Stulna hojar Stockholm

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Även varit på kompisens rf600 på samma plats (rågsved). Kännetecken på er6 är att den har blå fälgstripes, blå korta kopplings- o bromshandtag samt scorpionsystem. Även blå tankpad mitt på tanken (ej på sidorna).

Är tyvärr i Turkiet fram till fredag så ring polisen om den syns till. Eller preja den. Vill ändå inte ha tillbaka en hoj som nån tattare kört...
Den är säkert nästan lika långt utomlands som du är vid det här laget tyvärr.. eller slaktad. :(

LupusRex

Hårdrocksköttbulle
Gick med
19 Jun 2013
Hoj
Mean Streak 1500, XT600E
Även varit på kompisens rf600 på samma plats (rågsved). Kännetecken på er6 är att den har blå fälgstripes, blå korta kopplings- o bromshandtag samt scorpionsystem. Även blå tankpad mitt på tanken (ej på sidorna).

Är tyvärr i Turkiet fram till fredag så ring polisen om den syns till. Eller preja den. Vill ändå inte ha tillbaka en hoj som nån tattare kört...

Håller koll i norrort/västerort. Lika sur varje gång. :mad:

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
En stulen KTM 690 enduro sågs 17:30 i Sundbyberg. (Gågatan mellanMarabouparken och båtplatsen)
Reg nr: GXX782.
En förare i 30 års åldern utan hjälm eller mc-kläder.
Mörkt "snaggat" hår, grön jacka. Troligtvis ej svenskt ursprung. Mer åt östeuropeiskt håll.

Hepp, den är min. Stals idag utanför mitt jobb i Stadshagen. Anmäld till polisen...

Va trött jag blir.

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
såg en r1 04-06 centralbron idag, stod emot ned körfältet till stadsgårdskajen vetej om den var stulen, men känns som en jävligt skum plats att parkera på, blå var den

Helmut

Gick med
30 May 2005
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
OK! min Ktm 690 enduro blev alltså stulen idag mellan 15:00 och 16:30 i Stadshagen i sthlm.

jag trodde att jag nog aldrig kommer att få se den igen ( slaktjobb typ)men iom att den blitt sedd i Sundbyberg så verkar den användas för buskörning, ku!l:gråta
Bilden nedan är den senaste på den, det ända som inte stämmer är lampkåpan som nu är svart med KTMs touring vindruta, grafiken på dekalerna är unika.

Misstänker att jag kommer återse den klotad med skrap och brytmärken från lås och styrlås. också kul:gråta

Ser ni hojen med förare SKJUT.... nej skoja bara, ring polis...

IMG_2199.jpg

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Försökte ringa polisen, men 20 min väntetid i telefon och jag hade tyvärr inte möjlighet att vänta.
Så om någon annan vill rapportera, varsågod! Vart vänder man sig förutom till 11414??

Lycka till!

Som så ofta diskuterat så är inte MC stölder högt prioriterat när det på flera ställen pågår väpnade rån och andra hemskheter. Att då ringa 112 och ljuga ihop att personen är full eller liknande för att påkalla utryckning är direkt olämpligt och dessutom straffbart så tipset är:

Inget pågående brott såsom hoj som står parkerad. Stå kvar vid hojen och ring 114 14.
Skulle däremot en misstänkt gärningsman närma sig den stulna hojen, kliva på, starta och köra iväg, RING 112 för då är det ett PÅGÅENDE BROTT!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Som så ofta diskuterat så är inte MC stölder högt prioriterat när det på flera ställen pågår väpnade rån och andra hemskheter. Att då ringa 112 och ljuga ihop att personen är full eller liknande för att påkalla utryckning är direkt olämpligt och dessutom straffbart så tipset är:

Inget pågående brott såsom hoj som står parkerad. Stå kvar vid hojen och ring 114 14.
Skulle däremot en misstänkt gärningsman närma sig den stulna hojen, kliva på, starta och köra iväg, RING 112 för då är det ett PÅGÅENDE BROTT!

