Superduke-tråden

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Tjena Nickeluring, kul att du har bytt hoj, nu är det bara börja träna wheelisar och stoppies. :tummenupp Har du kvar duke II'an eller är den såld, vore kul att höra vad du fick för den isf. Syns på vägarna i sommar.


/Skager
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Tjena Nickeluring, kul att du har bytt hoj, nu är det bara börja träna wheelisar och stoppies. :tummenupp Har du kvar duke II'an eller är den såld, vore kul att höra vad du fick för den isf. Syns på vägarna i sommar.


/Skager

Tjenare grabben,
Ja, jag hämtade hem skönheten igår. Jag har stått i garaget och varit kär sen dess.
Duke II'an såldes för en månad sedan. Den gick för 56'. Billigt med tanke på vad som var gjort med den tycker jag. Killen som köpte den var helnöjd i alla fall och det är det viktigaste. Han var helt salig efter att ha kört hem den 1 km. Kul! :tummenupp
Jag ska börja träna uuuiilisar så fort jag har kört in hojen (har inte ens startat motorn än, väntar på finväder så jag kan varva ur den ordentligt på en gång), men stoppisar är ju skitaläskigt ju!
Ja, vi får ta o dra ut o åka lite i sommar. :tummenupp
 

Frasse52

Frasse
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Falun
Hoj
KTM 1290 superduke
drevning

Hej alla ! nybliven ägare till SD, om man byter till 16 drev måste man kapa kedja eller går det bra ändå ?
 

Mircus

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250F exc -08
Blidde en Superduke för mig med. :D

Så det är 16 kugg fram som gäller, äter koppling som det är nu.

Hur har det gått för er som bytt till xeonlyse, finns det tillräckligt med plats för tänddonet?

Sen vore det sköj me en superduketräff i sommar!!
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Blidde en Superduke för mig med. :D

Så det är 16 kugg fram som gäller, äter koppling som det är nu.

Hur har det gått för er som bytt till xeonlyse, finns det tillräckligt med plats för tänddonet?

Sen vore det sköj me en superduketräff i sommar!!

Grattis till hojen!

Jag har precis beställt ett xenon kit (som jag inte fått hem än) och jag har höftat lite med både ögonmått och synvinkel och tror att det ska få plats en ballast bakom helljuset. Jag återkommer när jag kunnat testa på riktigt.
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Tänkte bara höra med er vart man köper drev?
Hade en R1:a tidigare o beställde nya drev o fick dom då utan "gummisidor", vilket fick till följd att det ven så in i vassen när man kom upp i lite hastigheter...
Har inte en aning om hur det är på SD:n men jag antar att det är samma sak där?!

Hur upplever du skillnaden mot R1:an, är du nöjd med ditt byte och isåfall varför?

Tack/D. (funderar lite i samma banor men tycker R1:an är suverän)
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Hur upplever du skillnaden mot R1:an, är du nöjd med ditt byte och isåfall varför?

Tack/D. (funderar lite i samma banor men tycker R1:an är suverän)

Hej.

Att jämföra en R1 och en SD är ju som det där med Äpplen o Päron...
Anledningen till att jag bytte var att jag ville pröva annat, plus att jag kände att R1:an gick att köra så in i h..vetes fort... (inte för att SD:n går sakta:rolleyes: ) men SD:n kan man ju sitta mer upprätt på utan att köra i 110+ för att hålla sig uppe av fartvinden...
Körkortet satt ju löst så fort man titta på startknappen :rolleyes:
Nöjd både ÄR jag, och VAR jag... och om du skulle få för dig att byta tror jag inte du kommer bli besviken, men med tanke på att de är så olika så skadar nog inte en provkörning först.
Lycka till /Markus
 

Mircus

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250F exc -08
Grattis till hojen!

Jag har precis beställt ett xenon kit (som jag inte fått hem än) och jag har höftat lite med både ögonmått och synvinkel och tror att det ska få plats en ballast bakom helljuset. Jag återkommer när jag kunnat testa på riktigt.

Tack! =)

Va bra, har ett xeon-kit över så då ska jag hem o prova idag med.

Nån som sd som befinner sig i örebrotrakten?
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Hej.

Att jämföra en R1 och en SD är ju som det där med Äpplen o Päron...
Anledningen till att jag bytte var att jag ville pröva annat, plus att jag kände att R1:an gick att köra så in i h..vetes fort... (inte för att SD:n går sakta:rolleyes: ) men SD:n kan man ju sitta mer upprätt på utan att köra i 110+ för att hålla sig uppe av fartvinden...
Körkortet satt ju löst så fort man titta på startknappen :rolleyes:
Nöjd både ÄR jag, och VAR jag... och om du skulle få för dig att byta tror jag inte du kommer bli besviken, men med tanke på att de är så olika så skadar nog inte en provkörning först.
Lycka till /Markus

Tack för svaret!

Då bytade du av samma anledning som jag eventuellt kommer att göra. Det enda jag vill undvika är att köpa en SD och sedan göra som många andra verkar göra....lägga en massa pengar och energi på att trimma upp effekten. Då kan man lika bra behålla R1:an och köra av sig med den tills man är lugn nog för att köpa en SD.

mvh /D.
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Tack för svaret!

Då bytade du av samma anledning som jag eventuellt kommer att göra. Det enda jag vill undvika är att köpa en SD och sedan göra som många andra verkar göra....lägga en massa pengar och energi på att trimma upp effekten. Då kan man lika bra behålla R1:an och köra av sig med den tills man är lugn nog för att köpa en SD.

mvh /D.

Effekten är tillräcklig om du frågar mig, men det är väl som med alla andra fordon - Man vänjer sig o vill ha mer...
Med tanke på hur man sitter så powerweelar den lika lätt som en retta.
 

Mircus

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250F exc -08
Grattis till hojen!

Jag har precis beställt ett xenon kit (som jag inte fått hem än) och jag har höftat lite med både ögonmått och synvinkel och tror att det ska få plats en ballast bakom helljuset. Jag återkommer när jag kunnat testa på riktigt.

Nickeluring, vet du vad det är för lampsockel?
Halvljuset är väl en vanlig H4 men helljuset är storleken mindre...
 

Mircus

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250F exc -08
Det tycker jag. :tummenupp
Jag hoppas att mitt kit har kommit idag så jag kan montera det ikväll. Men det är ju inte direkt någon brådska, vädret inbjuder ju inte direkt till några äventyr på 2 hjul...


Danke!
Nä de är sant men nu är det inte långt kvar till helgen och då skulle de bli lite varmare. :tummenupp

Det borde iaf ge rätt mycket bättre ljus!
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Någon som vet om det finns några färdiga "kit" att få tag på, för att snygga upp bakdelen litegrann. Vill helst slippa såga sönder originalgrejerna. Vet att det har varit på tal tidigare i tråden, men hittar f-n inte.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top