Superbike VM Imola!

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis

....kan bara hålla med...har nog inte varit så besviken sen Stiggy, med hjälp av en däcksstrategi, var uppe och vände på 6-7 plats nånting på Donington 1997-8-9 typ.....i halvregn......

Ja det skulle ha varit något race med hjältarna Harada - McWilliams på aprilla 500´n när superheroiska insattser med minst 150% engagemang inte höll hela vägen...men det var väl i Stiggys tidsepok det med...
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Race Imola, Italien
Hej!
I dag var det dags för race här i Italien. Helgen har varit kanon bra jag har varit topp tio på 4 av 5 träningar. Till racet var jag väldigt laddad och hade planen framför mig. Jag fick en bra start och vr 11:a in i första sväng men fick sedan ett framhjuls släpp i svängen efter tappade då två platser igen. Jag körde sedan upp mig bra genom fältet. Men efter fem körda varv började kopplingen slira lite mest när det gick uppför. Jag kunde ändå hålla hyfsat tempo och ta mig förbi någon till. Men med 7 varv kvar att köra sa kopplingen upp sig helt, jag var tvungen att bryta racet från en 7:de plats. Det kändes riktigt för jävligt då jag gjort min klart bästa helg sedan jag tog licens. Ny flyger jag hem och ta nya tag och flyger sedan ner till Frankrike på Onsdag. //Alex 2011-09-25 @ 19:39:18 Kommentarer (4)
 

Bifogat

  • race-imola_167641836.jpg
    race-imola_167641836.jpg
    43.7 KB · Visningar: 53
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top