Jaja mister låtsaspolis det var jätteallvarligt menat. :tummen

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848

Om man inte ljuger då? :rolleyes:Om någon är på väg att minska antalet fungerande extremiteter på gärningsmannen? Eller om nu någon bara helt enkelt ruttnat och tagit personen ifråga av daga, vem skall man anmäla och via vilket tfn nummer?:confused:

Last edited:

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Eller om nu någon bara helt enkelt ruttnat och tagit personen ifråga av daga, vem skall man anmäla och via vilket tfn nummer?:confused:

Det faktum att dessa lirare sällan bär hjälm kan man utnyttja till sin egen fördel genom att krossa skallen med ett lämpligt föremål. Problemet som uppstår är dock att det hela lär kodifieras som en "MC-olycka", hamna i olycksstatistiken och bli del i nästa års argument till varför man måste höja körkortsålder och införa nya bisarra krav under uppkörningen.

...å det är ju inte riktigt bra det heller.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Försökte ringa polisen, men 20 min väntetid i telefon och jag hade tyvärr inte möjlighet att vänta.
Så om någon annan vill rapportera, varsågod! Vart vänder man sig förutom till 11414??

Lycka till!

jag lärde mig en sak i veckan. Stod en stulen bil ute på min parkering så jag ringde polisen. Uppgav "stulet fordon" i talsvaret varav jag hamnade i samma kö som du troligen satt i. Var 37st samtal före. I den så ska man anmäla sitt fordon stulet dvs inget akut. Om man istället sa växel så fick man prata med en troligtvis söt tjej(lät så) och hon kopplade mig sen direkt till LKC(ytterligare en söt tjej!) och ca en timme senare hade bilägaren(ej söt tjej :() hämtat sin bil. Detta var kl 23 en vardagskväll.

Prata med växel direkt. Om man kan komma till LKC direkt så är det ännu bättre men jag vet inte om talsvaret tar det.

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012

Fick samtal av polisen igår strax innan midnatt då de hade hittat hojen i ett cykelförråd bara en km härifrån (i Rågsved). Någon boende hade reagerat och ringt polis. Jävla idiottjuv som parkerar hojen där han antagligen bor...

Tyvärr är tändningslåset obefintligt, tanklåset likaså, skrapad lite på vänster sida, undertail helt krossad (har de kört offroad eller va fan...) o lite andra skador. Och även skruvat av backspeglarna vilket de även gjorde förra året vid ett stöldförsök. Hur jävla mycket kan man få för ett par backspeglar?

Nåja, hojen återhämtad o ska lämnas till verkstad. Känns iaf bra att veta att min kära hoj slipper lida mer mer de idioterna, stackarn....

Helmut

Gick med
30 May 2005
Hoj
Nu behöver ni INTE ringa polisen om ni ser en KTM 690 med regnummer GXX782. Den återfanns i söndags och skurken togs.

Helmut

Gick med
30 May 2005
Hoj

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Stulen Honda Xr650r. Stod parkerad vid Electrolux St:Göransgatan idag 6/10 och försvann mellan 08-20.

Alutank, vit crf-plast, bortplockad luftburk,skumfilter, svart sadel ,Edelbrock förgasare och motard fälgar.
View attachment 411838

Last edited:

ZexeL

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2013
Hoj
2015 BMW S1000R
Fan vad underbart att höra att vissa av er återfår era hojar! Jag hoppas min älskling kommer tillrätta också…

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Stulen Honda Xr650r. Stod parkerad vid Electrolux St:Göransgatan idag 6/10 och försvann mellan 08-20.

Alutank, vit crf-plast, bortplockad luftburk,skumfilter, svart sadel ,Edelbrock förgasare och motard fälgar.
View attachment 411838
Polisen ringde idag och meddelade att de fått ett tips ang min hoj. En dam såg några pundare som försökte lasta min hoj i en skåpbil. De lyckades ej och ställde den bakom knuten på ett hyreshus.
Damen gick till ordförande i brf som ringde polisen idag. Åkte in bums till adressen som låg 4 kvarter från platsen där jag parkerat. Till min lycka stod den snyggt parkerad utan en skråma. Skivlåset satt kvar på framskivan.
Tur att det finns uppmärksamma medmänniskor.
Lärdomar: lås båda hjulen. Kanske till och med låsa fast hojen.
Anmäl ej stulet fordon på nätet. Efter ett dygn hade polisen ej behandlat anmälan och hojen var ej reg som stulen. Ring 11414 direkt.
Parkera ej vid Stadshagen.

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...