De verktyg som behövs finns i verktygsväskan under sadeln om du har kvar den, jag åkte också på batteribyte efter att tidigare ägare slarvat med underhållsladdning. Naturligtvis monterade jag dessutom dit snabbkontakt till cteken
Ah, det visste jag inte. Den är dock utan tvekan kvar där. Dock så är jag så pass händig att jag inte ens fick upp sadeln, haha Men läste i manualen sedan att man skall trycka nedåt vid spännet/remmen och samtidigt dra upp. Bra tips, ska kika! Kom fram till att det sitter en CTEK "Pigtail", alltså en sådan comfort-kontakt med 3 lampor på min också
som sagt.. batteriet sitter inte på det bästa stället och då hertigen är lite kinkig med för lite kräm så är det bra att montera en snabbkoppling så man slipper ta bort kåpa mm för att ladda batteriet.
View attachment 380075
Absolut, har förstått att Duken är kinkig med bakdäck, drivmedel samt batteri, men fan värt det Satt en CTEK snabbkoppling på min också när jag fick den
Vad bra att du får ett nytt batteri. Det kan behövas så lite som ett välformulerat mail ibland för att få som man vill. Synd att jag inte bodde närmre, annars hade även jag som en del andra här gärna hjälpt dig med bytet.
Men som sagt, slå en titt i manualen så löser det sig. Lycka till hursomhelst.
Stort tack!
Var i Stockholm bor du?
Kungsholmen. Cykeln huserar på Fridhemsplan.