfritt :D , har dåligt med dubb i slicksen :D
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
FAAN va kul , roligaste banan i sverige, ska kolla så det inte krockar med tantens helg jobb bara ..vi gamla måste få köra oxå...superretard..
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Detta får man ju inte missa men att man skall sakna hoj är ju fruktansvärt störande.

Finns det något sista datum för återbud? Ifall jag anmäler mig nu men saknar hoj?
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Inte omöjligt att man bli med på detta, den banan har jag länge viljat pröva.
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
FAAN va kul , roligaste banan i sverige, ska kolla så det inte krockar med tantens helg jobb bara ..vi gamla måste få köra oxå...superretard..
NU ÄR MAN ANMÄLD 2dagar med hotell :D får skippa fredagen för ungarna har prov i skolan , men gasa 2 dagar är inte fel:yoparty
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Vi är med!
Vad finns det för lämpliga alternativ till övernattning?
Husvagn vid banan, på camping, eller nåt annat som hotell typ?
Roligast är väl att bo där resten bor..

Tommy å Nicke
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Hur manga plattser finns det? Hur ar det tankt att gruppindelningen kommer att se ut?
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Tjaba Harry !

Har du någe boende att rekomendera ? :confused:
TJENA GRABBEN tanten fixa dalastugan på backlunds boende .titta på campingguiden som mackh'e skrev på första inlägget. familjen åker med för dom älskar inte bara mig men supermoto åxo.barnen prova i sommras när jocke.d fixa prova på för barn, dottern 7år grabben 12år helt sålda på att åka asfalt å grus ....vi hörs:D
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Vi är med!
Vad finns det för lämpliga alternativ till övernattning?
Husvagn vid banan, på camping, eller nåt annat som hotell typ?
Roligast är väl att bo där resten bor..

Tommy å Nicke

Hej på er grabbar skall vi boka en stuga ihop ?
Jag skall åka på lördagen endast ( kanske söndagen med om det är kul o finns plats:confused: )
Så det gäller natten till lördag ev.till söndag åxo.
 

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Tja Stefan!
Jag har inte riktigt bestämt hur många som skall få delta har tänkt att ca 30 pers vore bra max 45 pers. Gruppindelningen kommer anpassas efter deltagarlista. Har tänkt rullande schema varje timme med 20 minuters pass, de snabba skall ha möjlighet att dra med varandra och nybörjarna skall ha möjlighet att köra i lugn och ro utan att bli stressade av elitförare.

Återkommer med indelning så snart jag har lite fler anmälningar, i dagsläget är det 20 anmälningar + Eifrém, Biffen och Jag...
 
Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Tja Stefan!
Jag har inte riktigt bestämt hur många som skall få delta har tänkt att ca 30 pers vore bra max 45 pers. Gruppindelningen kommer anpassas efter deltagarlista. Har tänkt rullande schema varje timme med 20 minuters pass, de snabba skall ha möjlighet att dra med varandra och nybörjarna skall ha möjlighet att köra i lugn och ro utan att bli stressade av elitförare.

Återkommer med indelning så snart jag har lite fler anmälningar, i dagsläget är det 20 anmälningar + Eifrém, Biffen och Jag...
Tack för info det kommer att bli kul nu anmälde sig gammel Lennartsson oxå :)
Skulle nästan kunna kalla det för Come Back! :)
 

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
Jimmie och Jonas Renemark är oxå inbokade nu!:tummenupp

Vart ska alla bo? Hade varit trevligt om dem flesta hamnat på samma hotell/stugområde/camping!
 

RS

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha yzf supermoto
Vilka krav ställs på hojjen?
kraschpucker på hjul, najjning mm?
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
nu får vi bara hoppas att Biffen inte dansar till sig regnet den här helgen:tummenupp
FAAN MÅSTE AVBOKA MIN PLATS :mad: för jag kan inte åka upp, har för mycket att göra på hemma plan.och om det skulle bli någe körning så tycker jag att 700kr för en dag blir för mycket .jag kör för det är kul och kan det mesta med supermoto, fan blir ju 47 år snart, det här är min motion :tummenupp det var en NORRMAN som ville ha min plats om det går om det inte finns reserver????har hört att det kan bli hagel skurar den helgen..hoppas inte för er skull...MVHUSAHARRY
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top