Superduke-tråden

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Ska byta tändstift men hylsan som följer med verkar inte passa!

Måste man ha hylsan från KTM som är beskriven bland specialverktygen?

Vill inte montera tillbaks allt igen utan att byta stift:gnissla

Någon som vet?


Hade en nyckel som jag använde till min WR/YZ426, denna passar perfekt till duken :yoparty

Nu är det i alla fall nya NGK DCPR8E på plats :tummenupp
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
:tummenupp

Skit, så va det dax att byta däck så har "swt racing" stängt pga av olycka :huvet
Ser metalltrådarna på bakdäcket :näsblod

Hehe, så det var din tur nu! Fick på nya däck på min igår, så fina så! Det blev Bridgestone BT-016 som jag skrev tidigare.

Säg till om du vill få på beggade racedäck till en billig peng!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Morsning sixx !
Iom att det är lite panik nu så verkar det bli michelin Pilot Power 2CT hos roller däck för 2998 fram o bak..
Vågar inte chansa på att Swt har öppet..det verkar bli fint i helgen nu :tummenupp
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Morsning sixx !
Iom att det är lite panik nu så verkar det bli michelin Pilot Power 2CT hos roller däck för 2998 fram o bak..
Vågar inte chansa på att Swt har öppet..det verkar bli fint i helgen nu :tummenupp

Lägger Rollers på mackorna åt dig?

Eller är du karl nog att fixa själv?

/A
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Noope. Har en kompis kompis som gör det :)

Lite konstigt slitage på däcken bak är helt slut i mitten och fram är mest slitet på sidorna :tungan

Du får sluta göra sånadäringa Fuck-You-Burnouter-vid korvkiosken :)


Sluta skryt om att du har kompisar :p

Åk i helgen?
 
Last edited:

Frasse52

Frasse
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Falun
Hoj
KTM 1290 superduke
Garantiåtgärder

Tja grabbar o tjejer !
Jag är inne på andra säsongen på Superduke -05 uttagen -06 dvs garantin går ut i juni.Den ska in på service (750mil) i slutet på maj.
Den går som en dröm, har inte varit några konstigheter, men är
det nåt som ska garantåtgärdasfabriksfel el dyl? som man säga till de
på verkstan om ???? tacksam för hjälp / kör så det ryker /Frasse
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Tja grabbar o tjejer !
Jag är inne på andra säsongen på Superduke -05 uttagen -06 dvs garantin går ut i juni.Den ska in på service (750mil) i slutet på maj.
Den går som en dröm, har inte varit några konstigheter, men är
det nåt som ska garantåtgärdasfabriksfel el dyl? som man säga till de
på verkstan om ???? tacksam för hjälp / kör så det ryker /Frasse

Bara att knappa in siffrorna på ramen, och siffrorna som finns på (?) leverans pappret, så kommer det att stå vad för garanti åtgärder som finns att göra på din hoj:tummenupp

http://www.ktm.se/Service-Safety-Check.213.15.html
 

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
Husa fs650e
Tja grabbar o tjejer !
Jag är inne på andra säsongen på Superduke -05 uttagen -06 dvs garantin går ut i juni.Den ska in på service (750mil) i slutet på maj.
Den går som en dröm, har inte varit några konstigheter, men är
det nåt som ska garantåtgärdasfabriksfel el dyl? som man säga till de
på verkstan om ???? tacksam för hjälp / kör så det ryker /Frasse

Nu kanske svärdsjö inte är så nära Stockholm:tungan . Men med handlare på tal måste jag få rekomendera Johan på "mc sport" utanför Arlanda. Ringde på måndagen och fick tid för första servicen på tisdagen. Är där med hojen runt 08. Klockan 13 ringer han och har den färdig. Kanon service och verkade ha full koll på läget. Mekarna på Lelles (där jag var dagen innan och hämtade akra burkarna) refererade till honom som kompetent.

