stunt vs moral

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Ort
helsingborg
Hoj
Cbr 600 rr -03 Stunt Fighter
när ja kör med min fifty så har ja ryggskydd o handskar, när ja kör stor hoj så har hjälm handskar o ryggskydd ibland skinnjacka med... men de e mina val, alla har rätt till o göra sina egna val.... de ja stör mig mest på är de med sjukhusräkningen som många gnäller över, ska vi inte börja avrätta pensionärer som trillar o bryter lårbenshalsen när dem ska byta en glödlampa, elr förstånds handikappade som behöver personlig assistent?? kostar ju åtskilliga mijarder av våra skatte pengar... kom igen grabbar vi e unga o när ja e gammal o ska gå efter ljuset i tunneln o vill ja kunna kolla tillbaka på ett kul liv... klart man kanske dör i ung ålder men de hoppas ja inte... ja visst ja skulle inte skriva mer men ja bara måste... o ja cyklar utan hjälm... ofta man setr nån med crosshjälm när dem cyklar?? har ju sett nån enstaka kanske va du tom haha
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
"Skydd gör stuntningen svår och obekväm" påstår många.

Crosskläder, med knä-,armbågs-skydd,ryggskena och en crosshjälm. Det är inte det minsta klumpigt eller obekvämt att ha på sig? :arsele Visst även om man är erfaren och har stuntat i hela sitt liv så betyder inte det att man är ofelbar. Nån gång händer det något.

Jag stuntar inte men jag kan inte påstå att ovan nämnda skydd är direkt bekväma. Varför används inte såna skydd när man kör i 250 nedför långrakan på Anderstorp i så fall?



Är det ni grabbar som brukar stå och hänga på staketet till den lokala skateboardrampen och måste gnälla på att de inte har skydd på sig bara för ni själva är för dåliga.
Själv skulle jag aldrig köra utan hjälm men sen handlar inte det här om mig heller. Alla gör sitt val, kör man där trafikförsäkringen inte gäller så drabbar det INTE PÅ NÅGOT SÄTT våra premier, bara så ni som gnäller på det kan vara tysta.
 

Dominator-Rocks

Guest
när ja kör med min fifty så har ja ryggskydd o handskar, när ja kör stor hoj så har hjälm handskar o ryggskydd ibland skinnjacka med... men de e mina val, alla har rätt till o göra sina egna val.... de ja stör mig mest på är de med sjukhusräkningen som många gnäller över, ska vi inte börja avrätta pensionärer som trillar o bryter lårbenshalsen när dem ska byta en glödlampa, elr förstånds handikappade som behöver personlig assistent?? kostar ju åtskilliga mijarder av våra skatte pengar... kom igen grabbar vi e unga o när ja e gammal o ska gå efter ljuset i tunneln o vill ja kunna kolla tillbaka på ett kul liv... klart man kanske dör i ung ålder men de hoppas ja inte... ja visst ja skulle inte skriva mer men ja bara måste... o ja cyklar utan hjälm... ofta man setr nån med crosshjälm när dem cyklar?? har ju sett nån enstaka kanske va du tom haha

:yoparty Alla snutar är Bastarder!

Edit: Hata alla Pansios som håller på och byter glödlampor utan skydd...
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Jag stuntar inte men jag kan inte påstå att ovan nämnda skydd är direkt bekväma. Varför används inte såna skydd när man kör i 250 nedför långrakan på Anderstorp i så fall?

Då har man ju skydd som är gjorda för mer anpassade för dett, dvs skinnställ. :näsblod Skinnställ är nog lite väl segt att ha på sig när man stuntar i 5-30 km/h.

Visst det jag sa kanske inte är några sköna skydd, men dom är inte direkt klumpiga vad jag tycker.
 

cool_jocke

www.stuntindustry.com
Gick med
7 Sep 2004
Ort
hedesunda
Hoj
600rr-07
personligen tycker jag att folk som inte stuntar på hög nivå kan uttala sig om att köra utan hjälm i 5 km/h .
You dont know WTF you are talking about dramaqueens...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Jag känner ingen seriös stuntare som lyft ut en enda försäkringskrona. inte heller känner jag någon som behövt åkt till sjukhus. (nja, kanske en men det hade inte hjälpt om han åkt i skinnställ heller)

men naturligtvis är det vårt fel att att sjukvården saknar resurser och försäkringarna blir dyrare.

samma personer som gnäller (antar jag) ligger i kurvor i 150 med en skog som avåkningszon. jag förstår inte på vilket sätt det är säkrare än att köra i promenadfart utan hjälm?

Till alla våra wannabies så vill jag bara slutligen säga: kör med hjälm, lek inte med vapen, rök inte gräs, använd alltid kondom, lyssna alltid på vad mamma har att säga!
 
Last edited:

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Ärligt talat så tror jag inte att det är farligare att stunta i rimlig fart utan skydd, en att cykla eller springa efter en blöt kväll på krogen.

//Henkan
 
Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Efter alla dessa inlägg om mesighet, jobbigt och varmt att ha skydd vid stunt.
Borde man inte istället lyfta fram dem stuntare då som faktiskt använder fullgod utrustning, då detta uppenbarligen höjer svårighetsgraden?

Han som lyckas göra en klockren highchair circle fullt påpälsad av kroppskydd och hälm borde väl då ha presterat bättre än han som åker i t-shirt och lågskor.


Ja, jag använder cykelhjälm när jag cyklar, och nej, jag kör varken trampcykel eller annat fordon på väg hem efter en blöt kväll, det är olagligt, och inte värt att ta risken.

