Stulna hojar Stockholm

Chrill-e

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Sundbyberg
Hoj
Triumph Street Triple - 08
Hej! såg igår en Gul hoj kan varit en honda vfr eller liknande cirkla runt nere vid vattnet vid Huvudsta i solna med 2 st ungdomar på utan hjälm. Om någon saknar en sådan hoj så finns den säkert någonstans i närheten då det va Derby igår så tror jag inte man kan komma speciellt långt på hoj utan hjälm utan att bli stoppad.

Mvh
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
En orange/svart KTM siktad i Storvreten/Tumba i afton. Förare i 16-18 års ålder iförd svart/gul träningsjacka, jeans och gympadojor och utan hjälm givetvis som hade svårt att hantera maskinen. Garanterat stulen..... Snubben höll på att klota två gånger när jag körde efter honom.
Även polisen verkade vara på jakt efter honom med två radiobilar men han åkte omkring och flinade mest, ivrigt påhejade av sina polare som hängde runt omkring. Gångvägar, lekparker etc var inget hinder.

Hade jag haft chansen hade jag prejat den fan.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Min kompis/handledares Honda Fireblade blev stulen på Kungsholmen inatt. :mad::död
Info:

Honda CBR 900 RR. Modellnummer SC28
95a. Regnr DJN747
Färgkod urban street tiger, eller silvergrå orange och bajsbrun.
Vance&Hines-burk. Ramen har ett grönt klistermärke från grossglockner hochalpenstrasse på höger sida. Bromshandtaget är bockat.

Sista åket blev filmat, och här ser ni bakifrån:
Spola till 2:21

Här framifrån:
Spola till 1:23

Håll utkik tack!
 
Last edited:

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Svart kawa ZX12R

Hej, jag såg en svart Kawasaki ZX12R utanför Granngården i Arninge ,Täby utan nummerplåt, för en timma sedan. Någon som har tappat en?
 

jimb0b

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R
Upptäckte för en stund sedan att min KTM 640SM -05 blivigt stulen. Svart med orange KTM logga.
Två individer, den ena utan hjälm. Vet inte hur dom fick till det, men dom körde den här ifrån ivf.
Båda mörkt klädda, den ena med grön hjälm, den andra utan hjälm.
Den ackomponjerande hojen var nån svart hoj i streetfighterstuk.
 

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Polarens hoj vart stulen igår vid provkörning för försäljning HITTELÖN 5000 om hojen återfinns i hyffsat skick.

Hojen hittad av polisen sedan dom fått in tips från almänheten någon vaken granne såg när tjuven ställde in hojen i cykelgaraget :banana
 

Lassesthlm

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Vällingby
Hoj
Aprilia Tuono-14, Monster 1100 EVO, BMW F800R CF, Yamaha TT600, KTM 525 stulen, BMW 1150R Rockster, XT-500, Suzuki GS-1000, Honda 750, Honda 125.
Hej min KTM 525 är snodd, kolla separat tråd under stulet/upphittat, tacksam för tips!
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Hojen hittad av polisen sedan dom fått in tips från allmänheten någon vaken granne såg när tjuven ställde in hojen i garaget :banana
En stor blomma till Allmänheten / grannen...:Bugar
Råkade ut för något liknande för lääänge sen.
Nån snodde min moppe (50cc) och en vaken granne anmälde till polisen "att någon som inte har en moped - har nu en moped.."
T o m namnskylten med mitt namn (var obligatoriskt då..) satt kvar..
 

Spakapan

Medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-08 Honda CBR1000RR, Suzuki RM250
En orange/svart KTM siktad i Storvreten/Tumba i afton. Förare i 16-18 års ålder iförd svart/gul träningsjacka, jeans och gympadojor och utan hjälm givetvis som hade svårt att hantera maskinen. Garanterat stulen..... Snubben höll på att klota två gånger när jag körde efter honom.
Även polisen verkade vara på jakt efter honom med två radiobilar men han åkte omkring och flinade mest, ivrigt påhejade av sina polare som hängde runt omkring. Gångvägar, lekparker etc var inget hinder.

