Stulen Yamaha WR 450 -09 Örebro

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hojen hittad av polisen 12 mil hemifrån, närmare bestämt Linköping.
Får inte hämta ut hojen då det är ett pågående ärende och åklagaren måste godkänna hämtningen.

Pratade med försäkringsbolaget och de vill att jag hämtar hem hojen själv då det blev för dyrt med bärgare:confused: , är det inte det man betalar för i försäkringen.
Har även pratat med min lokala yamaha handlarare om att kolla igenom hojen, den har trots allt gått ca 1 månad körd av några muppar, men handlaren trodde inte fb ville betala för att de skulle kolla igenom hojen då de inte brukar göra det om hojen startar och går bra. Så kan det väl inte vara:confused:
Finns ingen anledning att betala för stöldförsäkringen i så fall.

What?
Vilket FB, jag har gnällt mkt på folksam efter hur de skött de tidigare stölderna men vad gäller hojstölden så verkar det inte bli några problem.
Inte fått ut hojen från polisen än, sisådär några jättemånga veckor efter den hittades, men jag skulle bara ringa bärgare så skulle de köra den till verkstan o min hoj var ju bara borta ett par dagar.
Jag tänker då fan inte ta tillbaka hojen förens den är helt genomgången o fixad, man vet ju aldrig vad de har gjort med den.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Naturligtvis måste dom låta en mc-verkstad gå igenom hojen. Det kan ju vara trafiksäkerhetsmässiga brister på hojen efter tjuvarnas framfart.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Vad har du för jävla försäkringsbolag? Dom vill inte bärga hem den och dom vill inte låta en verkstad återställa den efter stölden....
Du får ju verkligen valuta för premien måste jag ju säga.....
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Har Länsförsäkringar och hade helförsäkring på hojen. Ska återkomma till dem när polisen sagt att det är ok att hämta hem hojen. Har kollat med Yamahacenter i Karlstad och de vill ha ca 8000:- för att kolla igenom motorn, och då är inte några delar inräknade.
Tycker det låter skumt att jag skulle hämta hem hojen själv om den inte var krockad. En bil får man t.ex. Inte köra hem själv då rattlåsen kan vara sönderbrutet och hacka i under färd.
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Skönt att den hittades! Hoppas den är i samma skick som den var innan, annars får väl fan försäkringsbolaget ställa upp och fixa det. Hoppas tjuvarna åkte fast riktigt hårt! Är dock väldigt nyfiken på hur den var låst, var den låst med kedja fast ej i en fastbultat fästpunkt? Såg att dem hade en golvögla på biltema som jag funderar på att skaffa.
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Hojen var låst med abus granit Quick. http://gripcycles.co.uk/online/image/cache/data/products/abus-granit-quick-37-60-yellow-disc-lock-70-11mm-900x900.png

Bygeln var kapad med rondell eller tigersåg ser det ut som. Garageporten var av rulltyp som man drar uppåt och var Max 2 år gammal, men det verkar som om den typen av portar inte är några höjdare ur inbrottssynpunkt.

Enligt polisen var hojen i "kördugligt" skick med vänster bakskärm sprucken. Förstod inte riktigt vad de manade med vänster bakskärm om det är vänster plast för nummerplåten? Polisen jag pratade med hade inte sett hojen så hon visste inte vad de menade i rapporten.
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Min hoj ville polisen att jag skulle hämta direkt. "Den ser ut att vara i bra skick"
Mmm, den var tömd på olja när den stals men visst den går säkerligen att köra en bit om den startar.

De hade kapat min kätting med rondell så det hjälper nada med golvögla.
Hade virat min kätting runt hojen för o göra det så svårt som möjligt att kapa.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top