Men jag kör inte stunt själv, och vet således troligen inte ett dugg om vad jag pratar om.
Men det är kul att se dem som är duktiga!
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag tycker med de skall få köra utan hjälm OM de skriver på att de är friskrivna svensk sjukvård om de slår i skallen med..För det är coolt att säga att man gör som man vill och man är "tuff" men vid skador skall vi övriga i samhället ta hand om dessa krakar, och snyfthistorier i tidningarna hur synd det är om dem och ungt oförstånd en oturlig olycka och finansiera ev vårdpaket? Fy fan jag kräks åt deras oförstånd:huvet (se då hellre till att göra pinan kort och slå i skallen rejält..)..?? Det tycker jag är vansinne, varje fall om skillnaden från att bli liggande som ett kolli resten av livet, sondmatas och ha en dyr rövtorkare som belastar samhällsekonomin med dyra blöjbyten, till skillnad från att ha hjälm resa sig upp och fortsätta stunta!
Om ni vill vara coola och bli proffs, varför inte göra som proffsen som har hela hojar?? Använda hjälm, finns väl inte en enda seriös tävling då de accepterar någon som kör utan hjälm

Kalla mig moralpredikare, viktigpetter, el messerschmidt(Besserwisser)
i don give a fuck.

Isåfall borde ALLA som nån gång bryter hastighetslagen, slangar m.m.
Frisskriva sig svensk sjukvård.

Jag tkr det personligen är värre att köra i 100+ med skinnställ o all utrustning i värden, för går du omkull då.
Ja då kommer du i 99/100 skada dig värre än om du slangar utan hjälm i 5km/h.

Detta skulle betyda att 99.9% av alla som kör mc aldrig kmr fåka te sjukan om dom skulle göra som du tkr.
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Jag tycker med de skall få köra utan hjälm OM de skriver på att de är friskrivna svensk sjukvård om de slår i skallen med..För det är coolt att säga att man gör som man vill och man är "tuff" men vid skador skall vi övriga i samhället ta hand om dessa krakar, och snyfthistorier i tidningarna hur synd det är om dem och ungt oförstånd en oturlig olycka och finansiera ev vårdpaket? Fy fan jag kräks åt deras oförstånd:huvet (se då hellre till att göra pinan kort och slå i skallen rejält..)..?? Det tycker jag är vansinne, varje fall om skillnaden från att bli liggande som ett kolli resten av livet, sondmatas och ha en dyr rövtorkare som belastar samhällsekonomin med dyra blöjbyten, till skillnad från att ha hjälm resa sig upp och fortsätta stunta!
Om ni vill vara coola och bli proffs, varför inte göra som proffsen som har hela hojar?? Använda hjälm, finns väl inte en enda seriös tävling då de accepterar någon som kör utan hjälm

Kalla mig moralpredikare, viktigpetter, el messerschmidt(Besserwisser)
i don give a fuck.

Tycker denna slogan stämmer bra om man lägger till denna slutändelse:
Är huvudet dumt får kroppen lida, men ingen annan skall behöva betala..



Klockrent skrivet!!!:tummenupp

Jag tycker precis som du???
Men, ska vi då inte ta och kräva in lite andra underskrifter också. Alla som är överviktiga måste ju då självklart avsäga sig all sjukvård som går att relatera till deras fetma, det är deras eget fel och denna grupp är långt mycket större än stuntarna, vi kan alltså spara många miljoner här.
Rökare ska självklart inte ha nån som helst sjukvård, man röker av egen vilja och alla vet att det är farligt.
Alla som inte motionerar aktivt minst 30 minuter om dan ska skriva under på att dom inte ska ha nån som helst hjälp när dom i framtiden drabbas av benskörhet.
Den som intar alkohol ska totalbannlysas från svenska sjukvården.
Om du kör bil och orsakar en krock eller kör av vägen så får du helt enkelt skylla dig själv, kom inte och tro att vi tänker betala nåt.
Alla som har nån typ av sjukdom som kan nedärvas får skaffa barn på egen risk, men barnet kommer självklart aldrig få nån hjälp eftersom det är föräldrarnas fel att den är sjuk.
Skulle kunna fortsätta i evigheter om allt som man kan se som idiotiska sätt att hamna på sjukhus och kosta pengar på.
Men, helt ärligt så tror jag att även dom som stuntar utan hjälm betalar skatt, men inte gnäller dom om du tar en sup en helg, röker eller äter fel mat?
Det må vara fel att köra utan skydd, men att komma med en massa dravel om kostnader är lite larvigt. Ska en betala för sina medvetna felsteg så ska alla andra också göra det. Och vips blev vi av med allt vad vårdköer heter!!!
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Nu ska man uttrycka sig rätt också, hmm...

..De som är duktiga på att stunta håller ju somsagt inte mycket högre fart än 10km/h i värsta fall, kanske någon busrusning ibland. Det är ju inte så att de poweruiilar tills de kommer upp i en fart av 200km/h innan de släpper ner framhjulet och sedan ställer sig vid närmsta korvmoj och skryter om hur snabba wheelies dem har gjort, som jag sett mååååånga hojåkare göra på streetrace m.m när det kryllar av fyllefolk och annat icke dithörande folk.

Nej låt de som stuntar köra utan skydd om de vill ( dock kan de väl kanske tänka på hjälm iaf:) ) det händer inte mycket om de drattar omkull i gångfart.

Nej nu ska jag ta på mig full mc-utrusting och bege mig ut på en cykeltur runt kvartetet.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top