Stulna crossar (5st) Karlstad 20.000kr hittelön

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
En god vän till mig i Karlstad har fått sitt garage uppbrutet. Där inne förvarade han och yttligare några kompisar sina crossar. Garaget ligger i Ulsby utanför Karlstad och 5km ifrån närmsta trafikerade väg så det är inget garage man bara springer över.

Min kompis Stefan skriver:
Hittelön till den som hjälper oss att hitta våra fem motocrosscyklar.
20 000 kr!
Dom har blivit stulna i ulvsby någon gång från tisdag(25/10) 21:00 till idag (27/10) 17:45. Det är en Kawasaki KX450F -11, Kawasaki KX450F -09, KTM SX250F -07, Honda CRF250 -05, Yamaha WR450 -03.
Nås på telefon 073-0574483


Så om ni ser någon som dräller runt med dessa hojar eller har en misstanke om att det skulle kunna vara dom här. Slå en pling till stefan eller skriv här. Alla tips är viktiga!

KXF 450 2011:
Yoshimura avgassystem

KXF 450 2009
Öhlins dekaler på framgaffel
Bucklig Ljuddämpare

KTM SXF250 2007
Vit plast, Akrapovic avgassystem

Honda CRF 250 2005
Krokiga kylare

Yamaha WR 450 2003
Som ny, gått cirka 40mil!

Siffrorna från olika tävlingar stämmer troligvis inte med vad det sitter där nu

bild%252520003.jpg


bild%252520004.jpg


bild%252520023.jpg


bild%252520047.jpg
 
Last edited:

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Håller utkik söderöver och lider med de drabbade då jag varit med om samma sak..:(

Är nog tyvärr stor risk att hojarna redan är påväg ut ur landet då det p.g.a garagets läge och antalet hojar som försvann inte i första hand känns som ett verk av lokala pundare men man vet ju aldrig.
 
Last edited:

stefffe87

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki TL1000R Yamaha yzf426
Hittade det här inlägget i en gästbok:

Nu är dom här igen!!!
Tjuvarna allså! För ett par år sedan så vart ju jag och många andra drabbade av tjuvar som hade stort intresse av våra cross och enduro cyklar.
Nu slutade ju den historian lyckligt och tjuvarna hammnade bakom galler. Mycket tack vare att vi (cross/enduro folk) var uppmärksamma och lämnade bra info till polisen.
Nu har det vart ett par inbrott i Hjo området och en vit Fiat skåp bil från Litahuen har vart synlig runt det här med reg.nr: KVP396.
En Motul dekal fanns synlig på bilen.

Så se över era försäkringar och lås era cyklar noga!

Ser ni något misstänkt så tveka inte att kontakta polisen dom är tacksamma för all hjälp som går att få. Sedan är det väll aldrig fel att rapportera här på forumet om någon blir drabbad.

Mvh Ahlin, han i Faaalköping.....

Från gästboken på http://www.fmk.st/



De stal även crosshjälmarna, men inget annat i garaget, vilket jag tycker är konstigt, då det fanns andra saker som var värt mer än en risig 5 år gammal hjälm.
 

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Vara
Hoj
R6 -05 Rossi edt
om de är ett garage man inte springer på ni har 5 mx cyklar där så känns de ju nästan som om de vore ngn som vet att ni har dom där! :/
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Nu har det vart ett par inbrott i Hjo området och en vit Fiat skåp bil från Litahuen har vart synlig runt det här med reg.nr: KVP396.
En Motul dekal fanns synlig på bilen.

Nu är det kanske inte relevant i den här stölden, men jag är 100% säker på att jag har kört om den bilen på e4 i norrgående riktning i höjd med västberga i stockholm. Jag vet inte exakt datum men troligtvis första eller andra veckan i oktober. Så den bilen bör alltså ha varit här under en längre tid.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top