Tänkte jag kunde nämna det med tanke på långa servicetider, säsongen som är här osv osv. Säkert någon mer än jag som är lite anal med vem som får peta på mina grejor och vill veta att mekken har full koll.
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Tja grabbar o tjejer !
Jag är inne på andra säsongen på Superduke -05 uttagen -06 dvs garantin går ut i juni.Den ska in på service (750mil) i slutet på maj.
Den går som en dröm, har inte varit några konstigheter, men är
det nåt som ska garantåtgärdasfabriksfel el dyl? som man säga till de
på verkstan om ???? tacksam för hjälp / kör så det ryker /Frasse

Tja Frasse. Elfving här.
Fan vi lär ju dra ut å åka nån dag ju. Har Emil köpt nån båge än?
:yoparty
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Säkert någon mer än jag som är lite anal med vem som får peta på mina grejor och vill veta att mekken har full koll.


Håller verkilgen med om att man vill veta vad det är för meck som skruvar med hojen. Som det känns nu så vill jag aldrig mer lämna in hojen, gör man saker själv så blir det garanterat bäst resultat.:yoparty

Visst, jag har pratat med Ragnar på Lelles och han verkar ha björnkoll och inger förtroende men det är ingen garanti att det är han som skruvar med hojen.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
[Sluta skryt om att du har kompisar :p

Åk i helgen?
/QUOTE]

:D Javisst ska vi åka , på Söndag blir det en hel del brassa ev lite på lör eftermiddag me...ska köra in nya däcken :tummenupp

Det blev till slut ialf "Swt" Dunlop Qualifier rr :yoparty
Det är mc dagen i morgon .. barkaby om nån missat det ..
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
[Sluta skryt om att du har kompisar :p

Åk i helgen?
/QUOTE]

:D Javisst ska vi åka , på Söndag blir det en hel del brassa ev lite på lör eftermiddag me...ska köra in nya däcken :tummenupp

Det blev till slut ialf "Swt" Dunlop Qualifier rr :yoparty
Det är mc dagen i morgon .. barkaby om nån missat det ..


Vilka ska till Barkaby i morgon?
Jag kommer att vara där runt 12:00 sen kan det nog bli en sväng på bulten :yoparty

/Magnus
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Håller verkilgen med om att man vill veta vad det är för meck som skruvar med hojen. Som det känns nu så vill jag aldrig mer lämna in hojen, gör man saker själv så blir det garanterat bäst resultat.:yoparty

Visst, jag har pratat med Ragnar på Lelles och han verkar ha björnkoll och inger förtroende men det är ingen garanti att det är han som skruvar med hojen.

Ja jag åker numera 10 mil till Uppsala när något ska göras med hojen, undrar varför :rolleyes: när jag annars har 5 min till ett annat ställe...
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Nu kanske svärdsjö inte är så nära Stockholm:tungan . Men med handlare på tal måste jag få rekomendera Johan på "mc sport" utanför Arlanda. Ringde på måndagen och fick tid för första servicen på tisdagen. Är där med hojen runt 08. Klockan 13 ringer han och har den färdig. Kanon service och verkade ha full koll på läget. Mekarna på Lelles (där jag var dagen innan och hämtade akra burkarna) refererade till honom som kompetent.

Tänkte jag kunde nämna det med tanke på långa servicetider, säsongen som är här osv osv. Säkert någon mer än jag som är lite anal med vem som får peta på mina grejor och vill veta att mekken har full koll.

Servade min 640sm hos Olle O/Arlanda 2006 med bra vibbar också, vore toppen om de även hade koll på V-twinarna. Mr Ragnar i all ära, men det tar ju lite tid ibland... Fler synpunkter i ämnet välkomnas:D
 

Frasse52

Frasse
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Falun
Hoj
KTM 1290 superduke
Tja Frasse. Elfving här.
Fan vi lär ju dra ut å åka nån dag ju. Har Emil köpt nån båge än?
:yoparty
Tusen tack för tipsen angående service...
Tja Mange ! Klart vi kan ut o åka ! ring mig eller smsa över ditt nummer 0730-350347 så kan vi höras när det blir väder :) . Emil har storhandlat, den ska va påställd o försäkrad från nästa vecka... trevlig helg allla
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
En liten fråga, nu har jag avverkat 75 mil med SDn och växellådan går lite trögt. Friläget är svårt att hitta och växlarna går i ganska trögt. Nå'n mer som haft så under inkörning? Känns väl sådär att köra 25 mil till med oljan som är i...
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Uppdaterat garage!

En solig vårdag på landsbygden någonstans i underbara mellan skåne.:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top