Hade jag haft chansen hade jag prejat den fan.

Enduro eller motard? Såg du någon regplåt?
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Var en som försökte samma sak på min hoj förra veckan.
Personen kom gåendes och ville kolla på hojen, märkte att han mer var intresserad av diverse andra prylar jag hade.
När han sedan ville provköra bad jag honom om något i pant, tydligen hade han en Audi A5 som han parkerat en bit upp i området för att "hans son var rädd för motorcyklar"...
Jag bad han sedan köra ner bilen och lämna den hos mig med nyckel, annars skulle han ej få provköra. Då gick han iväg och sedan försvann han. En granne hade sett bilen en bra bit upp som var full med en massa kompisar till honom.
 

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Så han tog helt enkelt och drog sin kos när han provkörde den inför ett köp? :mad:

Japp det gjorde han snubben hade inte ens hjälm på sig körde sakta några varv hemma på min polares gata stannade och snackade sa att han ville testa lite till då drog han.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
En orange/svart KTM siktad i Storvreten/Tumba i afton. Förare i 16-18 års ålder iförd svart/gul träningsjacka, jeans och gympadojor och utan hjälm givetvis som hade svårt att hantera maskinen. Garanterat stulen..... Snubben höll på att klota två gånger när jag körde efter honom.
Även polisen verkade vara på jakt efter honom med två radiobilar men han åkte omkring och flinade mest, ivrigt påhejade av sina polare som hängde runt omkring. Gångvägar, lekparker etc var inget hinder.

Hade jag haft chansen hade jag prejat den fan.

Det är en KTM 690 SMC (svart/orange 08-09-färg)
Har sett han flera ggr runt Tumba träningscenter, senast idag körandes i t-shirt och shorts. Han var även inne på baksidan av gymmet och där finns några firmor, bla en däckverkstad. Hojen har regplåt men jag hann aldrig se numret.
 

Syra_BErit

Ny medlem
Gick med
21 May 2013
Ort
Solna
Hoj
2003 KTM ADV-S och bobbern
Min KTM 640 SM från 2005 stals tidigt i morse i Bergshamra Solna.
Så om någon ser en svart 640 med orange dekaler, vita crashpuckar av skateboardhjul och feta klistermärken av Spongebob squarepants på skärm och vid lykta så tipsa.
Reg börjar på XJS

Den lär inte vara så vacker längre då dom tappat den eller något sånt då dom snodde den. Det lämnades en krossad backspegel och lite färgskrap kvar som minne av den :mad:
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Stulen natten till idag:
Daytona 675 -06, Gul tank, skrapad på ena sidan, vita kåpor, bombarderad med klistermärken bortplockade skjutspinnar, valtermoto fotpinnesats, blå fälgstripes, försvann från Schlytersvägen i hägersten.
Regnr XRB687
Ring snuten eller mig om ni ser honom, eller preja honom av vägen, vilket som känns bäst för stunden. Så länge piloten får ont gör det inget om hojen pajar lite.
0705653208.
Fan.
DSC_6007.jpg
 
Last edited:
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Stulen någon gång under midsommarhelgen
Vit Yamaha WR 200 (tidigt 90-tal)
Kännetecken är:
Dubbdäck sitter på, avbrutet bromshandtag, gul slang som sitter fast under förgasarkoppen, sprucken bakskärm och allmänt slitet skick.

Hojen stals ur ett garage i Åkersberga tillsammans med en dunk diesel och en hylsnyckelsats. Omständigheterna pekar på att kringresande asfaltsläggare som just nu huserar i norrort kan vara inblandade.

IMG_1195.JPG

IMG_1134.JPG
 
Last edited:

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Stulen i Gbg men kan enligt uppgifter ha setts vid Bredden/Upplands Väsby. Så ser ni den så tveka inte på att kontakta ec2bme här på SH.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?264250-Aprilia-RSV-Streetfighter-SDE-601-stulen!!

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php


Den lär ju vara ganska unik här i landet. Så eventuell tjuv gör sig bäst i att lämna den utanför någon polisstation för att bli upphittad där.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top