Brink_of_Sweden
All.Cops.Are.Bastards
var mäter du laddet?
fråga Aspenryd...
tror dock det va efter dumpen som han kopplade in sig med ett T-kors
var mäter du laddet?
171 hk på hjulet? min förra k6a lämnade 172 på hjulet med standard trim dvs pc3 yoshi helsystem å filter... i bike trollhättans bänk... låter skumt lite?
Tyvärr kan ja inte säga ja är nöjd...171Bhp inte det ja förväntat mig...
Vad gav den innan?
Du tappar ju en hel del effekt på att kompsänka som du har gjort samtidigt som kompressorn tar effekt. Men mc motorer brukar ju svara enormt bra på laddtryck. kompressorn kanske helt enkelt är för liten å måste då antingen ladda mycket för å ge effekt å de gör den nu ju inte...eller större kompressor så du får mer luft
Tyvärr kan ja inte säga ja är nöjd...171Bhp inte det ja förväntat mig...
precis...+sen hästarna Rotrex anger måste vara vevaxel hp o inte Bhp...så det är som du säger en för liten kompressor...tur det är vinter nu jue
Hej bänk testerna kommer upp i morgon med effekt vrid övertryck samt A/F
Detta kittet är ett bolt on kitt vilket betyder att man inte ska behöva kompsänka samt byta spridare mm.då hade man antagligen hamnat på ca 180-190bhk men med kompet sänkt till 9:1 samt för fet blandning
på topp vi hade ingen kabel till att progga mcx boxen med samt ville inte ligga och fullgasa den för mycket med nya kolvringar som inte gått mer än 4 mil i bänken så bestämde vi oss för att den skulle köras in ett antal mil innan det är lönt att gå vidare.
Har Du hunnit testa den på vägen ännu? IRL så att säga? Bygger den vridet linjärt så att Du upplever någon skillnad i f t tidigare? Det blir väldigt intressant att se kurvorna från bänken.
Jäkla otur att det inte stämmde bättre rakt av..vet hur det känns....Exakt så var det från början när jag klatrade på med turbo på xrn.. Det störst problemet var för liten turbo då,,,den bygggde 0,7 bar men gav knappt en kuse mer än vanligt trim. MEN det var pga för trång avgasturbin helt enklet så avgasmottrycket var för stort,,,spikade snorlätt också då. Men du har ju inge problem med avgaserna!! Är utväxlingen given och rätt från fabrik på dom där kompressorna? Detta är mystist 0,45 bar trotts tundriven kompressor skulle jag gissa 200hk ändå! Mystist??? vad har du för avgassytem?
Hur ser utväxlingsförhållandet ut mellan vevaxeln och kompressorn ?
Några dagars exprimenterande i bromsbänk med olika utväxlingar till kompressorn hade varit intressant.
Bra att bänkpappret kommer upp imorgon.
Angående kittets "bolt-on" stämpel så skulle jag vilja se standard komp på 12,4:1 och ett laddtryck på ca 0.42bar (vilket det skulle gett enligt Brinken vid test tillfället). Kittet blir aldrig bolt-on ,som det kom, från TTS i England.
MCX boxen var laddad med en mapp som passar ett överladd på ca 0.6-0.7bar och standard sprut. Om du tyckte den var fet så är det ju bara att backa av standard sprutet med PCIII....eller?? Då får man ju lite mer att ta av vid nästa bänkning.
Några frågor:
1) Kollade ni så att dumpen inte läckte vid fullgas?
2) Gjordes någon justering på tändningen? Fanns säkert utrymme med tanke på kompet och laddtrycket och att det sitter en IC på den.
/J
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |